دانشمندان اولین ابررسانای غیر متعارف طبیعی جهان را کشف کردند

Кристалл миассита. Источник изображения: Paul Canfield

گروه بین المللی پژوهشگران ثابت وجود یک ابررسانا غیر متعارف طبیعی تا به حال، چنین ابررساناهایی در آزمایشگاه سنتز می‌شدند، اما معلوم شد که این ابررسانا در شرایط طبیعی روی زمین در دسترس است، که آن را برای دستیابی به ابررسانایی اقتصادی در بسیاری از بخش‌های زندگی، صنعت و اقتصاد امیدوارکننده می‌کند.


  کریستال میاسیت.  منبع تصویر: Paul Canfield

کریستال میاسیت. منبع تصویر: Paul Canfield

این کشف پس از یک سری آزمایشات آزمایشگاهی بر روی یک ماده معدنی مانند میاسیت (Rh17اس15). این ترکیبی از روبیدیم و گوگرد است. نسوز و فرار را با هم ترکیب می کند و همانطور که مشخص شد، هنگامی که تا دمای بسیار پایین خنک می شود، ابررسانایی نیز می دهد، زمانی که هیچ چیز در حرکت الکترون ها (جفت کوپر) از طریق ماده دخالت نمی کند.

دانشمندان باید به صورت تصادفی به ابررسانایی نزدیک شوند، بنابراین کشف این اثر در یک ماده شناخته شده نیز به نوعی یک شانس بود. به طور دقیق تر، پدیده ابررسانایی در میاسیت قبلاً شناخته شده بود، اما معلوم شد که یک ابررسانا غیر متعارف است.

ابررساناهای غیر متعارف شامل موادی هستند که خارج از نظریه سنتی Bardeen-Cooper-Schrieffer ابررسانایی از خود نشان می دهند. این دسته از مواد امیدی به شناسایی مواد با ابررسانایی در دمای بالا می دهد و توزیع میاسیت در طبیعت آن را واقعاً منحصر به فرد می کند که می تواند استفاده از آن را از نظر اقتصادی سودآور کند – فقط آن را استخراج کنید و از آن استفاده کنید.

“به طور شهودی، شما فکر می کنید که این چیزی است که به طور عمدی از طریق جستجوی عمدی ایجاد شده است، و هیچ راهی وجود ندارد که بتواند در طبیعت وجود داشته باشد. روسلان پروزوروف، فیزیکدان از دانشگاه ایالتی آیووا، ماهیت این کشف را توضیح داد. “اما معلوم شد که این درست است.”

دانشمندان خواص غیر متعارف میاسیت را با آزمایش آن در شرایط آزمایشگاهی با آزمایش‌های ویژه، از ارزیابی نفوذ میدان‌های مغناطیسی ضعیف به ماده گرفته تا ایجاد کنترل‌شده نقص‌هایی که معمولاً مراکز ابررسانایی ایجاد می‌کنند، اثبات کرده‌اند. جالب اینجاست که میاسیت برای استفاده در کامپیوترهای کوانتومی مورد مطالعه قرار گرفت، اما برای مطالعه ابررسانایی نیز جالب بود.

کشف مکانیسم‌های زیربنای ابررسانایی غیر متعارف، کلید کاربردهای اقتصادی ابررساناها است. – دانشمند اضافه کرد.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1101832