مطالعه جدید نشان می دهد هوش مصنوعی شغل ها را به دلیل هزینه های بالای پیاده سازی تهدید نمی کند

Недалёкое будущее на майские. Источник изображения: ИИ-генерация Кандинский 3.0/3DNews

این باور قوی وجود دارد که هوش مصنوعی مشاغل را از مردم سلب کرده و خواهد کرد. تیمی در آزمایشگاه علوم رایانه و هوش مصنوعی مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT CSAIL) تحقیقات خود را در مورد این تهدید با حمایت آزمایشگاه هوش مصنوعی MIT-IBM Watson انجام داد. به گفته محققان، هیچ درگیری وجود ندارد و مردم چیزی برای ترس ندارند.


  آینده نزدیک برای ماه می.  منبع تصویر: نسل هوش مصنوعی کاندینسکی 3.0/3DNews

آینده نزدیک برای ماه می. منبع تصویر: نسل هوش مصنوعی کاندینسکی 3.0/3DNews

محققان MIT در مطالعه خود به دنبال برآورد احتمال انجام برخی وظایف توسط هوش مصنوعی و همچنین احتمال اینکه مشاغل برای پیاده سازی هوش مصنوعی به جای انسان پول خرج کنند، بودند. برخلاف پیش‌بینی‌های هشداردهنده گسترده، محققان MIT دریافتند که اکثر مشاغلی که مطالعات دیگر آنها را در معرض خطر جابجایی توسط هوش مصنوعی شناسایی کرده‌اند، در واقع از نظر اقتصادی برای خودکارسازی مقرون به صرفه نیستند. حداقل فعلا.

مانند بسیاری از مطالعات اخیر، پتانسیل قابل توجهی برای هوش مصنوعی برای خودکارسازی وظایف پیدا کردیم. نیل تامپسون، محقق MIT CSAIL و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت. اما ما می توانیم نشان دهیم که بسیاری از این وظایف هنوز برای اتوماسیون جذاب نیستند. به عبارت دیگر، شایعات در مورد جایگزینی انسان توسط هوش مصنوعی بسیار زیاد است. و اگر جایگزینی رخ دهد، نه به این سرعت و از همه جا دور.

در طول این مطالعه، دانشمندان کارگران را مورد بررسی قرار دادند تا وظایفی را شناسایی کنند که می تواند توسط هوش مصنوعی انجام شود تا به طور کامل آنها را در محل کار جایگزین کند. سپس هزینه ایجاد یک سیستم هوش مصنوعی برای انجام وظایف شناسایی شده از پیاده سازی تا پشتیبانی بعدی محاسبه شد. در عین حال، تنها مسئولیت های کاری برای کنترل بصری کیفیت محصول یا کار در زمینه تولید، ساخت و ساز و هر آنچه که مربوط به کشاورزی نبود، مورد مطالعه قرار گرفت.

  منبع تصویر: نسل هوش مصنوعی کاندینسکی 3.0/3DNews

منبع تصویر: نسل هوش مصنوعی کاندینسکی 3.0/3DNews

دانشمندان نحوه تجزیه و تحلیل را با استفاده از مثال یک نانوایی شرح دادند. یک نانوای آمریکایی به طور متوسط ​​6 درصد از زمان خود را صرف بررسی کیفیت محصول می کند. این یک کار کاملاً خودکار است. با کمک اتوماسیون، یک نانوایی با پنج کارمند با حقوق 48 هزار دلار می تواند 14 هزار دلار در سال صرفه جویی کند، در عین حال، اتوماسیون کنترل در مرحله نصب 165 هزار دلار و سالانه 122840 دلار برای پشتیبانی در تمام سال های بعدی هزینه خواهد داشت. عملیات یا حتی گران تر.

مردم همچنان بهترین انتخاب اقتصادی برای این نوع مشاغل هستند. – می گویند نویسندگان مطالعه. فقط 23 درصد از کارهایی که به کارمندان حقوق می گیرند می توانند از نظر اقتصادی خودکار شوند. علاوه بر این، حتی اگر یک سیستم هوش مصنوعی وجود داشته باشد که فقط 1000 دلار قیمت دارد، انواع مختلفی از کار وجود خواهد داشت که اجرای آن سودآور نخواهد بود.

حتی اگر تأثیر بینایی رایانه را فقط در چارچوب وظایف بازرسی بصری در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که میزان از دست دادن شغل (از پذیرش هوش مصنوعی) کمتر از آنچه قبلاً در اقتصاد مشاهده شده است. – دانشمندان ادامه می دهند. حتی با وجود کاهش سریع 20 درصدی هزینه (پیاده سازی هوش مصنوعی) در سال، دهه ها طول می کشد تا وظایف بینایی کامپیوتر از نظر اقتصادی برای شرکت ها مقرون به صرفه شود.

  منبع تصویر: نسل هوش مصنوعی کاندینسکی 3.0/3DNews

منبع تصویر: نسل هوش مصنوعی کاندینسکی 3.0/3DNews

این مطالعه برخلاف پیش بینی های دیگر است. به عنوان مثال، گلدمن ساکس تخمین می زند که هوش مصنوعی می تواند 25 درصد از کل بازار کار را در چند سال آینده خودکار کند و تحلیلگران مک کینزی معتقدند که تا سال 2055، تقریباً نیمی از تمام کارها به هوش مصنوعی متکی خواهد بود. تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه نیویورک و دانشگاه پرینستون نشان می دهد که ChatGPT به تنهایی می تواند تقریباً 80٪ مشاغل را تحت تأثیر قرار دهد (کارمندان MIT به موضوع ChatGPT توجه نکردند). و تجزیه و تحلیل مشاغل ایالات متحده نشان می دهد که هوش مصنوعی در حال حاضر جایگزین هزاران کارگر شده است.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1101141