فاکسکان در مکزیک مستقر می شود تا تولید تجهیزات سرور را برای ایالات متحده راه اندازی کند

Источник изображения: Dell Technologies

تناقضات بین ایالات متحده و چین، تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی را وادار می کند تا به خارج از چین حرکت کنند، نه تنها به کشورهای آسیایی، بلکه همچنین تولید را به مرزهای ایالات متحده در قاره آمریکای شمالی نزدیکتر کنند. Foxconn، به ویژه، صدها میلیون دلار برای سازماندهی تولید تجهیزات سرور در مقادیر کافی در مکزیک هزینه می کند.

  منبع تصویر: Dell Technologies

منبع تصویر: Dell Technologies

همانطور که توضیح داده شد روزنامه وال استریتماه گذشته، فاکسکان از خرید 27 میلیون دلار زمین در غرب مکزیک برای توسعه تولید سخت افزار سروری که مشتریان آمریکایی برای توسعه سیستم های هوش مصنوعی خود نیاز دارند، خبر داد. فاکسکان طی چهار سال گذشته حداقل 690 میلیون دلار در اقتصاد مکزیک سرمایه گذاری کرده است.به گفته مقامات محلی، فعالیت این شرکت ساختار صنعتی مکزیک را در ده سال آینده به طرز چشمگیری تغییر خواهد داد..

در این مرحله، سازماندهی تولید در مکزیک خطرات خاصی را به همراه دارد: نرخ بالای جرم و جنایت، کمبود منابع آب و برق، رقابت زیاد برای کارکنان واجد شرایط. نمایندگان شرکت‌های تایوانی در حال توسعه تجارت در مکزیک به نیاز به جذب شرکت‌های امنیتی خصوصی برای تضمین امنیت تأسیسات خود اذعان کردند. کارگران مکزیکی نیز در مقایسه با کارگران چینی احتمال کمتری برای اضافه کاری دارند. اتحادیه های کارگری در مکزیک وجود دارند که بر حقوق کارگران نظارت می کنند.

تامین کنندگان بزرگ آمریکایی تجهیزات سرور مانند Dell و HPE قبلاً از پیمانکاران خود خواسته اند که تولید را از چین به کشورهای آسیای جنوب شرقی و مکزیک منتقل کنند تا تأثیر محدودیت های متقابلی که مقامات ایالات متحده و چین دائماً اعمال می کنند را کاهش دهند. مکزیک با 50 کشور قرارداد تجارت آزاد دارد که تدارکات قطعات مورد نیاز برای تولید سخت افزار سرور را تسهیل می کند. در بخش خودرو، این امر مکزیک را به پنجمین صادرکننده بزرگ در جهان تبدیل کرده است. شرکت آمریکایی تسلا قصد دارد شرکت جدید خود را در اینجا بسازد.

حدود 300 شرکت تایوانی در مکزیک تجارت می کنند و برای حدود 700000 نفر از ساکنان محلی شغل ایجاد می کنند. تجارت بین کشورها در سال گذشته از 15 میلیارد دلار فراتر رفت. Foxconn، Pegatron، Wistron، Quanta، Compal و Inventec فعالیت های خود را در مکزیک در نزدیکی مرز تگزاس متمرکز کرده اند. شرکت های تایوانی تقریباً 90 درصد از تولید مادربردهای سرور در جهان را در اختیار دارند. Foxconn بخش قابل توجهی از تولید شتاب‌دهنده‌های محاسباتی مبتنی بر GPU را کنترل می‌کند.

در سال گذشته، واردات کالا از مکزیک به آمریکا، این کشور را با سهم 15.4 درصدی به مقام اول این ساختار رساند، در حالی که چین به 13.9 درصد عقب‌نشینی کرد، اگرچه در سال 2015 می‌توانست ادعای 21.5 درصدی واردات آمریکا را داشته باشد. مقامات مکزیکی فعالانه در توسعه زیرساخت های حمل و نقل سرمایه گذاری می کنند تا سرمایه گذاری بیشتری از شرکت های تایوانی جذب کنند.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1102604