محموله های سرور در سال 2024 تنها 2 درصد افزایش می یابد و محموله های پلت فرم های هوش مصنوعی سریع ترین رشد را خواهند داشت / ServerNews

Источник изображения: Supermicro

شرکت TrendForce عمومی ساخته شده پیش بینی بازار جهانی سرور در سال 2024 تحلیلگران بر این باورند که فروش واحدها نسبت به سال گذشته اندکی افزایش خواهد یافت و هوش مصنوعی محرک اصلی صنعت باقی خواهد ماند. خاطرنشان می شود که به دلیل تورم بالا و کاهش هزینه های سرمایه ای در بخش شرکت ها، تقاضا برای سرورها هنوز به سطح مشاهده شده قبل از شروع همه گیری COVID-19 بازنگشته است.

  منبع تصویر: Supermicro

منبع تصویر: Supermicro

در سال 2023، محموله های سیستمی در حدود 13.4 میلیون دستگاه ثبت شده است که 6 درصد کمتر از سال 2022 است. کارشناسان TrendForce معتقدند در سال 2024، تحویل 2 درصد افزایش می یابد و به 13.7 میلیون دستگاه می رسد. در عین حال، سهم سرورهای هوش مصنوعی حدود 12.1 درصد خواهد بود. تقریباً همه بازیکنان اصلی افزایش طول عمر سرورهای همه منظوره و اکنون به طور خاص در راه حل های هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند.

انتظار می رود فاکسکان بالاترین نرخ رشد را در حدود 5 تا 7 درصد در سال به ثبت برساند. این امر با سفارش پلتفرم‌های Dell 16G و AWS تسهیل می‌شود گراویتون 3/4، مبتنی بر گوگل AMD EPYC Genoa و مایکروسافت Gen9. در بخش هوش مصنوعی، فاکسکان پیشنهاداتی را از Oracle و AWS دریافت کرد.

بر اساس پیش بینی های TrendForce، Inventec از نظر رشد با شاخصی تا 3 درصد در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت. ما در مورد سفارشات سیستم های AWS Graviton 3/4 و همچنین برای سرورهای Google با تراشه های EPYC Milan و Genoa صحبت می کنیم. و در نیمه دوم سال جاری، گوگل شروع به پیاده سازی سرورهای مبتنی بر EPYC برگامو. علاوه بر سفارش‌های ابر مقیاس‌کننده‌های آمریکای شمالی، تقاضای زیادی از مشتریان چینی مانند ByteDance انتظار می‌رود. تخمین زده می شود که محموله های سرورهای هوش مصنوعی Inventec به 10 تا 15 درصد از محموله های جهانی برسد.

  منبع تصویر: Supermicro

منبع تصویر: Supermicro

نرخ رشد فروش Quanta Computer و Supermicro در سطح 2023 باقی خواهد ماند. Quanta با تعدادی عدم قطعیت مواجه است که مهمترین آنها کاهش قابل توجه سفارشات سرورهای عمومی از متا است. و کاهش تقاضا برای پلتفرم های اینتل از سوی گوگل، که تمرکز خود را به راه حل های AMD معطوف کرده است. انتظار می رود Quanta به لطف سفارشات ارائه دهندگان ابری آمریکای شمالی، از جمله Microsoft Azure و AWS، عرضه سرورهای هوش مصنوعی خود را افزایش دهد.

در همان زمان، Supermicro بر توسعه بخش هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد. با این حال، تحلیلگران یک آرامش را در جهت سرورهای عمومی پیش بینی می کنند. سرورهای هوش مصنوعی با کارایی بالا Supermicro در مراکز داده CoreWeave و Tesla نیز استفاده می شوند. این شرکت همچنین به طور فعال در حال گسترش همکاری با اپل و متا است.



اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید. | میتونی بهتر بنویسی؟ ما همیشه از نویسندگان جدید استقبال می کنیم.

منبع:

منبع: https://3dnews.ru/1101145