راه اندازی مقدمات سه بعدی سازی در فتوشاپ

وی افزود: از جمله ویژگیهای این دستگاه که به واسطه بهینهسازیهای انجام گرفته بر روی پارامترهای فرایند آن، از کیفت بالایی برخوردار است، میتوان به تکنولوژی پرینت سهبعدی نور ساختار یافته و چیپ DLP، بدنه زیبا و مستحکم، روش تولید از بالا به پایین، حداقل ضخامت لایهگذاری تا 25 میکرون، قطعات مصرفی ارزان و در دسترس و نرمافزار بهینهسازی شده مختص به آن که نیاز به تعمیر سایت 3dmark ندارد، اشاره کرد. روش دیگری را برای تبدیل به لایه سه بعدی از لایه خاکستری در نظر بگیرید. همه پروسه های پرینت سه بعدی قطعات را به صورت لایه به لایه می سازند.

با این عینکها میتوانید محتوا را به صورت سه بعدی مشاهده کنید. با این که این مشخصات قطعاً قاعدهای جهانشمول محسوب نمیشوند، اما باید مطمئن شوید که فضای کافی برای کار دارید و میتوانید در صورت نیاز مقیاس دکمه را افزایش یا کاهش دهید. با دوبار کلیک بر روی پالت لایه ها (لایه ها) در لایه سه بعدی، به پنجره تنظیمات سبک آشنا هدایت می شوید. در لایه پنلها، دوبار روی آیکون Blending Options در بالاترین لایه کلیک کنید. ساخت متن سه بعدی در فتوشاپ هم به لطف گزینههای Blending ساده است. همانند دومین کپی متن، ما کپی اول را هم به اندازه ۳۰ پیکسل به سمت راست منتقل میکنیم. میتوانید به اندازهای که میخواهید متن قرمز را جابجا کنید، برای مثال در اینجا این متن به اندازه ۳۰ پیکسل به سمت چپ حرکت کرده. هنگامی که میخواهید آشپزخانه خود را طراحی کنید، به این میاندیشید که چگونه فضایی ایجاد کنید که علاوه بر زیبایی، کاربردی نیز باشد. قاب کیس خوب باید در کنار پشتیبانی از نصب قطعات مورد نیاز شما، از کیفیت و تهویه مناسب نیز برخوردار باشد. این فناوری قادر است به بیماری که نیاز به پیوند اعضا دارند کمک شایانی کند.

و با کمک این پنجره در CS3 می توانید در امتداد محورهای X، Y و Z تراز کنید، افست را تنظیم کنید. مباحث بعدی شامل نوع اکسترود ، باد کردن ، مورب بودن و چرخش است – همه مفاهیمی که به شما کمک می کنند با انواع دیگر اشیا 3D سه بعدی کار کنید. بعد منوی View (View) است که دارای نماهای از پیش تعیین شده موقعیت اشیا است. نکته اول پیش از هر چیز دیگر، در نظر گرفتن زاویه دید است. روش اول : در این مرحله میخواهیم متن نوشته شده را به مقدار نیاز خود بزرگتر و یا کوچکتر نماییم.

این کار را با هر یک از روش های ذکر شده در این آموزش انجام دهید. با انجام تمام مراحل بالا به خوبی توانستیم یک متن سه بعدی در فتوشاپ بسازیم، اما میخواهیم در آن تغییراتی ایجاد کنیم. همین طور هم ما از توابع OpenGL استفاده میکنیم تا بتوانیم گرافیک سه بعدی بلادرنگ طراحی کنیم. مدل آماده سه بعدی مجسمه اسب در نرم افزار کتیا طراحی شده است و تک تک قطعات اون با نرم افزار کتیا طراحی شده و با فرمت catpart ذخیره شده است .پس از طراحی قطعات در محیط مونتاژ قطعات بر روی هم اسمبل شده و با فرمت cat product ذخیره شده اند این پروژه با نرم افزار catia v5 r21 کار شده است و با همین ورژن یا ورژن های بالاتر باز می شود. پرینت طرح سه بعدی به شما این امکان را می دهد تا دیدگاهی کامل نسبت به پروژه در زمینه های فنی و عملکردی و فرم اصلی آن داشته باشید و با تغییر در طراحی سه بعدی خود مشکلات آن را بر طرف نمایید. اندازه مورد نظر را انتخاب نمایید.

در ادامه میتوانید از ابزار Move استفاده کنید تا نور را جابجا نمایید یا روی آیکون Coordinates در بخش فوقانی پنل Properties کلیک کنید تا مقادیر عددی را وارد نمایید. در کادر محاوره ای Color Picker رنگ سفید را انتخاب کنید و سپس روی OK کلیک کنید. بعد از بسته شدن کادر محاوره ای Color Picker در کادر محاوره ای Layer Style مقدار Position را به Inside تغییر دهید. برای بسته شدن کادر محاوره ای Gradient Fill و اعمال شدن تغییرات روی OK کلیک کنید. وقتی که عملیات رندر گرفتن تمام شد، لایه سه بعدی را به یک smart object تبدیل کرده تا از ایجاد تغییرات تصادفی روی آن جلوگیری کنید.

با نگه داشتن کلید Alt، ابزار به حالت Drag of Object 3D (Panning / 3D Panorama) تغییر می کند. به همین ترتیب،کاسه ها و سایر قسمت های مقرنس را مدلسازی نمایید.در قسمت پولیگان نیز می توانید کاسه ها را انتخاب نموده و با نگه داشتن دکمه Shift از آنها کپی بگیرید. برای اینکه ابزار به درستی کار کند، باید «رندر را فعال کنید OpenGLدر منوی Edit (Editing) – Preferences (Settings) – Performance (Performance / Execution) و در برگه 3d در بخش “Interactive Rendering” OpenGL را نیز علامت بزنید. همچنین با کلیک بر روی thumbnail نیز پنجره تنظیمات مربوط به لایه باز می شود. مقدار شدت نور (Intensity) مربوط به IBL را روی 50% تنظیم کنید. با اینکار تمرکز بیشتر روی رنگهای قرمز و فیروزهای قرار میگیرد و رنگ مشکی در نواحی همپوشانی قرمز و فیروزهای ظاهر میشود. با اینکار متوجه ظهور متن قرمز رنگ در سمت چپ متن اصلی مشکی رنگ میشوید.

به علت اینکه در حال کار با متن مشکی در پس زمینه سفید هستیم، کانالهای برخلاف انتظار شما باید خاموش شوند. نرم افزاری پرکاربرد جهت طراحی طلا و جواهرات است اما این نرم افزار همواره در رقابت با سایر نرم افزار های طراحی سه بعدی دیگر در این زمینه می باشد. لایه های سه بعدی را از لایه پس زمینه و از کپی آن ایجاد کنید. از آنجا که هندسه Rhino مبتنی بر ریاضیات NURBS است، این نرم افزار دقت بسیار خوبی را برای مدل های سه یعدی فراهم می کند. گرچه برای استفاده در عکس و فیلم شناخته شده است، ولی شما میتوانید این ظاهر را برای ایجاد تغییر جالب در طراحیها و نقاشیهای خود بکار بگیرید. این روش نخستین روش در حوزهٔ چاپ سهبعدی است، که در سال ۱۹۸۸ میلادی توسط شرکت 3D SYSTEMS آمریکا، بر اساس اختراع آقای چارلز هال (Charles Hull) معرفی شد. در آنجا بود که اولین نمونهٔ این دستگاه را با نام SLA-1 ساخت و در سال ۱۹۸۷ میلادی آن را معرفی کرد و در سال ۱۹۸۸ به اولین تست موفق دست پیدا کرد. اودایت در سال ۱۹۷۶ در پرتغال به دنیا آمده است.

البته هال دستگاه خود را در سال ۱۹۸۳ اختراع کرده بود (هال بعدها گفت که اختراعش از تلاش برای حل یک مشکل شروع شد: اولین بار در سال 1983 ایدۀ چاپ قطعات سه بعدی به ذهن چاک هال خطور کرد، در شرکتی حوزه صنعت مبلمان کار میکرد که برای سخت کردن پوشش روی میزها از نور UV استفاده می کردند. روی آیکون پوشه Bump کلیک کرده، و تکسچر Text Front Inflation Material – Bump را از میان لیست انتخاب کنید. با استفاده از تفکر منطقی، میتوانیم هر شکل سه بعدی را ایجاد کنیم. این امکان باعث میشود بتوانیم اثر را با بیش از یک بار اجرا کنیم. در این شرایط بهتر است از راهنما، یا آرتیست اثر راهنمایی های لازم را برای نحوه عکاسی بپرسید. نحوه کار با ابزارهای تبدیل شی سه بعدی و دوربین سه بعدی.

یکی دیگر از ابزارهای بسیار قدرتمند و گران قیمت طراحی سه بعدی، Cinema 4D است که هر چند گران قیمت است اما سزاوار جایگاه خود در لیست نرم افزارهای حرفه ای سه بعدی ما است. یکی از نکات جالب راجع به مدلسازی در این نرم افزار این است که بعد از مدلسازی، هزینهها و اندازهها به صورت خودکار آماده میشود. اما با نرم افزار زیبراش میتوان کاراکترهای بسیار خاص و پیچیده را خلق نمود. با استفاده از این برنامه می توانید به شکل مستقل و یا به عنوان ابزار کمکی پروژه های هنری خود را پیش ببرید. تمام تنظیمات از پیش تنظیم شده دوربین از طرح ریزی متعامد استفاده می کنند.

در قسمت دوم و سوم درس، تنظیمات اولیه پنجره سه بعدی را در نظر خواهیم گرفت. نحوه تأثیر نوع نور بر روی جسم، بهتر است به صورت تجربی بررسی شود – تنظیمات مختلف را انتخاب کنید و ببینید که در چه صورت مدل بهتر به نظر می رسد. نیازی نیست استایل های لایه را روی متن اعمال کنید. توضیحات دوره: برای ایجاد نوع سه بعدی در فتوشاپ نیازی به تجربه مدل سازی سه بعدی ندارید. در فتوشاپ قابلیتهای متنوعی وجود دارد و با آن میتوانید کارهای مختلفی مانند سفید کردن دندانها، ترکیب تصاویر یا جابجایی چهره را انجام دهید. اجازه دهید کسانی که در تری دی مکس، مایا یا سایر ویرایشگرهای گرافیک سه بعدی کار می کنند این کار را انجام دهند. اگر می خواهید درباره 3DS Maxبیشتر بدانید، مقاله تفاوت اتوکد و تری دی مکس را مطالعه کنید. لایه های سه بعدی را می توان با کشیدن و رها کردن ساده از یک سند به سند دیگر منتقل کرد. می توانید پنجره Repousse را از پالت سه بعدی باز کنید (پالت سه بعدی را می توان از منوی Window فراخوانی کرد). نرم افزار Sketchup از قابلیت کشیدن لایه برخوردار است با استفاده از این قابلیت می توان سطوح را به سبکهای مختلف عرضه کرد.

کاربران در هنگام استفاده از بخش های مختلف نرم افزار می توانند از بخش Help و راهنمایی هر قسمت استفاده کنند. یک سند جدید ایجاد کنید، در بخش Preset، وب را انتخاب کنید. شاید این بخش از منو فقط برای آنها ساخته شده باشد؟ ابزارهایی برای تبدیل مدار/دوربین سه بعدی. از ابزارهایی برای حرکت دوربین در اطراف یک شی استفاده می شود. دوربین در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت کج می شود. Extension ها از توابع و ثابت های جدیدی ساخته شده اند که قابلیت های جدیدی را به OpenGL استاندارد می افزایند. شما می توانید شی را به چپ (چپ)، راست (راست)، بالا (بالا)، پایین (پایین)، پشت (پشت) و جلو (جلو) مشاهده کنید. شما می توانید یک لایه متن یا یک لایه با ماسک را اکسترود کنید.

پس از دادن موقعیت و ظاهر مورد نظر به شی، می توانید آن را به یک تصویر دو بعدی معمولی تبدیل کنید و طبق معمول به کار خود ادامه دهید (آن را بکشید، هر ابزار و فیلتر فتوشاپ را روی آن اعمال کنید). برای CS4 و CS5، یک ورودی عددی مختصات جهت، موقعیت و مقیاس در سمت راست ظاهر شد (بستگی به ابزار انتخابی دارد). برای CS4 و CS5، نورپردازی بر روی یک زبانه خاص 3D Lights (Light) در پانل 3D پیکربندی شده است. بدین صورت که صفی از افشانکها پیوندهای را طبق الگویی که برنامهٔ رایانهای تعیین کرده است توزیع میکنند، سپس لایهٔ تازهای از پودر مادهٔ اولیه بر روی تمام نقاطی که در حال ساختهشدن است پخش میشود و به همین ترتیب فرایند مزبور تکرار میشود. به صورت پیش فرض تمام این کانالها فعال هستند که بطور معمول به آنها نیاز داریم. در پروژه های با وسعت بیش از ۵۰۰۰ متر مربع ۳۰ درصد مبلغ کل به صورت پیش پرداخت و قبل از شروع کار دریافت می شود و پرداخت مابقی مبلغ در دو مرحله اواسط کار و پیش از تحویل نهایی صورت می گیرد. دو خط موازی را نشان می دهد که در یک نقطه همگرا هستند.