NVIDIA اکنون یک بخش تحقیقاتی قوی هوش مصنوعی برای ربات ها و بازی ها دارد

Источник изображений: NVIDIA GEAR

انویدیا یک بخش تحقیقاتی جدید به نام GEAR (تحقیقات عامل تجسم عمومی) ایجاد کرده است که بر ایجاد عوامل هوش مصنوعی جهانی در دنیای فیزیکی (رباتیک) و مجازی (بازی ها و هر گونه شبیه سازی) تمرکز خواهد کرد.


  منبع تصویر: NVIDIA GEAR

منبع تصویر: NVIDIA GEAR

بنیانگذاران GEAR جیم فن و یوکه ژو هستند. هر دو قبلا در پروژه های دیگری همکاری داشته اند.

ما به آینده ای معتقدیم که در آن هر ماشینی بتواند به طور مستقل رانندگی کند و استفاده از ربات ها و عوامل شبیه سازی شده به اندازه استفاده از آیفون در همه جا فراگیر خواهد شد.مدیر آن، جیم فان، به طور مفهومی اهداف بخش تحقیقات جدید را تشریح کرد.

وی افزود: یکی از وظایف معاونت پژوهشی خواهد بود “ایجاد یک عامل هوش مصنوعی که می تواند یاد بگیرد که در دنیای مجازی و واقعی به طرز ماهرانه ای عمل کند”. در اصل، ما در مورد توسعه به اصطلاح هوش مصنوعی قوی (هوش عمومی مصنوعی – AGI) یا هوش مصنوعی عمومی با هدف کلی صحبت می کنیم، یعنی سیستمی که قادر به حل مشکلات همتراز با یک شخص است. به گفته فن، سال 2024 سال توسعه رباتیک، توسعه هوش مصنوعی بازی و سال شبیه سازی خواهد بود.

بر صفحه اصلی GEAR وب سایت NVIDIA چهار نکته اصلی را در توصیف برنامه تحقیقاتی برجسته می کند. این تیم کار خود را با توسعه مدل‌های چندوجهی هوش مصنوعی پایه، ربات‌های همه منظوره، عوامل اولیه هوش مصنوعی مجازی آغاز خواهد کرد و همچنین در مدل‌سازی داده‌ها شرکت خواهد کرد.

وب سایت تیم تحقیقاتی همچنین چهار پروژه قبلی را که جیم فان و یوکه زو در آن شرکت داشتند، فهرست کرده است. دو مورد از آنها مربوط به توسعه پروژه ای از عوامل تخصصی و فعال هوش مصنوعی است که در بازی محبوب Minecraft ساخته شده است. پروژه دیگر مربوط به یک تکنیک یادگیری تقویتی بهینه برای ربات ها است که هدف آن بهبود “چابکی تا سطوح فوق بشری” است. علاوه بر این، متخصصان در حال توسعه سیستمی برای پرس و جوهای چندوجهی برای تعیین وظایف برای روبات ها و همچنین یک سیستم ارزیابی برای چنین اقداماتی بودند.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1100854