توییتر، Foursquare و موارد دیگر

Источник изображения: Alex Dudar / unsplash.com

اولین نسخه از برنامه های محبوب اندروید، از جمله کلاینت رسمی توییتر، توسط خود گوگل ساخته شد. سارا بیک پور، مدیر ارشد سابق مدیریت محصول توییتر (اکنون X)، در مصاحبه ای در این باره صحبت کرد. پادکست مایکل میگنانو.

  منبع تصویر: الکس دودار / unsplash.com

منبع تصویر: الکس دودار / unsplash.com

بیک پور در سال 2009 کار خود را در توییتر آغاز کرد و در ابتدا به عنوان مهندس ابزار در شرکتی با 75 نفر مشغول به کار شد. متعاقباً ، او به کار با سیستم عامل های تلفن همراه روی آورد – سپس محبوبیت برنامه های غیر رسمی برای دستگاه های تلفن همراه از جمله بلک بری و آیفون در حال افزایش بود. یکی از این مشتریان، Tweetie، حتی توسط توییتر خریداری شد و اساس اولین برنامه رسمی برای آیفون را تشکیل داد.

و اولین اپلیکیشن توییتر برای اندروید توسط خود گوگل ساخته و به مدیریت شبکه اجتماعی تحویل داده شد. آنها همین کار را با سایر شبکه های اجتماعی محبوب در آن زمان از جمله Foursquare انجام دادند. در ابتدا، همه این برنامه ها یکسان به نظر می رسیدند زیرا توسط گوگل نوشته شده بودند. سپس مهندسان توییتر اپلیکیشن اندروید را گرفتند و به توسعه آن در داخل ادامه دادند و بیک پور به عنوان دومین مهندس اندروید این شرکت تبدیل شد.

  منبع تصویر: الکساندر شاتوف / unsplash.com

منبع تصویر: الکساندر شاتوف / unsplash.com

هیچ کس قرار نبود این را پنهان کند: گوگل در جزئیات شرح داده شده او در سال 2010 روی کلاینت اندروید توییتر در وبلاگش کار کرد، اما هرگز به ذهن مردم خطور نکرد که گوگل توسعه‌دهنده واقعی این برنامه است و داستان از بین رفت. گوگل در این پست توضیح داد که چگونه بهترین شیوه های اندروید را در اپلیکیشن توییتر پیاده سازی کرده است. نویسنده پست، ویرجیل دوبجانشی، مهندس ارشد نرم افزار بود و مدیریت شبکه میکروبلاگینگ تمامی سوالات را خطاب به وی مطرح کرد.

بیک پور همچنین روی برنامه ویدیوی کوتاه Vine برای توییتر کار می کرد و مجبور شد قبل از اینکه اپلیکیشن اینستاگرام منتشر شود، کلاینت Vine را برای اندروید راه اندازی کند. ویدئو. سرویس اینستاگرام ویدئو تاثیر “قابل توجهی” بر عملکرد Vine داشت و باعث شد این برنامه محبوب خاموش شود. مالک فعلی X، ایلان ماسک، گاهی اوقات خواستار بررسی بازگشت احتمالی به Vine است، اما بیک پور گفت توییتر در آن زمان تصمیم درستی گرفت زیرا سرویس ویدیویی در حال رشد نبود و کار با آن گران بود.

او درباره سرویس پخش زنده Periscope صحبت کرد که پس از خرید این سرویس توسط توییتر به آن روی آورد – در ابتدا بیک پور مجبور شد از یک نام ساختگی در شبکه اجتماعی استفاده کند تا مدتی این خرید را مخفی نگه دارد. مدیر ارشد سابق همچنین در مورد چگونگی تلاش مدیریت توییتر برای کشف آنچه کاربر پلتفرم می خواست صحبت کرد. اما عوامل جامعه شناختی مانع از این شد: تنها بخش کمی از کاربران نویسندگان فعال هستند – و کسانی که زیاد می نویسند اغلب محتوایی تولید می کنند که مخاطب می خواهد ببیند.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1104624