فعالان محیط زیست با انجام یک اقدام خرابکارانه در خطوط برق، کارخانه تسلا برلین را متوقف کردند.

Источник изображения: ИИ-генерация Кандинский 3.0/3DNews

دویچه وله گزارش هاتولید در تنها کارخانه تسلا در اروپا در نزدیکی برلین صبح امروز به دلیل قطع برق متوقف شد و کارکنان حدود یک ساعت قبل از شروع شیفت روز تخلیه شدند. نمایندگان پلیس محلی گفتند که آنها مشکوک به آتش سوزی توسط مهاجمان ناشناس یکی از پشتیبانی های خطوط برق هستند. قبلا گزارش شده است در مورد آتش زدن ترانسفورماتور در یک پست، اما این مورد تایید نشد.

  منبع تصویر: نسل هوش مصنوعی کاندینسکی 3.0/3DNews

منبع تصویر: نسل هوش مصنوعی کاندینسکی 3.0/3DNews

به طور جداگانه، کانال تلویزیونی ARD Tagesschau به نقل از منابع خود گزارش داد که تسلا انتظار ندارد به زودی کار خود را از سر بگیرد.

مایکل اشتوبگن وزیر کشور ایالت فدرال براندنبورگ اعلام کرد “حمله موذیانه” در زیرساخت های تامین برق این مقام تاکید کرد: هزاران نفر در معرض خطر قرار گرفتند. آتش‌سوزی یک تیر برق منجر به قطع برق در مناطق پرجمعیت منطقه اودر-اسپری در براندنبورگ و کارخانه مجاور تولیدکننده خودروهای الکتریکی تسلا شد. پیش از این نیز گفته شده بود که برق دو منطقه برلین قطع شده است.

گروه آتشفشان که به عنوان یک گروه افراطی چپ شناخته می شود، مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت. “امروز ما یک تسلا را خراب کردیم”خبرگزاری های آلمان گزیده ای از بیانیه این گروه را نقل می کنند. در سال 2021، این گروه قبلاً مظنون به آتش زدن یک عنصر زیرساخت انرژی در یک کارخانه ساخت و ساز در نزدیکی برلین بودند.

این حادثه ممکن است مربوط به اعتراضات فعالان محیط زیست باشد که هفته گذشته در جنگل نزدیک کارخانه و با شعار اردوگاهی برپا کردند. “تسلا را متوقف کنید.” آنها نسبت به گسترش تولید معترض هستند که به دلیل آن درختان قطع می شود. اما این فعالان خاص آتش زدن تیرهای خطوط برق را محکوم و اعلام بی گناهی کردند. پلیس در حال تلاش برای درک وضعیت است.






اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1101256