آموزش Photoshop : طراحی الگوی هندسی یکپارچه و سه بعدی

ما در این بخش به بررسی مزایا و معایب استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر در طراحی سه بعدی می پردازیم؛ با ما همراه باشید. لایه شکل را به Back تغییر نام دهید چون ما آنرا برای سایه های عقبی استفاده خواهیم کرد. برای اینکه تصویر مناسبتر شود، شاید مجبور شوید با کلیدهای جهتنمای کیبورد محل آنها را تغییر دهید. اگرچه بسیاری از طراحان گرافیک توصیهاشان به شما این خواهد بود که فتوشاپ به درد طراحی لوگو نمیخورد (چون طراحی لوگو در فتوشاپ براساس پیکسل است و اینکه ایجاد لوگو در نرم افزار های برداری ساده تر است وگرنه فتوشاپ چیزی از نظر امکانات کم ندارد!). Chief Architect یک نرم افزار CAD است که برای دستیابی به ارائه دو بعدی و سه بعدی برای حرفه ای های حوزه معماری ایجاد شده است. پرونده های CAD به راحتی و به طور مستقیم به استودیوی چاپ Autodesk منتقل می شوند. مشابه ۳D Slash ، می توانید از این نرم افزار چاپ سه بعدی استفاده کنید تا مدل های سه بعدی را از اشکال اصلی ایجاد کرده و پارامترهای سفارشی سازی را برای دستیابی به پارامترهای دقیق ایجاد شده استفاده کنید.این نرم افزار در مقایسه با FreeCAD و SketchUp از ویژگی های کمتری برخوردار است ، اما بسیاری از کاربران پس از کسب تخصص جزئی در این زمینه از نرم افزار سطح بالاتری استفاده می کنند.

در نرم افزار فتوشاپ نیز می توان مدل های سه بعدی را ویرایش کرد و به صورت مستقیم به تولید آثار 3D پرداخت . برای ویرایش لایه بعد از دو بار کلیک کردن یک سند با فرمت PSB ایجاد می شود که شما به راحتی می توانید روی آن طراحی کرده و سند را ذخیره کنید . معماران و طراحان می توانند با استفاده از نرم افزار مدل سازی سه بعدی، نمای خوبی از ساختمان ایجاد کنند یا ایده های جدیدی را روی طراحی ساختمان اعمال کنند. در نرم افزار مایا، ساختار گرافیکی گره مانندی وجود دارد به این معنی که هر صحنه یک گره دارد و هر گره ویژگیها و خصوصیات منحصربه فرد خود را دارد. این یکی دیگر ازبهترین نرم افزارهای طراحی 3D بوده و به دست شرکت Autodesk، به عنوان مجموعهای ابزارهای مدلسازی سه بعدی خلق شده است. نقاشی سه بعدی خیابانی در ایران متاسفانه مانند کشورهای دیگر پیشرفت چشمگیری نداشته است. متاسفانه همه جای ایران، قیمت ها برابر نخواهد بود. متاسفانه مولد نبودن در این زمینه نیز مانند بسیاری از پدیدههای دیگر وارداتی موثر بوده.

شما می توانید درجه ، شدت ، رنگ ، و حتی سایه ها را نیز توسط این بخش ویرایش کنید ، هم چنین حرکت نورها را تغییر داده ونیز نورها را بچرخانید . برای تغییر موقعیت یا مقیاس مدل سه بعدی از ابزارهای شی سه بعدی استفاده کنید. برای ادغام شی سه بعدی شما نیاز به وجود دو لایه دارید . به جرات می توان گفت که بهترین نرم افزار طراحی سه بعدی برای کامپیوتر تری دی مکس است. نرم افزار طراحی سه بعدی Sketchup که قبلا Google Sketchup نام داشت برای سازندگان طراحی داخلی ، مهندسان معماری و مکانیک ، فیلمسازی ، طراحان بازیهای ویئیویی کاربرد دارد. این برنامه بهصورت آنلاین در اختیار طراحان قرار میگیرد و از فناوری هوش مصنوعی برای تبدیل کردن ایدهها به طرحهای خلاقانه و زیبا استفاده میکند. برای کار با ابزارهای عمومی می توانید بر روی پنل موردنظر کلیک کرده و توسط تنظیمات پیش فرضی که در آنجا قرار دارد را استفاده کنید .

با رفتن به قسمت Preset تنظیماتی به طور پیش فرض در داخل آن قرار گرفته است که در تصویر زیر چند نمونه از آن قابل مشاهده است . تصویر گیاه (Epipremnum pinnatum) را بالای لایه Background Image قرار دهید، و اسم لایه آنرا به Plant تغییر دهید. محتوای داخلی یک مدل را نیز مشاهده کنید ، هم چنین قادر خواهید بود رنگ خطوط را تغییر دهید و مقادیر افست و شیپ را تغییر دهید . حتی میتوان از آن بر روی نمایشگرهای دیجیتال نیز استفاده کرد. دستگاهی است که وظیفهٔ تجزیه و تحلیل اشیاء موجود در دنیای واقعی یا محیط پیرامون و جمعآوری دادهها بهصورت دیجیتال بر اساس شکل و ظاهر احتمالی آن را بر عهده دارد.

برای باز کردن یک فایل سه بعدی در فتوشاپ CS3از منو لایه (لایه) – لایه های سه بعدی (لایه های سه بعدی) – لایه جدید از فایل های سه بعدی (لایه جدید از یک فایل سه بعدی) را انتخاب کنید. فایل را ذخیره کرده و آنرا ببندید تا به صحنه سه بعدی بازگردید. ، سایت STLCNC امکان فروش را برای شما نیز فراهم کرده است، لذا اگر به این کار علاقه دارید می توانید با ثبت نام در سایت به عنوان فروشنده، فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نمائید. Montserrat، Proxima Nova، Arial و Verdana همگی جایگزین های بسیار رایج و نیز ایمنی در وب هستند. این قالبها انواع مختلفی داشته که علاوه بر اینکه در پیشبرد جراحی و افزایش دقت و سرعت جراح نقش دارند، همچنین سبب میشوند که در حین عمل، جراح خواسته بیمار را فراموش نکرده و سلیقه او را اعمال کند. کمی واضح تر اینکه فاصه نور از مرکز به شی باشد . یا اینکه از شابلون استفاده میکنند.

مانند چراغ نقطه ای اول این بخش نیز دقیقا همان کارها را انجام می دهد با این تفاوت که توسط این گزینه می توان شدت نوری را که شی با آن فاصله دارد را با مقادیر متفاوت سایت 3dmark تعیین کرد . به هر شی ای اضافه کرده ، موقعیت چراغ ها را تغییر داده و رنگ و شدت آن ها را نیز تعیین کنید . برای تغییر نمای صحنه از ابزار دوربین سه بعدی استفاده کنید. با استفاده از این پلاگین میتوانید به سرعت پس زمینه تصاویر خود را حذف یا جایگزین کنید. لایه جدید ابعاد پروژه باز را منعکس می کند و مدل سه بعدی را در یک پس زمینه شفاف (در واقع مدل سه بعدی شما بدون پس زمینه و آماده تغییرات ظاهر میشود) ارائه می دهد. قابلیت جدید ۳D ، سهبعدی سازی در ورژن CS 4 به فتوشاپ افزوده شد . مهندسان میتوانند، با چاپ سهبعدی نمونهٔ قطعات با حجم کم، بررسیهای لازم را دقیقتر انجام دهند و از تولید و اشتباهات مکرر جلوگیری کنند. از سوی دیگر یکی از ویژگیهای مهمی که باعث وجه تمایز میان این وبسایت درمقایسه با دیگر وبسایتهای رقیب خود شده است، تنوع بسیار بالای طرحها و وکتورهای سهبعدی میباشد؛ جالب است بدانید که بیش از ۷۰ درصد از تصاویر سهبعدی و وکتورهای کارتونی در وب سایت Craftwork.design، به هیچ عنوان رایگان نیست و با قیمتهای نسبتاً بالایی ( از ۱۵ دلار تا بیش از از ۱۰۰ دلار ) به فروش میرسد.

بنابراین با استفاده از این تکنولوژی، جراح با استفاده از ابزار دقیقی که بر اساس طراحی و سلیقه متقاضی ساخته شده است، جراحی خود را انجام می دهد. لازم است که طراح و سفارش دهنده در متن قرارداد و با ذکر اطلاعات دقیق، معرفی شوند. ابتدا یک پس زمینه ایجاد می کنیم و بعد از آن با استفاده از ابزار Text متن را تایپ کرده و با Layer Style تنظیمات پیش فرض را تغییر میدهیم تا به یک متن سه بعدی برسیم . در این آموزش نحوه کار با پنل سه بعدی را آموزش میدهیم. محیط های ماشینکاری Machining : در این محیط ها کلیه فرایندهای ساخت و تولید قطعات قابل شبیه سازی و انجام است.کاربران با تسلط بر این محیط ها از تراشکاری گرفته تا فرزکاری چندمحور می توانند جی کد عملیاتی ساخت قطعات ممختلف را استخراج کنند و شبیه سازی های مختلف اعم از عملیات تراش و دستگاه در حال تولید و… در معماری از مدل سازی برای رندر ساختمانها قبل از ساخت و اجرا استفاده میشود.

هنگامی که یک مش را انتخاب می کنید یک مستطیل قرمز رنگ در کادر کناری ظاهر می شود که نشان دهنده یک نمونه از مدل های مش است . Meshes: یک لیست کامل از مش هایی که وجود دارد را نشان می دهد . محور سه بعدی جهت X, Y و محور Z کنونی مدل ها، دوربین ها، روشنایی ها و مش ها را در فضای سه بعدی نشان می دهد. توسط این ابزار شما می توانید از طریق یک محور در زاویه ای مشخص یک تنظیم سطح مسطح را ایجاد کنید . در مثال زیر یک بافت جدید در محیط اطرا ایجاد شده است که با مقداری اضافه کردن نور در محیط و سطح حلقه قابل مشاهده است .

این کار را با استفاده از Photoshop می توانید انجام دهید. شما می توانید با بالا و پایین کردن موس بر روی صحنه و توسط تنظیم مقادیری که وجود دارد این کار را انجام دهید . 3. Pan: موس را به طرفین بکشید جهت جابجایی مدل بصورت افقی یا موس را به بالا و پایین بکشید جهت جابجایی آن بصورت عمودی. در حالی که موقعیت جسم سه بعدی را ثابت نگه داشتهاید، از ابزارهای دوربین سه بعدی برای جابجایی نمای دوربین استفاده کنید. میزان نگه داشتن شما تعیین کنند زاویه و مقدار رنگ آمیزی می باشد. در این حال با نگه داشتن shift ضلع سمت چپ مستطیل را مطابق شکل زیر کمی به سمت بالا می کشیم تا به شکلی که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در بیاید. طریقه ی حرکت دادن این ابزار هم به این صورت است که با پایین نگه در مثال زیر بر روی یک لایه شیپ لایههای سه بعدی وجود دارد . در شکل زیر که یک بطری نوشابه است می توانید طریقه کشیدن یک بافت سیاه و سفید را توسط قلمو مشاهده کنید . در حالت پیش فرض تمام رنگ های اشکال در محیط سه بعدی سیاه و سفید هستند . اولین ابزار به طور پیش فرض ، چرخش است .

را انتخاب کرده و با مواد قبلی جایگزین کنید . توسط برنامه Roomstyler 3D Home Planner با نام قبلی My Deco 3D Planner دیوار ها، در و پنجره را براحتی به نقشه خانه اضافه کنید و چیدمان و دکوراسیون دلخواه خود را طراحی کنید. با استفاده از ابزار selection tool قسمت اصلی تصویرتان را انتخاب کنید. ابزار Direct Selection (کلید A) را انتخاب کنید. یک خط از لبه پایین برگه به سمت بالا بکشید، در حالی که کلید Shift را نگه دارید. این فرایند رندرگیری ممکن است کمی به طول بینجامد، اما میتوانید هر زمان با فشردن کلید Esc آن را متوقف کنید. پس شما باید برای بدست آوردن آن تلاش کنید و از هیچ زحمتی دریغ نکنید. میتوانید با ابزار Stamp Clone آنها را تکثیر کنید، ولی ما در حال تار کردن پس زمینه هستیم، پس میتوانید از این مرحله چشم پوشی کنید. بهترین پیشنهاد ما برای این آثار نقاشی سه بعدی دیحیتال است. هم برای این دسته از کاربران و هم برای کارمندان و فریلنسرهایی که به دنبال خلق طرحهای کاربردی و مفید هستند، استفاده از بهترین نرم افزارهای طراحی 3D مناسبتر به نظر میرسد. در قسمت تنظیمات پنل Anti-Alias سه گزینه وجود دارد که به ترتیب : پیش نویس، بهتر و بهترین را نشان می دهند .

علاوه بر آن موضوع دیگری که در بخش طراحی سه بعدی مطرح است مربوط به قدرت سیستم و البته مهارت طراح میباشد؛ سیستمهایی که در زمینه طراحی سه بعدی مورد استفاده قرار میگیرند، اغلب از سخت افزارهای بسیار قدرتمندی برخوردارند به خصوص در بخش رندر بسیار مهم است از یک سیستم حرفهای و قدرتمند استفاده شود اما در این میان یکی از مهمترین مسائلی که بر روی نتیجه نهایی کار شما موثر است، مربوط به مهارت طراح میباشد. در شکل زیر دو لایه یکی به شکل مکعب و دیگری یک استوانه است . راه دیگری برای ایجاد یک لایه سه بعدی وجود دارد .

بعد از ایجاد صحنه های سه بعدی در نرم افزار هایی مانند راینو. این نرم افزار ساختار سه بعدی را ایجاد می کند و به طور خودکار سیستم ساختمانی پروژه شما را تولید می کند. برای ایجاد اشکال سه بعدی می توانید از اشکال دلخواه با یک لایه استفاده کنید ماسک، مسیر انتخاب شده و انتخاب فعلی. شاید اقراق نباشد که چنین مطلبی با این میزان اطلاعات درباره هنر سه بعدی بی سابقه بوده است. برای این کار تنها نیاز است که در گوشه سمت راست پنل سه بعدی رفته با کلیک روی آن و انتخاب گزینه ی Save Material Presets آن را با نام دلخواه ذخیره کنید . از آن جایی که برای تولید یک مواد و نورهای سفارشی گاهی اوقات زمان طولانی صرف می شود در این پنل سه بعدی نیز می توان تولیداتی که انجام شده است را نیز ذخیره کرد و در کارهای بعدی نیز به کار برد و از آن استفاده کرد .