نکات قبل از خرید لپ تاپ برای طراحی سه بعدی

به عنوان مثال با استفاده از تستهای غیر مخرب؛ از اسکن صنعتی توموگرافی برای ساخت مدلهای سه بعدی دیجیتال استفاده میشود. سومین مورد در کیفیت نقاشی دیجیتال سهبعدی به کیفیت چاپ مربوط است. روش دیگر برای فکر کردن در این مورد، فکر کردن در مورد یک نقاشی و یک مجسمه است. معمول ترین وسیله برای ایجاد یک مدل سه بعدی این است که روی یک شئ ساده اصلاحات را انجام داده تا به فرم نهایی برسد همانند کاری که مجسمه ساز انجام می دهد. با شناخت هر نرم افزار و آشنایی با قابلیت های آنها می توانید مناسب ترین نرم افزار را برای کار خود انتخاب کنید.

شما می توانید صحنه ای ایجاد کنید که دوربین شما را به سفری به داخل رگهای خونی بدن انسان سوق دهد، یا اینکه همانند چشم عقاب از بالا صحنه را ببینید، می توان از آن برای ایجاد چشم اندازهای غیرممکن، بزرگنمایی و بزرگ کردن استفاده کرد و خیلی بیشتر از اینها. ما این پوستر را در رزولوشن بالا طراحی میکنیم . این کار برابر است با هزینه بالا تر. بافت هنر دادن لباس یا طرح به مدل های سه بعدی است. برای یادگیری مفاهیم اولیه شما می تونین هم از طریق اینترنت و از راه دور و هم از طریق کلاس های حضوری این مهارت رو یاد بگیرین ولی یادگیری یک مهارت بس نیست شما برای اینکه بتونین در این کار حرفه ای شین باید کم کم از یادگیری خودتون در عمل استفاده کنین تا بتونین کم کم حرفه ای شوید شما بعد از یاد گرفتن اتوکد بهتره چند پروژه ی معمولی و ساده رو انجام بدین تا با کم و کیف کار آشنا شین بعد از اون می تونین پروژه های مهم تر و حساس تر بگیرین تا هم بتونین پول بیشتری کسب کنین و هم بتونین در این کار جزء بهترین ها باشین. نیست. همه این عملکردها از طریق نرم افزار کنترل می شوند.

این نرم افزار در سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس قابل اجرا است. وقتی صحبت از سیستم مورد نیاز برای طراحی سه بعدی میشود، یک مانیتور با پنل IPS (به جای پنل TN) همان چیزی است که به دنبال آن هستیم. بهترین مانیتور برای این منظور Dell 27 4K UHD Monitor است که حدودا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۵۰۰ دلار) قیمت دارد. ۳D Max یک برنامه ساده و جالب برای مبتدیان و هنرمندان سه بعدی است که تسلط و یادگیری در همان زمان آسان تر است. اکنون زمان آن است که به طراحی مکعب شکل کامل تر بدهید. سه بعدی “چشم انداز عمق” را معرفی می کند، بنابراین ما نه تنها مستطیل 2D بلکه یک مکعب 3D را می بینیم که دارای طول، عرض و ارتفاع است. انیمیشنبه روش قاب کلیدی (keyframe)، جایی که انیماتور اشیا را به صورت فریم به فریم دستکاری می کند، (شبیه کارتون های قدیمی)، روش دیگر قرار دادن اشیا روی splines و تنظیم آنها برای پیگیری مسیر منحنی (یا وارد کردن داده های ضبط حرکت و اعمال آنها بر روی اسکلت شخصیت) و روش سوم برای متحرک سازی، استفاده از قابلیت های فیزیکی تعریف شده در نرم افزارهای سه بعدی است، مانند زمانی که صحنه شما به سقوط اجسام نیاز دارد.

در طراحی سه بعدی، نورها در حقیقت مانند دنیای واقعی وجود ندارندبلکه آنها به صورت سه بعدی اشیایی هستند که برای شبیه سازی نحوه کار روشنایی در زندگی واقعی طراحی شده اند، اما برای به دست آوردن نتایجی که دنبال آنها هستیم، باید تنظیمات را نه تنها روی چراغ ها، بلکه روی بافت نیز سایت 3dmark اعمال کنید. اما تا زمانی که شما پایه و اصول هنرهای بصری که همان طراحی و تئوری های رنگ هستند را به خوبی فرا نگیرید مطمئنا در کار با این برنامه ها نیز دچار دشواری و ضعف خواهید شد. وقتی مدلی را به صورت سه بعدی ایجاد می کنید ، معمولاً یک روش برای ایجاد مدل خود یاد می گیرید و وقتی نیاز به ایجاد مدل های جدید دارید، بارها و بارها به آن باز می گردید. بعد از مراحل قبل تازه به مرحله انیمیت می رسیم واضح است که انیمیت همیشه در طراحی سه بعدی حرف اول را نمی زند؟ این مرحله “Rigging” نامیده می شود و سیستم اساسی است که حرکت یک شخصیت را برای زنده کردن آن هدایت می کند.

تمامی جزئیات صورت و بافت پوست را بهبود ببخشید. حتی جنبه های نورپردازی، بافت و دوربین در هر دو روش انیمیشن دارای اصول یکسانی هستند، با این تفاوت که یکی در واقعیت اتفاق می افتد و دیگری در رایانه. همچنین شامل مراحل پس از تولید (Post Production)، تا ایجاد محیط (از ساختمان ها گرفته تا جهان های عجیب و غریب) با جایگزینی صفحه آبی / سبز (عکسبرداری از جلوی صفحه آبی یا سبز و سپس جایگزینی پس زمینه با فیلمهای ایجاد شده دیجیتالی یا فیلمهای گرفته شده در جای دیگر). شما میتوانید با تکنیک های مختلف و انواع شکل ها را رسم کنید و قطعه های مختلف را طراحی کنید. این نرم افزار CAD به دلیل توانایی ذخیره اطلاعات زیاد در مدل های سه بعدی مشهور است. را درگیر میکند این است که “از کدام منبع دانلود رایگان وکتور سه بعدی استفاده کنیم؟

هنر نقاشی ۳ بعدی مجموعهای از توانمندیهای مختلف است. انیمیشن دو بعدی شامل تصویرسازی یک صحنه در مراحل مختلف حرکت و مرور سریع آنها به صورت دیجیتالی برای ایجاد توهم حرکت یا انیمیشن است. جدول زمانی و ابزارهای انیمیشن به خودی خود برای روند انیمیشن مفیدتر است. با استفاده از ویژگی های خاص نرم افزار سه بعدی می توان هر یک از این عناصر را برای تولید یک شی دستکاری (مودیفای) کرد. از طریق ساخت هنری اشیا (مدل های سه بعدی) در داخل نرم افزار سه بعدی، می توان توالی های عکس (فریم ها) را صادر و توهم حرکت (پویانمایی) اشیا را ایجاد نمود. این نرم افزار از تکنولوژی سطوح دینامیک رزولوشن استفاده می کند تا از طریق آن به کاربر توانایی انجام تغییرات کلی و جزئی را روی مدل هایش بدهد. طراحی داخلی سه بعدی از دو طریق قابل بررسی است، یکی فضای داخل ساختمان و دیگری دکوراسیون و طراحی سایر گزینه ها که به ساخت وساز مربوط نمی شود و به چیدمان وسایل و جزئیات مربوط می شود. در طراحی سه بعدی می توان یک یا چند دوربین ایجاد کرد و آنها را دقیقاً مطابق میل خود در فضای سه بعدی قرار داد و از تنظیمات آن برای ایجاد فاصله کانونی، عمق میدان و غیره استفاده کرد.

برای تولید محتوای ویدئویی / تیزر تبلیغاتی / مدل سازی سه بعدی / شبیه سازی / واقعیت مجازی / تصویر سازی / موشن گرافیک / جلوه ویژه / انیمیشن های پیشرفته و… اول، بهتر است که برخی از تفاوت های دوربین های سه بعدی و دوربین های واقعی را بررسی کنیم. توی این آموزش ساخت افکت متن سه بعدی در فتوشاپ رو به صورت کامل بدون نیاز به پنل سه بعدی فتوشاپ یاد میگیرید. روی آیکن Layer Style که در پایین پنل لایه ها قرار دارد کلیک کنید. شما میتوانید نیازهای خود را در انتخاب کیس لحاظ کنید که میتواند شامل درگاههای پنل جلویی، تعداد فنها و پشتیبانی از رادیاتور، داشتن نورپردازی و نظیر آنها باشد. یک سند جدید در بخش ایجاد کنید از پیش تعیین شده(کیت)مورد را انتخاب کنید وب. در این قسمت از آموزش پیش نیاز ها و موارد کلیدی در طراحی سه بعدی در فتوشاپ را به شما خواهیم گفت.

مدل سازی پروژه های فضای خارجی : … به طور معمول دو بعدی شامل ترسیم یا حرکت روی یک سطح صاف (صفحه طرح ، و غیره) یا در صفحات عمودی و افقی است ولی سه بعدی شامل “مدل سازی” است، یعنی ایجاد اشیاء سه بعدی با استفاده از یک نرم افزار رایانه ای، حضور در یک فضای مجازی گسترده (واقعیت مجازی)، همراه با نورپردازی، بازتاب ها، سایر اشیا، سایه ها و غیره… با ” آموزش طراحی الگوی هندسی یکپارچه و سه بعدی در Photoshop ” با ما همراه باشید … وقتی یک مدل سه بعدی ایجاد می شود، می توان تصاویر دو بعدی را روی آن قرار داد تا رنگ ، طرح و بافت اضافه شود. موسیقی و (جلوه های صوتی) اضافه می شوند تا به انیمیشن عمق بیشتری بدهند و لذت صوتی را افزایش دهند. ترکیب بندی و ادیت شامل همه چیز است، از جمله جلوه های ویژه جایی که همه انفجار صورت می گیرد، چیزی تبخیر می شود و یا خلق می گردد و غیره. این اساس کار است، چه برای انیمیشن های سه بعدی، دو بعدی یا استاپ موشن. پوست انداختن فرآیند اتصال مدل سه بعدی (پوسته) به اسکلت است تا بتوان مدل سه بعدی را با کنترل های اسکلت دستکاری کرد.

یک هنرمند فولی جلوه های صوتی را برای تولیدات سینمایی ، تلویزیونی و رادیویی “بازآفرینی” می کند او با استفاده از انواع مختلف کفش و لوازم جانبی فراوان ،گلگیرهای اتومبیل ، بشقاب ها ، لیوان ها ، صندلی ها و هر چیز دیگری که در دسترس دارد می تواند صدای اصلی را کاملاً جایگزین کند یا صداهای موجود را تقویت کند تا آهنگی غنی تر ایجاد شود. در انیمیشن استاپ موشن مدل های واقعی کمی جابجا می شوند و عکس گرفته می شود و باز هم، تصاویر هنگام پخش توهم حرکت ایجاد می کنند. بسیاری از مردم تصور می کنند که طراحی سه بعدی و انیمیشن از تکامل انیمیشن دو بعدی ناشی می شود، گرچه همینگونه به نظر می رسد ولی قطعا اینگونه نیست.

در همان گزینه پایینتر قسمت Material حالت Multitone Surface را چک باکس کنید اگر غیرقابل انتخاب است باید مطمئن شوید گزینه experimental features فعال است. باید یک لایه سه بعدی در فتوشاپ فعال باشد تا همه امکانات این پنل فعال باشد. بسته به اینکه کدام پروژه و کدام استودیوی انیمیشن سه بعدی درگیر شود ، تعداد مراحل ممکن است متفاوت باشد. انیمیشن سه بعدی چیست؟ تمامی اجزای بازیهای رایانهای وابسته به مدل سازی سه بعدی است. و گاهی وقت ها بر عکس است یعنی روی یک آهنگ زیبا حرکات کاراکتر تنظیم می شود. با مقایسه انیمیشن سه بعدی و استاپ موشن، در واقع می توان دید که شباهت ها کجاست. در واقع این همون کابینته که به شکل میز دراومده. اولین گام در خط تولید، طراحی سه بعدی ایده ها و ایجاد استوری بوردهایی است که این ایده ها را به شکل تصویری ترجمه می کند. مدل سازی فرآیند شکل گرفتن و قالب گیری است. اصولاً هنر گرفتن فیلم زنده و آمیختن آن با فیلم تولید شده توسط رایانه، جلوه ویژه نامیده می شود. با کمک هنر طراحی سه بعدی، دوستان و خانواده های تان، نمی توانند به چشم هایشان اعتماد کنند، آنجاست که اثرهنری واقعی و حیرت آور شما را مورد تحسین قرار خواهند داد.

مورد دوم تعامل است: صداگذاری (داستان شما) چگونه با تصاویر ارتباط برقرار می کند؟ استودیو انیمیشن سنجاقک به طور عمده متخصص در ساخت و طراحی انواع مدلهای سه بعدی صنعتی و معماری است که تیم مهندسی خوبی در پشت صحنه دارد و با داشتن تیم هنری شامل کارگردان انیمیشن و آهنگساز، تعامل خوبی بین هنر و صنعت ایجاد کرده است. تعامل سخن ها با موسیقی متن چگونه است؟ نورپردازی، (در ترکیب با بافت ، زاویه دوربین و غیره) زنده شدن شئ ها و صحنه می شود. این نگاشت ها را می توان در برنامه هایی مانند فتوشاپ ایجاد کرد و بافت ها را می توان به راحتی بر روی مدل ها قرار. گام ششم: در این مرحله به غیر از لایه ی Background ، چشم بقیه لایه ها را غیر فعال می نماییم.

طراحی سه بعدی سنجاقک فعالیت خود را در سال 1393 آغاز و پروژه های مختلفی در زمینه انیمیشن های سه بعدی صنعتی ، معماری ، تیزر های تبلیغاتی ، موشن گرافیک و … انیمیشن سه بعدی رایانه ای در مقایسه با انیمیشن دو بعدی یک فرآیند پرهزینه و زمانبر است زیرا شامل مراحل بیشتری است. استفاده از این طراحی سایت مانند یک شمشیر دو سر است؛ زیرا اغلب طراحان هرگز از استفاده از این نوع طراحی خسته می شوند، یا این که کاملا از آن دوری می کنند. جنبه های زیادی برای ایجاد یک نمایش نهایی خوب از یک صحنه وجود دارد، از جمله توجه به قرارگیری دوربین ، انتخاب نور که ممکن است بر روح اشیا و سایه ها تأثیر بگذارد، و یا بازتاب ها و شفافیت و کار با جلوه های ویژه مانند مایعات یا گازها. نرم افزار اتوکد ابتدا بصورت دوبعدی توسعه داده شد و به مرور قابلیت های مدلسازی و طراحی سه بعدی به این نرم افزار اضافه شد. پس از رضایت ، محصول وارد شده به عنوان یکی از قالبهای مناسب برای استانداردهای پخش صادر و به مشتری تحویل داده می شود!