ظاهر چیز اصلی نیست نقد و بررسی / بازی

Сбор коллекционных предметов (банок с газировкой) сопровождается забавными роликами

ژانر. دسته عمل
ناشر سرگرمی تعاملی سونی
توسعه دهنده Shift Up
حداقل الزامات پردازنده Intel Core 2 Duo E6750 2.66 گیگاهرتز / AMD Phenom II X3 720 2.8 گیگاهرتز، 4 گیگابایت رم، کارت گرافیک پشتیبانی کننده از DirectX 10 و حافظه 1 گیگابایت، به عنوان مثال NVIDIA GeForce 9800 GT / AMD Radeon HD 4870 هارد دیسک
الزامات توصیه شده پردازنده Intel Core i5-4670K 3.4 گیگاهرتز / AMD FX-9370 4.4 گیگاهرتز، 8 گیگابایت رم، کارت گرافیک با پشتیبانی DirectX 11 و حافظه 1 گیگابایت، به عنوان مثال GeForce GTX 560 / AMD Radeon HD 7790
تاریخ انتشار 26 آوریل 2024
بومی سازی متن
محدودیت سنی از 18 سالگی
بستر، زمینه پلی استیشن 5
سایت رسمی


استودیوی کره جنوبی Shift Up در سال 2013 تاسیس شد، اما تا همین اواخر فقط طرفداران بازی های موبایل از وجود آن اطلاع داشتند. Stellar Blade به اولین پروژه کنسول این تیم تبدیل شد و تیم با این نسخه خود را با صدای بلند اعلام کرد – این بازی را به راحتی می توان یکی از بهترین انحصاری های پلی استیشن 5 نامید و نام استودیو اکنون بر روی لبان همه دوستداران خواهد بود. از بازی های زیبای اکشن دیدنی. همه چیز در اولین بار با بالاترین استاندارد انجام نشد، اما در بیشتر موارد محصول جدید به طور قابل توجهی فراتر از انتظارات بود.

#ما برای نمایش اینجا هستیم

از همان دقایق ابتدایی، استلار بلید با زمان کمی که بازیکن باید برای هر چیزی به جز گیم پلی صرف کند، تحت تاثیر قرار می دهد. در یک ویدیوی داستانی کوتاه، کشتی‌های جوخه فرود هفتم را نشان می‌دهیم که وظیفه آن‌ها رفتن به زمین در حال مرگ و از بین بردن برخی از بیوت‌های آلفا است. چه اتفاقی برای زمین افتاد و بیوت های آلفا چه کسانی هستند؟ فعلاً مهم نیست، بعداً متوجه خواهیم شد! از کپسول شکسته خارج شوید، شمشیر خود را بگیرید و بلافاصله شروع به هک کردن هیولاها کنید و در عین حال نحوه کنترل آن را یاد بگیرید. آنچه در ادامه می آید یک دویدن تماشایی به همراهی یک برج بزرگ در حال سقوط است و اپیزود با نبرد با یک رئیس بزرگ به پایان می رسد. وسلوخا!

  جمع آوری وسایل کلکسیونی (قوطی نوشابه) با ویدئوهای خنده دار همراه است

جمع آوری وسایل کلکسیونی (قوی نوشابه) با ویدیوهای خنده دار همراه است

اما داستان کاملاً خنده دار نیست – شخصیت اصلی Eva معلوم می شود که تنها بازمانده تیم است که به نظر می رسد از آن خواسته شده است تا زمینیان باقی مانده را از هیولاها نجات دهد و سیاره را به بشریت بازگرداند. بیوتیوها موجوداتی با منشا ناشناخته هستند که پس از نامناسب شدن سیاره برای زندگی انسان روی زمین ظاهر شدند. بسیاری از آنها مدت ها پیش موفق به فرار شدند و در مستعمره ساکن شدند، مکانی امن که هیچ گونه بیوتیو ترسناکی در آن وجود ندارد. با این حال، شما هنوز هم می خواهید سیاره را دوباره تصرف کنید، و برخی از مردم همچنان روی زمین زندگی می کنند، حتی اگر تنها یک شهر به یک بیابان تبدیل شده است – Xion. وظیفه حوا این است که تمام بیوتیوها را از بین ببرد و به بیوتیو اصلی برسد که به همه هیولاها فرمان می دهد.

شبیه یک داستان علمی تخیلی استاندارد به نظر می رسد، درست است؟ درست است – از نظر فیلمنامه، Stellar Blade کسی را شگفت زده نمی کند. داستان تا پایان بازی تسریع می‌یابد، اما قبل از آن، کات سین‌های شخصیت‌ها از معمولی تا کاملا خسته‌کننده هستند. بیشتر از همه، خود قهرمانان در این امر مقصر هستند – “چوبی ها” که بلافاصله پس از تیتراژ پایانی آنها را فراموش خواهید کرد. برای مثال حوا اصلاً به عنوان یک شخصیت رشد نمی کند. گاهی اوقات او در مورد اینکه چگونه می خواهد به بشریت کمک کند صحبت می کند و آماده است این کار را به صورت رایگان انجام دهد ، اما به ندرت موقعیت هایی پیش می آید که بتواند به طور قابل توجهی بر چیزی تأثیر بگذارد. او عصبانی نمی شود، نمی خندد، شوخی نمی کند، سخنرانی های پرمدعا ندارد – او فقط وجود دارد. آدم، که حوا را در مقدمه نجات داد، به همان اندازه بی چهره است – چه زمانی که در واکی تاکی صحبت می کند و چه زمانی که شما شخصاً او را ملاقات می کنید. لیلی که پس از اولین رئیس اصلی به ما ملحق می شود، وضعیت کمی اصلاح می شود، اما حتی در اینجا هم هیچ شگفتی وجود ندارد – یک مهندس دختر کلاسیک “انیمه”، آنها همیشه جذاب هستند.

  شما می‌توانید لباس‌های شخصیت اصلی و شرکای او را تغییر دهید، اگرچه کنترل آنها ممنوع است

شما می‌توانید لباس‌های شخصیت اصلی و شرکای او را تغییر دهید، اگرچه کنترل آنها ممنوع است

کارهای بسیار گسترده تری روی محیط اطراف انجام شده است. مناظر بازی یادآور NieR: Automata است – همان خرابه های پسا آخرالزمانی که در هر مرحله دشمنانی وجود دارند. مکان‌ها بسیار متنوع هستند: پارک‌های متروکه، جاده‌های ویران شده، مکان‌های ساخت‌وساز، انواع فاضلاب‌ها و انواع پایگاه‌های زیرزمینی وجود دارد. هنگامی که ایو برای اولین بار اشیایی را می بیند که برای هر شخصی عادی به نظر می رسند، تماشای واکنش او می تواند خنده دار باشد – همانطور که هارولد هالیبوت هرگز پروانه ها را ندید، حوا نیز از وجود گیتار و پیانو اطلاعی نداشت. تنها چیزی که آزاردهنده است، یادداشت های خودکشی است که روی هر جسد دوم قرار دارد – تعداد زیادی از آنها وجود دارد، اما تقریباً در همه جا یک چیز با کلمات متفاوت نوشته شده است. یکی در انتظار مهمانی فرود است، دیگری منتظر آن نبود، سومی خوشحال است که کمک به زودی می رسد، چهارمی به رسیدن کمک اعتقادی ندارد – شما خیلی سریع از این آب خسته می شوید، زیرا نت ها این کار را انجام می دهند. بار معنایی را به دوش نکشند و به هیچ وجه جهان هستی را آشکار نکنند.

#اما بازی موفقیت آمیز بود

با این حال، حتی به دنبال یادداشت‌های احمقانه هم می‌خواهید که دائماً حواس‌تان پرت شود، زیرا کاوش در مکان‌ها به طور غیرمنتظره‌ای به یکی از جالب‌ترین سرگرمی‌های Stellar Blade تبدیل شده است. به معنای واقعی کلمه در هر مرحله با نوعی راز روبرو می شوید: یک جعبه مخفی با منابع، مواد مصرفی برای بهبود تجهیزات، یک جعبه با یک لباس جدید، یک صندوقچه با یک مینی بازی. این یکی از آن بازی‌هایی است که ابتدا سعی می‌کنید بفهمید کدام جاده به صحنه بعدی منتهی می‌شود و سپس بچرخید و هر گوشه‌ای را پاک کنید. در همان زمان، ایده های تازه ای در اینجا وجود دارد – گربه گریه کرد، کارهای زیادی طبق یک الگو انجام می شود: بالا رفتن از دیوارها با کمک تخته هایی اتفاق می افتد که شخصی با مهربانی در مکان های مناسب میخ می کند و شخصی لبه ها را با رنگ زرد پر می کند. رنگ کردن اما هنوز هم از این روند لذت زیادی می برید.

  پوشه با اسکرین شات ها تا پایان بازی پر می شود - تعداد زیادی فریم زیبا وجود دارد

پوشه با اسکرین شات ها تا پایان بازی پر می شود – تعداد زیادی فریم زیبا وجود دارد

عناصری از کاوش به معنای واقعی کلمه در هر قسمت از Stellar Blade وجود دارد، با وجود این واقعیت که خود قسمت ها می توانند کاملاً متفاوت باشند. گاهی اوقات در جستجوی ماموریت‌های جانبی از یک بیابان بزرگ فرار می‌کنید (در مجموع دو مکان از این قبیل وجود دارد)، گاهی اوقات به دنبال خروجی از فاضلاب‌های هزارتویی خواهید بود. و گاهی اوقات بازی شبیه Uncharted یا Tomb Raider می شود – با صحنه های دیدنی، سقوط، انفجار و QTE های ساده. همیشه این فرصت وجود دارد که به جایی بپرید یا در مسیر دیگری بروید و در آنجا به یک خرده یا منبع واقعاً ارزشمند برخورد کنید. به عنوان مثال، چندین ده لباس برای شخصیت اصلی وجود دارد، اما فقط کشف آنها کافی نیست – شما هنوز باید موادی را برای ایجاد آنها جمع آوری کنید.

نقطه قوت اصلی Stellar Blade سیستم مبارزه آن است که ترکیبی از بهترین عناصر بسیاری از بازی های اکشن از جمله Metal Gear Rising: Revengeance، NieR: Automata و حتی Sekiro: Shadows Die Twice است. اگرچه هر از گاهی با اردوگاه هایی روبرو می شوید که می توانید در آن استراحت کنید، سلامتی خود را بازیابی کنید و پس انداز کنید، اما آنها روحیه کاملی انجام ندادند – پس از مرگ لازم نیست برای برداشتن وسایل خود به محل مرگ بدوید. و اگر مواد مصرفی خاصی دارید، می توانید “بدون خروج از صندوق پول” دوباره زنده شوید. اما نبردها به اندازه بازی های ذکر شده در بالا دیدنی و هیجان انگیز هستند – با توجه به اینکه تنها یک سلاح غوغا وجود دارد یک نتیجه عالی است.

  این دور از بزرگترین دشمن است

این دور از بزرگترین دشمن است

البته، امتیازات و نقاط مقاومت مرتبط برای حریفان وجود دارد. اگر تعداد حملات مشخص شده را عقب بیندازید، حریف تعادل خود را از دست می دهد و برای یک ضربه تمام کننده باز می شود. در عین حال، شما نیازی به مخالفت با یک ترکیب کامل ندارید – چیزی که در Rise of the Ronin بسیار گم شده بود. جاخالی ها وجود دارد – برخی از حملات دشمن را نمی توان مسدود کرد، شما باید از آنها فرار کنید. اما با گذشت زمان می توان از برخی از آنها علیه هیولاها استفاده کرد. هنگامی که یک دشمن تاب می خورد و به رنگ آبی روشن می شود، می توانید پشت سر او تله پورت کنید. و هنگامی که بنفش است، به عقب بپرید و دشمن را دور بیندازید و او را خیره کنید.

سپس شروع به باز کردن مهارت های بتا می کنید – حرکات قدرتمندی که از انرژی بتا استفاده می کنند که برای حملات موفقیت آمیز داده می شود. پس از آن، مهارت‌های آلفا را باز می‌کنید، که حتی قوی‌تر هستند، اما نمی‌توانید به دفعات از آن‌ها استفاده کنید. درختان تسطیح شاخه ای به شما این امکان را می دهند که تکنیک های جدید را به دست آورید، تکنیک های موجود را بهبود ببخشید، قدرت حمله را افزایش دهید، روند بازیابی انرژی و غیره را سرعت بخشید. در حین کاوش، گجت‌ها و بخش‌های لباس بیرونی متعددی را پیدا می‌کنید که آمار پاداش را ارائه می‌دهند، و این پیشرفت‌های غیرفعال کاملاً متفاوت هستند: برخی دفاع را بهبود می‌بخشند، برخی دیگر ترکیب‌های ضربه را قوی‌تر می‌کنند و برخی دیگر سرعت حمله را افزایش می‌دهند. و پهپاد همراه ایو در نهایت به یک سلاح برد تبدیل می شود که گزینه های زیادی برای ارتقاء نیز دارد.

  نقاط زرد زیر مقیاس سلامت دشمن همان نقاط انعطاف پذیری هستند.  با هر بازی موفق تعداد آنها کمتر و کمتر می شود

نقاط زرد زیر مقیاس سلامت دشمن همان نقاط انعطاف پذیری هستند. با هر بازی موفق تعداد آنها کمتر و کمتر می شود

شما باید دائماً با تمام این احتمالات دستکاری کنید، زیرا بیش از پنجاه نوع دشمن در اینجا وجود دارد. یکی به سپر مسلح است، یکی شتاب می‌گیرد و می‌خواهد قهرمان را به زمین بزند، یکی اسید می‌پاشد… حتی خرچنگ‌های محلی هم هستند که سعی می‌کنند به نزدیک‌ترین جسد بدوند و کنترل آن را در دست بگیرند. هر کس به یک رویکرد متفاوت نیاز دارد – اگر برخی از آنها را با پاری شکست دهید، در مورد دیگران، جاخالی دادن موثرتر است. گاهی اوقات ممکن است بدون توجه از پشت سر خود را مخفیانه بالا بیاورید یا بالاتر بروید و سپس روی قربانی بپرید و فوراً او را از بین ببرید.

باس‌ها هیجان‌انگیز هستند زیرا شما را ملزم به استفاده از تمام گزینه‌های موجود می‌کنند – مبارزه با آن‌ها به سختی بسیاری از بازی‌های Souls نیست، اما برخی از مبارزات به حداکثر تمرکز و مطالعه دقیق عادت‌های دشمن نیاز دارند.

***

نویسندگان بازی Stellar Blade، NieR: Automata را یکی از منابع اصلی الهام می‌دانند و شباهت‌های بین بازی‌ها آشکار است. شخصیت اصلی زیبا، دنیای پسا آخرالزمانی، دعواهای تماشایی. آنها حتی از همان آهنگساز برای نوشتن موسیقی متن دعوت کردند – موسیقی اینجا شگفت انگیز است. با این حال ، اگر برخی از عناصر با همان کیفیت ظاهر شوند ، پس طرح محصول جدید مطابق با خلق یوکو تارو نیست – زیرمتن بسیار کمی وجود دارد و شخصیت ها خسته کننده هستند.

خوشبختانه، این تنها چیزی است که می توانید در آن ایراد بگیرید – در غیر این صورت، نویسندگان Stellar Blade همه شکاکانی را که فکر می کردند هیچ چیز خوبی در پشت چهره زیبای شخصیت اصلی پنهان نیست، شگفت زده کردند. در اینجا هیچ ایده جدیدی وجود ندارد که این ژانر را دوباره ابداع کند، اما نیازی به آنها نیست – چنین بازی های اکشن کمی وجود دارد، بنابراین کافی است فقط یک بازی عالی و سرگرم کننده بسازید.

مزایای:

  • مناظر زیبای پسا آخرالزمانی؛
  • کشف مکان ها جالب است – در هر گوشه رازهایی وجود دارد.
  • ساختار عالی حالت داستان: یا یک قسمت خطی، یا یک جهان باز، یا یک پازل – زمانی برای خسته شدن وجود ندارد.
  • سرگرمی های زیادی برای کسانی که طرح را کمی چالش برانگیز می دانند، از جمله ماموریت های جانبی و شکار ده ها لباس وجود دارد.
  • یک سیستم رزمی عالی که با پیشرفت شما بهتر و بهتر می شود.
  • تعداد زیادی از مخالفان مختلف – هر نبرد با توجه به یک سناریوی منحصر به فرد انجام می شود.
  • باس نبردهای دیدنی از شما می خواهد که از کل زرادخانه توانایی های خود استفاده کنید.

ایرادات:

  • یک داستان علمی تخیلی معمولی بدون هیچ زواید.
  • شخصیت های اصلی خسته کننده

هنرهای گرافیک

اگرچه دو مکان بزرگ در فضای باز، بیابانی هستند که به جای ساختمان‌ها ویرانه‌هایی دارند، اما حتی این تنظیمات زیبا به نظر می‌رسند. در مورد اپیزودهای خطی متعدد، که طراحی و نورپردازی دائماً چشمگیر است، چه می‌توان گفت. خب، شخصیت‌ها به خوبی ساخته شده‌اند، اگرچه این موضوع حتی قبل از انتشار نیز مشخص بود.

صدا

موسیقی متن فیلم آنقدر خوب است که بعد از ده دقیقه می دوید تا آن را در پلتفرم های موسیقی جستجو کنید. شما هنوز نیازی به تلف کردن زمان ندارید – انتشار رسمی فقط در تابستان انجام می شود. اما صداگذاری در نسخه انگلیسی سزاوار چنین ستایش نیست – تا حدی به دلیل آن، شخصیت ها خسته کننده به نظر می رسند. بهتر است با صداهای کره ای بازی کنید.

بازی تک نفره

یک کمپین داستانی دیدنی که در آن هرگز خسته نخواهید شد – اکشن زیادی وجود دارد، صحنه های دیدنی زیادی وجود دارد و کاوش در محیط فریبنده است. همچنین سرگرمی های فراوان دیگری نیز وجود دارد و در آینده بازی با حالت Boss Rush به روز رسانی رایگان دریافت خواهد کرد.

زمان تخمینی تکمیل

25 ساعت برای تکمیل داستان و حدود 15 ساعت دیگر برای همه سرگرمی های دیگر.

بازی گروهی

ارائه نشده است.

برداشت کلی

شگفت‌انگیزترین چیز در مورد Stellar Blade این است که اولین پروژه کنسول استودیو Shift Up است. به نظر می رسد و بازی می کند که گویی توسط افراد حرفه ای با چندین سال تجربه انجام شده است. اگر در پروژه های آینده بیشتر به داستان و شخصیت ها توجه کنند، اصلاً چیزی برای شکایت وجود نخواهد داشت.

امتیاز: 8.5/10

جزئیات بیشتر O سیستم رتبه بندی ها

ویدئو:

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1104250