ارزش سرمایه SK hynix به دلیل علاقه به موضوع هوش مصنوعی از 100 میلیارد دلار گذشت

Источник изображения: SK hynix

انویدیا به عنوان ذینفع اصلی رونق هوش مصنوعی در میان شرکت های دولتی در بخش نیمه هادی ها در نظر گرفته می شود، زیرا قیمت سهام آن در دوازده ماه گذشته تقریباً سه و نیم برابر افزایش یافته است. همانطور که مشخص است، شریک آن SK hynix نیز از این روند سود برد، زیرا سرمایه آن اخیرا برای اولین بار از 100 میلیارد دلار فراتر رفت.

  منبع تصویر: SK hynix

منبع تصویر: SK hynix

در این سطح همانطور که اشاره شد بلومبرگ، این تولید کننده حافظه پس از سامسونگ الکترونیک به دومین شرکت بزرگ کره جنوبی از نظر سرمایه تبدیل می شود. دومی هنوز با اختلاف زیادی با ارزش سرمایه بیش از 360 میلیارد دلار از آن جلوتر است، اما پویایی رشد قیمت سهام سامسونگ در دوازده ماه گذشته بسیار کم‌تر بود – حدود 31%.

توجه سرمایه گذاران به سهام SK hynix با این واقعیت توضیح داده می شود که این شرکت هنوز حدود 90٪ از عرضه حافظه HBM3 و HBM3E را برای نیازهای Nvidia، که رهبر بازار در شتاب دهنده های محاسباتی برای سیستم های هوش مصنوعی است، کنترل می کند. طبق برخی گزارش‌ها، محصولات سامسونگ در این کلاس قبلاً گواهینامه Nvidia را دریافت کرده‌اند و امسال استفاده از آنها در شتاب‌دهنده‌های Nvidia آغاز می‌شود، اما رقیب بزرگ‌تر نمی‌تواند به این زودی جایگزین محصولات SK hynix در این زمینه شود.






اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1102554