هزینه طراحی ویلا چقدر است؟

توجه به این موضوع که سبک طراحی دکوراسیون داخلی ویلای دوبلکس در شهر رویان برای هر دو طبقه و فضاهای مختلف آن میبایست کاملاً با یکدیگر تناسب داشته باشند، بسیار مهم بوده است. المان های روستایی مثل سنگ را برای فضای مرتبط با شومینه خود در نظر بگیرید و با گل و گیاه به رنگ دادن در فضا دامن بزنید. اما در نهایت با عوض کردن نمای قدیمی و انجام بازسازی، میتونید اطرافیان رو کلاً با یک خانه­ی دیگه روبرو کنین، به طوری که از دیدن خانهی بازسازی شده بسیار حیرت کنن و محو زیبایی اون بشن. از مهمترین مشخصههای سبک ترکیهای، استفاده از پردههای مجلل با طراحی زیبا، وسایل تزیینی و آثار هنری، استفاده از پارتیشن های چوبی و راه پلههای چوبی، مبلمانهای شیک با دیزاین معاصر و هماهنگی بین رنگهای به کارگرفته شده در فضای داخلی ویلا است. به کار گیری شیشه و نور نیز اهمیت زیادی در زیبایی طراحی داخلی ویلا دارد. این ویلاها بیشتر به صورت نیمه مبله هستند و این امکان وجود دارد که شما دکوراسیون ویلای دوبلکس خود را به سلیقه خود تغییر دهید. طراحی داخلی این رابط کاربری است که سلیقه صاحبان خانه را تعیین می کند.

در این نوع دوبلکس، اغلب اتاقهای خواب، اتاق میهمان، سرویس بهداشتی، حمام و یک سالن پذیرایی مجزا در طبقه بالا قرار دارد و طبقه پایین شامل فضای نشیمن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و گاهی حمام و پذیرایی برای مهمان هستند. در ویلاهای دوبلکس چون ارتباط بین دوطبقه اهمیت دارد ، راه پله های شیک و مدرن جوابگوی ایده طراحان و معماران کنونی است. با توجه به افزایش قیمت زمین در سال جدید ، به همین دلیل طراحی و ساخت ویلا در زمین کوچک بیشتر از قبل پرطرفدار شده است و زمین ها 100-500 متر بیشترین طرفدار را در زمان کنونی دارند.

همرنگ بودن مبلمان و کفپوش و استفاده از رنگ قهوه ای برای بافت دیوار در کنار راه پله ای که به رنگ مشکی است، همه باعث شدن خروجی بی رقیب باشه. ترکیب رنگ و ظاهر شیک خانه به زیبایی آن جلوه خاصی می بخشد. امروزه ویلا هایی ساخته می شوند که طراحی دکوراسیون آن ها فرایند خاصی دارد و باید توسط افرادی انجام شود که نه تنها تخصص در این زمینه را داشته باشد بلکه به جزئیات موضوع توجه کند. سبک های طراحی ویلا دارای انواع مختلفی می باشد که معمولا ویلا ها به صورت کلاسیک و مدرن طراحی می شوند.در سبک های که در ادامه توضیح می دهیم که چه سبک از ویلا برای اقلیم و لوکیشنی که دارید می تواند بهتر و کاربردی باشد.در این سبک ها معمولا جزئیات و اهمیت خاصی دارد که به آن اشاره می کنیم. حتما با خود می گویید این طرح، طرح آشفته و نامنظمی خواهد بود ولی با سپردن این کار به طراحان داخلی مجرب، طرح بی نظیری را در ویلای خود مشاهده خواهید کرد. بلکه از دکوری های کوچک و با جلوه زیاد و یا دکوری های سنتی برای تزیین ویلا استفاده کنید. طراحی پلان معماری می تواند به صورت طراحی ویلای کوچک ، یک طبقه، ویلای دوبلکس یا چند طبقه باشد.

در ویلاهای دوبلکس طراحی راه پله ها خیلی به چشم می آید درواقع جذابیت یک خانه دوبلکس به همان دکوراسیون راه پله اش می باشد. ویلاها در متراژ های بزرگ ساخته می شوند که دیزاین داخلی آن ها تا حدودی نسبتا دشوار می باشد بنابراین بهتر است قبل از هر چیز اطلاعات لازم را در زمینه دیزاین دکوراسیون ویلا بدست آورید. خانههای دوبلکس همیشه دارای یک حیاط اختصاصی هستند، فرقی نمیکند کوچک یا بزرگ. همانطور که همیشه ذکر کردیم متعادل بودن در دکوراسیون داخلی مهم است. در وهله اول با مشاهده نمونه کارهای طراحی ویلای مدرن ، کلاسیک ، روستیک یا سایر سبک ها با در نظر گرفتن نکات فنی و اجرایی در تعامل با کارفرما سبک ویلا مشخص می شود. علاوه بر فضای درونی، پنجره ها به فضای بیرونی ساختمان هم جلوه می بخشند. بزرگ بودن و زیاد بودن مساحت تحت اختیار یکی از مهم ترین عواملی است که باعث افزایش جلوه و ظاهر یک ویلا خواهد شد. به طوریکه که اگر معماری و دکور زیبا نداشته باشند خانه بزرگ هیچ کارایی و زیبایی ندارد.

خرید ویلا و یا سرمایه گذاری برای ساخت آن آینده ای درخشان و سودآور به دنبال دارد؛ زیرا با افزایش جمعیت شهرها و شلوغ شدن آن ها افراد برای رفع دغدغه های فکری خود نیازمند محیطی آرام در کنار طبیعت هستند. طراحی محوطه سازی ویلا از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا یکی از اهداف طراحی آن، نزدیکی به طبیعت است که بسیاری از افراد مشتاق مراجعه به آن هستند. در طراحی ویلا یکی از نکات کلیدی و اصلی توجه به پلان ویلا است. نورپردازی مناسب در محوطه سازی ویلا سبب درخشش محوطه، استخر و فضای سبز شده و زیبای ویلا را دوچندان میکند. نورپردازی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی طراحی داخلی محسوب میشود. مربیان در طراحی اشرافی مدرن با یک تلویزیون صفحه تخت بزرگ برای سرگرمی خانوادگی. خانه های دوبلکس، فضای بسیار بزرگ تری نسبت به خانه های یک طبقه در اختیار شما قرار می دهند. در طراحی فضای داخلی ویلا، امکان دید و ارتباط حداکثری با استخر، محوطه و مناظر طبیعی اطراف و امتداد دادن باغ به داخل فضا میتوان فضای نو و خلاقانه ای به وجود آورد. در مورد این پروژه نیز پس از برگزاری جلسات مشاوره با کارفرمای این پروژه با توجه به سلایق، نیازها، متراژ فضا، موقعیت قرارگیری ساختمان ویلا و بودجه در دسترس، سبک آرت دکو برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلای دوبلکس در شهر رویان انتخاب شد.

امروزه سبک مدرن در طراحی و اجرای ویلا به دلیل سادگی و مبهم نبودنش و طراحی بدون پیچیدگی که دارد در بین سایر سبک ها بسیار پر طرفدار است. از انواع مرسوم در سال 2020 استفاده از این نوع راه پله ها میتوان به فرم گرد و راه پله مارپیچی آن اشاره داشت که معمولا در طراجی ویلا دوبلکس بکار می روند. بنابراین فضاها و لوازم پرکاربردتر از جمله آشپزخانه، فضای غذاخوری، سالن پذیرایی و نشیمن، سرویس بهداشتی مهمان، فضای تماشای تلویزیون و کتابخانه در طبقه پایین ویلا و لوازم شخصی تر در طبقه بالا در نظر گرفته شد. طبقه اول به عنوان فضای عمومی و دورهمی و طبقه بالا شامل اتاق خواب ها و فضای خصوصی تر ویلا می باشد.

در مرحله دوم که مشاوره طراحی نام دارد، کارفرمایان به شما پروپوزالی ارائه میدهند که در آن علاقه و نیازهایشان مانند انواع فضاهای لازم در ویلا را بیان کرده و از میان سبکهای مورد نظر عکس مناسبی را انتخاب میکنند تا روند طراحی سرعت بیشتری طراحی داخلی ویلا پیدا کند. کاربرد چوب در دکوراسیون اتاق نشیمن : رنگ طبیعی چوب بهترین رنگ ممکن برای این عنصر خارق العاده است و خطوط داخل آن و رنگ های طبیعی مختلفی که در خود دارد هر محیطی را دنج تر و زیباتر می کند. دو طبقه غیر مشترک، به خانهای گفته میشود که هر دو طبقه به صورت مجزا دارای آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام است.

کارفرمایان میتوانند میزان بودجه اختصاص داده شده به پروژه را تعیین کنند. بنابراین برای تعیین هزینههای طراحی میتوانید از کارشناسان استودیو آشینه کمک بگیرید. اگر امکانش برایتان وجود دارد، یک استخر یا آبنما نیز در حیاط خانه در نظر بگیرید. در این پروژه، قرارگیری راه پله و تقسیم فضاها از طریق یک لابی جذاب در میانه فضای طبقه اول انجام شده است. دو طبقه مشترک به خانهای گفته میشود که فضاها در طبقات تقسیم شدهاند. خانه دوبلکس مانند خانهای میماند که بخشهای مختلف آن را در دو طبقه تقسیم کردهاند. در هنگام آنالیز زمین ویلا نوع آب و هوای منطقه و جهت یابی زمین اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که معمولا ویلاها به منظور دور بودن از هیاهوی شهری ساخته میشوند درطراحی و اجرای ویلا در ایران آرامش و فضای باز در اولیت اصلی قرار دارد.

اگر ویلای شما دوبلکس است بد نیست به راه پله ها نیز سر و سامانی بدهید.بسیاری از معماران در طراحی کلاسیک راه پله ها از نرده های فلزی و چوبی استفاده می کنند.معمولا در گوشه ای کنار راه پله های گرد یک مجسمه سنگی نیز قرار می دهند که این نوع طراحی، طراحی مدرن راه پله است. توصیه جدی این هست که از سنگ های تراورتن برای دیواره ها یا کف ها استفاده بشه، چون این سنگ ها مقاومت بیشتری در برابر سرما و یخ زدگی دارن. کف پوش ها ضربات سخت تری را نسبت به هر سطح دیگری متحمل می شوند. توصیه می شود شما هم در ویلا کوچک خود و یا هر نوع ویلای دیگری پنجره های سرتاسری به کار ببرید که هم نمایی زیبا ایجاد می نماید هم کوچکی ویلا خیلی به چشم نمی آید.

اگر پلان خانه را به خوبی طراحی کنید، می توانید فضاهای عمومی مثل آشپزخانه، نشیمن، پذیرایی و سرویس بهداشتی را در طبقه اول جای دهید و بخش های خصوصی ترمثل نشیمن خصوصی، اتاق ها و حمام ها را در طبقه بالا قرار دهید. راه پله در طراحی داخلی ساختمان دوبلکس، مرکز ثقل و بخش جذاب و جدا نشدنی دکوراسیون آنها می باشد. ویلاهای شمال با گذر زمان دستخوش تغییرات زیادی شدهاند، از نوع محوطهسازی، نمای بیرون و دکوراسیون داخلی گرفته تا تعداد طبقاتی که برای ساخت آنها در نظر گرفته شده است، از میان مواردی که مطرح شد میتوان ویلا دوبلکس را به عنوان متداولترین نام برد. از مهم ترین و اصلی ترین قسمت ها در طراحی داخلی دکوراسیون ساختمان های کلاسیک و مدرن، خصوصاً ساختمان های دوبلکس طراحی سقف می باشد که برخی از تیم های تازه وارد که وظیفه طراحی داخلی ساختمان ها را بر عهده دارند از آن غافل می مانند، ولی باید توجه ویژه ای به این قسمت شود و در صورت نیاز می توانید از سقف کناف هم برای طراحی سقف خانه ی دوبلکس کلاسیک استفاده کنید.