چگونه می توان طراحی لوگو سه بعدی در فتوشاپ انجام داد؟

در سال ۱۹۹۲ ادوبی شرکت OCR Systems را خرید. در سال ۱۹۹۹ نرمافزار «ادوبی ایندیزاین» (Adobe InDesign) نیز توسط شرکت معرفی شد که محبوبیت بالایی دست یافت و فروش آن به یک میلیارد دلار رسید. در سال ۲۰۰۶ شرکت موفق به دریافت سه گواهینامه فروش موسیقیهای ضبطشده شد و اولین شرکتی بود که به چنین موفقیت قابلتوجهی دست یافت. سیستم عامل اولین نرمافزاری است که روی سختافزار لپ تاپ نصب میشود. آیا مشخصههای یک لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی را نمیشناسید؟ این لپ تاپ به یک پردازنده مرکزی Intel Core i9 9980HK مجهز شده است که دارای قدرت ۲.۴ گیگاهرتزی بوده و سرعت کلاک بالای ۵ گیگاهرتز را برای کاربران خود فراهم میکند. علاوه بر آن می توان با استفاده از این روش به شکلی دقیق هزینه های مورد نیاز را برآورد قیمت گرفت. در سال ۲۰۰۹ ادوبی شرکت «آمنیچر» (Omniture)، شرکت فعال در حوزه تحلیل بازاریابی آنلاین و وب را با قیمت ۱.۸ میلیارد دلار خریداری کرد.

در سال ۱۹۹۶ ادوبی خرید دیگری نیز انجام داد و مالک شرکت «اریس سافتور» (Ares Software Corporation) شد. ادوبی مدتی بعد با خرید شرکت ماکرومدیا (Macromedia) در سال ۲۰۰۵ با مبلغ ۳.۴ میلیارد دلار فعالیت خود را در حوزه تولید انیمیشن و محتوای چندرسانهای توسعه داد. پس از این اتفاق عدهای از افراد در سال ۲۰۱۱ برای حمایت از نرمافزار فریهند جامعهای تحت عنوان جامعه فریهند (FreeHand community) تشکیل دادند و درخواست کردند اگر ادوبی خود نمیتواند این نرمافزار را آپدیت کند، آن را در اختیار جامعه متنباز قرار دهد. در سال ۲۰۲۱ یکی از کاربران سرویس ادوبی کریتیو کلود با انتشار توییتی اذعان کرد پس از ثبت درخواست لغو اشتراک این سرویس، متوجه شده ۲۹۱.۴۵ دلار هزینه لغو اشتراک برای او منظور شده است! ادوبی در سال ۱۹۸۵ PS را برای استفاده در پرینتر لیزری «لیزر رایتر» (Laser Writer) خود به ثبت رساند که اقدام قابلتوجهی برای توسعه و تکامل ایجاد اسناد دیجیتالی در کامپیوتر بود.

این پلتفرم که در یک فضای ابری ایجاد شده است امکان طراحی گرافیکی، توسعه وب، عکاسی و همچنین ایجاد برخی از اپلیکیشنهای موبایل و استفاده از قابلیتهای سرویس ابری تنها از طریق یک سرویس را فراهم میکند. ادوبی اکسپرینس منیجر (Adobe Experience Manager): نرمافزار ایجاد وبسایتها، اپلیکیشنهای موبایل و فرمهای دیجیتالی. در سال ۱۹۹۴ شرکت «آلدوس» (Aldus Corporation) شرکت فعال در حوزه ایجاد اسناد دیجیتالی را خرید و در همان سال زبان برنامهنویسی «پیجمیکر» (Page Maker)، زبان مختص ایجاد اسناد دیجیتالی و اپلیکیشن «افترافکتز» (After effects) را نیز منتشر کرد. ادوبی در سال ۱۹۸۸ ادوبی پشتیبانی از زبان ژاپنی را نیز آغاز کرد.

در این قسمت از آموزش پیش نیاز ها و موارد کلیدی در طراحی سه بعدی در فتوشاپ را به شما خواهیم گفت. مرجع آموزش فتوشاپ، طراحی و دانلود منابع گرافیک مانند عکس های شاتر استوک،کارت ویزیت، psd، وکتور، نرم افزار، فونت، فون عروس، والپیپر و غیره. هدف این همکاری تقویت عملکرد کارت گرافیک برای افزایش سرعت پردازش گرافیکی در نرمافزارهای گرافیکی شرکت در مواردی مثل ویرایش صورت، هماهنگی بین لب و سخنان در حال بیان یا «لیپ سینک» (Lip sync) همچنین افزایش سرعت پردازش گرافیکی در موارد مرتبط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است. در این مطلب قصد داریم مهمترین اتفاقات تاریخچه ادوبی از ابتدا تاکنون را بیان کنیم تا ببینیم این غول نرم افزار چگونه به موفقیت امروزی خود دست یافته است.

به بیان معماری طراحی 3 بعدی دکوراسیون داخلی را در معماری، می توان ترکیبی از هنر و صنعت در ساختمان سازی دانست. New Mesh From Grayscale رفته و یکی از گزینه های: هواپیما، استوانه و یا کره را انتخاب کنید . New 3D Extrusion from Selected Path بروید. به منوی Layer رد بالای صفحه بروید. استیو جابز در همان سال تأسیس این شرکت، پیشنهاد خرید آن با مبلغ ۵ میلیون دلار را مطرح کرد؛ اما وارناک و گسچه هر دو این پیشنهاد را رد کردند؛ اما سرمایهگذاران این شرکت به آنها توصیه کردند مشارکتی با جابز داشته باشند؛ به همین دلیل مؤسسان ادوبی تصمیم گرفتند ۱۹ درصد از سهام این شرکت را به جابز بفروشند. در ضمن این شرکت در این سال توانست استاندارد Energy and Environmental Design LEED را که توسط «شورای ساختمان سبز آمریکا» (United States Green Building Council) ابداعشده است، برای ساختمانهای خود در سن خوزه از آن خود کند. این تلاشها منجر شد PS در سال ۱۹۸۷ به زبان استاندارد چاپ تبدیل شود که ۴۰۰ نرمافزار چاپ شخص ثالث از آن پشتیبانی میکند و ادوبی توافق مربوط به حق استفاده از این زبان را با ۱۹ شرکت تولیدکننده پرینتر امضا کرد.

طراح میتواند خلاقیت خود را در کمترین زمان به حجم سه بعدی تبدیل کند. پکیجی با عنوان مباحث 3D در فتوشاپ توسط آقای بهمن رئوفی به سفارش مجموعه گرافیک و خلاقیت تهیه و تدوین شده است که به کاربری بخش سه بعدی فتوشاپ می پردازد که در سال های اخیر قابلیت های زیادی به آن اضافه شده است. کاربران این مجموعه نرمافزار به این اقدام ادوبی پی بردند و ادوبی در واکنش به این رسوایی تنها پذیرفت که راهکارهای امنیتی این شرکت در سطح مناسبی نیست و از این پس برای رفع این مشکل تلاش خواهد کرد! در ضمن ادوبی به جاسوسی از کاربرانش از طریق مجموعه نرمافزار کریتیو سوئیت و دسترسی به اطلاعات کاربران و ارسال این اطلاعات به شرکت آمنیچر نیز متهم شده است. این نرمافزار برای جانبخشی به کاراکترهای ایجادشده در فتوشاپ و ایلاستریتور و پویانمایی آنها استفاده میشود. این شرکت حتی به تمام کاربران توصیه اکید کرد برای محافظت از سیستمشان فلش پلیر را حذف کنند؛ زیرا شرکت آپدیت امنیتی جدیدی برای این نرم افزار خود منتشر نکرده بود. این شرکت مشارکتی را با انویدیا آغاز کرد که هدف آن ارتقای عملکرد سیستم هوش مصنوعی خودروهای خواران و تقویت عملکرد یادگیری عمیق در این خودروها بود.

غول نرمافزار در سال ۲۰۲۰ تصمیم خود برای خرید شرکت ورکفرونت (Workfront)، شرکت نرمافزاری فعال در حوزه ساخت نرمافزار وبمحور مدیریت کار و مدیریت پروژه، با مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار را اعلام کرد. لوگوی این شرکت در سال ۲۰۲۰ تغییر کرد و تنها با رنگ قرمز باز طراحی شد که باعث شد گیرایی بیشتری داشته باشد. این نرم افزار همانند نرم افزار کتیا محصول شرکت داسو Dassault Systemes فرانسه است.سالیدورکس یک نرم افزار طراحی صنعتی کاربردی و توانمند است که با استفاده از این نرم افزار می توانید حوزه گسترده ای از قطعات را براحتی طراحی کنید.این نرم افزار در هر سه حوزه طراحی به کمک رایانه CAD ، مهندسی به کمک رایانه CAE و ساخت تولید به کمک رایانه CAM کاربردی است.قابلیت های طراحی CAD درون خود نرم افزار گنجانده شده است ولی برای استفاده از قابلیت هایی نظیر تحلیل و ساخت و تولید باید از پلاگین های جانبی که کنار نرم افزار وجود دارند استفاده کنید. این فناوریها شباهت زیادی به فناوریهای جوهرافشان دارند؛ با این تفاوت که بهجای جوهرافشانی روی کاغذ، این مدل از چاپگرهای سهبعدی لایههای فوتوپلیمر را روی یک سینی ساخت (build tray) پخش میکنند و سپس با پرتو فرابنفش آن را درست میکند. لایه ها و عناصر استفاده شده در طراحی سایت تخت یا فلت درست مانند موارد استفاده شده در سایر پروژه ها است، اما صفحات مورد نظر از هیچ گونه تصویر پس زمینه پیچیده، تصویر پیش زمینه، دکمه ها و موارد خاص و پیچیده دیگری استفاده نمی کنند.

عدم وابستگی به ساخت در قالبها و درنتیجه افزایش توانایی برای تولید قطعات پیچیده بدون محدودیت در هندسه باعث شده که این روش نسبت به روشهای قدیمیتر همچون ریختهگری و ماشینکاری پیشرفت چشمگیری داشته باشد. با قرار دادن چنین مدلی در یک سند می توانید به راحتی آن را در زاویه دلخواه بچرخانید، آن را با هر رنگی رنگ آمیزی کنید، بافت لازم را روی آن اعمال کنید و هر مقیاسی را بدون افت کیفیت تنظیم کنید. ادوبی در سال ۲۰۲۱ با انتشار خبری اعلام کرد قصد دارد از این پس محتوای فلش را مسدود کند و حتی از مدتی قبل کدهایی را برای جلوگیری از اجرای فلش در پلاگین مرورگر ایجاد کرد. طراحی منظره خانه به اندازه طراحی داخل ساختمان اهمیت دارد و برای طراحی آن شما نیاز به نرم افزاری دارید که اهمیت این موضوع را در نظر داشته باشد و آن نرم افزار، HGTV Home & Landscape Platinum Suite است.

یکی از اصلی ترین هنر هایی که مهندس معمار باید در طراحی خود مورد استفاده قرار دهد، هماهنگی کامل میان تمام عناصر ساختمان بوده که در عین کارایی و زیبایی باید متناسب با سایت 3dmark بودجه کارفرما باشد. طراحی 3 بعدی دکوراسیون داخلی مهم ترین بخش از بودجه گذاری کارفرما برای انجام پروژه است. همان گونه که می دانید، بهینه سازی محیط های داخلی سازه برای بهره برداری ساده، یکی از ضرورت های اجتناب ناپذیر در امر معماری و دکوراسیون سازی است. در طراحی معماری و مهندسی ساختاری مخصوصاً در مدلینگ اطلاعات سازهای کاربرد فراوان دارد.این برنامه شما را از پیش طرحهای انتزاعی به سمت تجزیه و تحلیل مناسب با تواناییها و همسازی و کارگاهی میبرد. در سال ۲۰۱۱ خود ادوبی استفاده از HTML 5 به جای فلش در تمام دستگاه های موبایل را آغاز و یک سال بعد اعلام کرد نسخه ۴.۱ اندروید دیگر از فلش پشتیبانی نخواهد کرد. ادوبی کپچر (Adobe Capture): نرمافزار ایجاد تم رنگی، تصویر یا بافت بر اساس هر نوع تصویر که تنها برای اندروید و iOS منتشر شده است. این رویداد که هر دو سال یکبار برگزار میشود، کنفرانسی است که با حضور مهندسان، توسعهدهندگان، طراحان و پژوهشگران ادوبی در سانفرانسیسکو برگزار میشود و شرکتکنندگان آن ایدههای خود را با دیگران به اشتراک میگذارند، آثار خود را در معرض نمایش قرار میدهند و از ایدههای یکدیگر الهام میگیرند.

به عنوان مثال یکی از کتاب هایی که سال های سال مورد استفاده دانشجویان معماری و مهندسان در این زمینه بوده که به عنوان مرجعی اصلی آن را مورد بررسی قرار می دهند، نویفرت است. این کابینتهای کوچک میتوانند از یک، دو یا سه درب به همراه یراق آلات مخفی تشکیل شوند و هدف واقعی آن را پنهان کنند. پس از اینکه ادوبی آلدوس کورپ را خرید و این شرکت را از آن خود کرد، کمیسیون فدرال تجارت به این موضوع ورود کرد و ادوبی را به فروش فریهند به شرکت دیگری به نام «آلتسیس» (Altsys)، وادار و آن را از خرید مجدد این نرمافزار و سایر نرمافزارهای مشابه تا ۱۰ سال آینده منع کرد؛ البته آلتسیس مدتی بعد توسط شرکت ماکرومدیا خریداری شد و ادوبی هم با خرید شرکت ماکرومدیا در سال ۲۰۰۵ و متوقف کردن توسعه فریهند در سال ۲۰۰۷ که منجر به منسوخ شدن آن شد، بهسادگی مجازات خود را زیر پا گذاشت و به این صورت ایلاستریتور به تنها نرمافزار طراحی گرافیک برداری برای کاربران سیستمعامل مکینتاش تبدیل شد.

در ضمن شرکت در این سال دست به اقدام بسیار مهمی زد و بهصورت رسمی اعلام کرد بهزودی سرویسهای پرداختی را به مجنتو اضافه خواهد کرد و امکان پرداخت با کارتهای اعتباری مختلف و کارتهای پیپال را برای افراد فراهم خواهد کرد. کاربرانی که متمایل به رفع این نقص امنیتی و دریافت آپدیت امنیتی جدید این نرمافزار بودند، بهناچار باید هزینه آن را پرداخت میکردند! عروسک را از پانل پروژه به صحنه باز شده در پانل صحنه یا Timeline بکشید. اکنون ابزارهای تبدیل سه بعدی نه تنها در نوار ابزار، بلکه در پانل گزینه ها نیز موجود است. اکنون یک نور دیگر به صحنه اضافه می کنیم. از دیگر اقدامات قابلتوجه ادوبی در سال ۲۰۲۰ انتشار نسخه پایدار «ادوبی دیجیتال ادیشن» (Adobe Digital Editions) بود.

ستونها جایگزینی برای دیوار های باربر هستند و از سقف برای منتقل کردن بار به قسمتهای زیرین، پشتیبانی میکنند. در سال ۲۰۱۳ سرویس ابری «ادوبی کریتیو کلود» (Adobe Creative Cloud) نیز توسط ادوبی به عنوان جایگزینی جدید برای ادوبی کریتیو سوئیت راهاندازی شد که دربردارنده مجموعهای از نرمافزارهای قابلاستفاده برای طراحی گرافیکی، ویرایش ویدیو توسعه وب و عکاسی بود. یکی دیگر از اقدامات ادوبی در سال ۲۰۰۸، راهاندازی سرویس Creative Suite 4 Design بود که مجموعهای از نرمافزارهای ادوبی شامل فتوشاپ، ایندیزاین، ایلاستریتور، آکروبات پرو، مدیا پلیر و بریج (Adobe Bridge) است. شاخصترین محصولات نرمافزاری این شرکت شامل نرمافزار بسیار محبوب «ادوبی فتوشاپ» (Photoshop)، «ادوبی ایلاستریتور» (Adobe Illustrator)، «ادوبی آکروبات ریدر » (Adobe Acrobat Reader)، «پیدیاف ریدر» (PDF reader)، «ادوبی فلش» (Adobe Flash) و چند ابزار طراحیشده برای ایجاد محتواهای صوتی و بصری ویرایش و انتشار آنها میشود (در ادامه بیشتر با محصولات این شرکت آشنا میشویم). در سال ۲۰۰۳، این شرکت نرمافزاری «کول ادیت پرو» (Cool Edit Pro)، نرمافزار ویرایش صوتی و ضبط کانالهای صوتی مختلف بهصورت همزمان، محصول شرکت «سینتریلیوم سافتور» (Syntrillium Software) را با مبلغ ۱۶.۵ میلیون دلار خرید.