یک کامپیوتر کامل در کف دست شما / لپ تاپ و رایانه های شخصی

Digma Mini Office

بازار مینی رایانه های شخصی به وضوح احیا شده است – در سال 2024 می توانید رایانه های جمع و جور مختلفی را در فروش بیابید که در مقایسه با “برادران” بزرگتر خود دارای مزایای زیادی هستند. در آینده ای نزدیک، مطالب متعددی به نت تاپ ها و انتخاب آنها در وب سایت ما منتشر خواهد شد. ما با اطمینان چنین سیستم هایی را به کاربران توصیه می کنیم. اگر به دنبال کارایی بالا نیستید، می‌توانید از رایانه‌ای استفاده کنید که به معنای واقعی کلمه در کف دست شما قرار می‌گیرد، اما در عین حال همه چیزهایی را که برای عملکرد کامل در محیط ویندوز نیاز دارید، دارد.

  دفتر مینی دیگما

#مشخصات فنی، تجهیزات و نرم افزار

در زمان نوشتن چندین نسخه در فروش بود نت‌تاپ‌های مینی آفیس – مینی کامپیوترهای دیگما بر پایه سلرون N4020 دو هسته‌ای و پنتیوم N5030 چهار هسته‌ای هستند. هر گزینه ای را که انتخاب کنید، همه سیستم ها با رم DDR4، یک SSD سریع و سیستم عامل Windows 11 Professional عرضه می شوند. لیست کاملی از مشخصات مینی کامپیوتر دیگما مینی آفیس در جدول زیر نشان داده شده است.

دفتر مینی دیگما
CPU سلرون N4020
پنتیوم N5030

مدل آزمایشی Celeron N4020 است

زیرسیستم گرافیک گرافیک CPU یکپارچه
رم 4 یا 8 گیگابایت DDR4-3200

در مدل آزمایشی – 4 گیگابایت

نصب درایوها 1 × M.2 PCI Express 3.0 x4

مدل تست دارای 1 × 128 گیگابایت است

رابط ها 3 × USB 2.0 نوع A
2 × USB 3.2 Gen1 Type-A
1 × USB 3.2 Gen1 Type-C (انتقال داده)
2 × HDMI 1.4
1 x VGA
1 × میکرو اس دی (تا 512 گیگابایت)
مینی جک 1×3.5 میلی متری
1 × RJ-45
منبع تغذیه خارجی 36 وات
ابعاد 126 × 115 × 37 میلی متر
وزن خالص 0.34 کیلوگرم
سیستم عامل ویندوز 11 حرفه ای
ضمانت 1 سال
قیمت در روسیه از 15990 روبل.


ما مدلی با برچسب DPCN-4BXW01 برای آزمایش دریافت کردیم – دارای Celeron N4020، 4 گیگابایت رم DDR4-3200 و 128 گیگابایت SSD (با استفاده از درایو فرم فاکتور M.2 2280). این سیستم از منبع تغذیه خارجی 36 وات کار می کند. تنها ماژول حافظه DDR4-3200 نصب شده در Digma Mini Office در حالت DDR4-2400 کار می کند – طبق مشخصات پردازنده مرکزی و استانداردهای JEDEC. نت تاپ از اتصالات شبکه سیمی و بی سیم پشتیبانی می کند. در مورد اول ما در مورد کنترلر Realtek RTL8168/8111 گیگابایت صحبت می کنیم، در مورد دوم – در مورد Atheros/Qualcomm QCA9377. از استانداردهای 802.11b/g/n/ac با حداکثر توان 433 مگابیت بر ثانیه و بلوتوث 5.0 پشتیبانی می کند.

کامپیوتر در یک جعبه مقوایی کوچک عرضه می شود. علاوه بر نت تاپ و منبع تغذیه خارجی، کیت شامل پایه VESA، کارت گارانتی و دفترچه راهنمای کاربر بود. Digma Mini Office را می توان به مانیتور متصل کرد – برای این کار، صفحه نمایش باید از استانداردهای VESA 75 × 75 یا VESA 100 × 100 پشتیبانی کند و پایه مانیتور نباید به همان سوراخ ها متصل شود.

#ظاهر و عملکرد

توری سخت و لاکونیک به نظر می رسد – و بنابراین کاملاً مطابق با نام خود است. با توجه به اینکه کامپیوتر را می توان پشت مانیتور نصب کرد، احتمال زیادی وجود دارد که کاربر اصلا سیستمی را که با آن در حال تعامل است نبیند. برای کسانی که قصد دارند آفیس Digma Mini Office را در معرض دید خود قرار دهند، به شما اطلاع می دهیم: قاب مینی کامپیوتر از پلاستیک مات ساخته شده است، کیفیت ساخت خوب است، مواد بدون لک است.

و ما اصلاً اغراق نمی‌کردیم (یا بهتر است بگوییم، آن را کم‌اهمیت نمی‌کردیم) – Digma Mini Office واقعاً در کف دست یک مرد بالغ قرار می‌گیرد. من می خواهم شکل استاندارد مینی رایانه شخصی را نام ببرم – این یک متوازی الاضلاع مستطیل شکل با اضلاع 126 × 115 × 37 میلی متر است. عکس بالا به وضوح نشان می دهد که دیگما مینی آفیس چقدر فشرده تر از منبع تغذیه کامپیوتر معمولی ATX است – اتفاقاً بزرگترین منبع تغذیه در کلاس خود نیست.

وزن نت تاپ 342 گرم (اندازه گیری مستقل) و وزن منبع تغذیه 132 گرم است. من معتقدم این اطلاعات برای آن دسته از کاربرانی که قصد دارند رایانه خود را با خود ببرند مفید خواهد بود. به نظر ما یک گزینه کاملا قابل اجرا.

هنگامی که دیگما مینی آفیس روی میز یا هر سطح صاف دیگری قرار می گیرد، طراحی کیس تنها گزینه را برای نصب آن – افقی – فراهم می کند. پنل پایینی مینی پی سی مجهز به چهار پایه لاستیکی است.

عملکرد دیگما مینی آفیس قابل ستایش است. رابط های مختلف در سه طرف از چهار طرف قرار دارند. در پانل جلویی (تعیین آن مشروط است، زیرا هیچ کس شما را اذیت نمی کند که شبکه را در محل کار خود به روشی که برای شما راحت تر است) قرار دهید) یک کلید روشن/خاموش، یک کارت خوان حافظه micro-SD، یک جک 3.5 میلی متری وجود دارد. برای اتصال هدفون و میکروفون و خروجی VGA. در سمت راست یک کانکتور RJ-45 برای یک کنترلر شبکه گیگابیتی، دو خروجی HDMI 1.4 و یک کانکتور برای اتصال آداپتور شبکه وجود دارد. پنل پشتی فقط برای پورت های USB محفوظ است: سه USB 2.0 نوع A، دو USB 3.2 Gen1 نوع A و یک USB 3.2 Gen1 نوع C – کانکتور دوم فقط برای انتقال داده کار می کند، هیچ سازگاری با mini-DisplayPort وجود ندارد. .

هیچ کانکتوری در سمت چپ نت تاپ وجود ندارد – فقط یک نشانگر رنگی از فعالیت دستگاه وجود دارد.

تمامی پنل های آفیس دیگما مینی به جز پنل بالایی دارای سوراخ هایی برای تهویه بهتر هستند.

#ساختار داخلی و گزینه های ارتقا

نت تاپ به راحتی جدا می شود. برای جدا کردن پانل پلاستیکی پایین، باید پایه های لاستیکی را جدا کرده و چهار پیچ پنهان شده زیر آنها را باز کنید. پس از انجام دستکاری ها، به یکی از دو طرف برد مدار چاپی دسترسی پیدا می کنیم.

دستگاه قابل ارتقا است: مادربرد Digma Mini Office به دو کانکتور SO-DIMM (یک ماژول 4 گیگابایتی DDR4-3200 در مجموعه DPCN-4BXW01 استفاده شده است) و یک اسلات M.2 مجهز شده است. اصلی‌ترین و تنها دستگاه ذخیره‌سازی یک SSD چینی ارزان قیمت از SCY است. مدل 128 گیگابایتی S3000 با استفاده از رابط PCI Express x4 3.0 به برد متصل می شود.

در مورد خنک کننده، یک رادیاتور آلومینیومی کوچک وظیفه حذف گرما از Celeron N4020 را بر عهده دارد. در نتیجه، Digma Mini Office کاملاً بی صدا کار می کند – تنها سؤال این است که این گزینه برای خنک کردن اجزای اصلی رایانه چقدر مؤثر خواهد بود.

#روش شناسی تست

برای آزمایش Digma Mini Office، از برنامه های کاربردی منابع فشرده زیر، معیارهای پیچیده و تست های مرورگر استفاده شد (Firefox Portable 117.0.1):

  • CINEBENCH R23. اندازه گیری عملکرد رندر سه بعدی فوتورئالیستی در بسته انیمیشن CINEMA 4D، تست CPU.
  • 3DMark Professional Edition 2.25.8043. آزمایش در صحنه‌های جاسوسی زمان و اعتصاب آتش.
  • Futuremark PCMARK10 Professional Edition 2.1.2574 64. تست در سناریوها Essentials (کار معمول کاربر معمولی: راه اندازی برنامه ها، گشت و گذار در اینترنت، کنفرانس ویدئویی)، بهره وری (کار اداری با پردازشگر کلمه و صفحات گسترده)، ایجاد محتوای دیجیتال (ایجاد) محتوای دیجیتال: ویرایش عکس ها، ویرایش غیرخطی ویدئو، رندر و تجسم مدل های سه بعدی).
  • جت استریم 2.1. تست اسکریپت های وب بر اساس جاوا اسکریپت و WebAssemblies که انواع حجم های کاری پیچیده و تکنیک های برنامه نویسی را پوشش می دهد.
  • WebXPRT 4: اسکریپت های وب را بر اساس HTML5، جاوا اسکریپت و WebAssembly آزمایش کنید، که انواع حجم های کاری پیچیده و تکنیک های برنامه نویسی را پوشش می دهد.

نت تاپ با فعال شدن سریعترین حالت مناسب برای این کارها آزمایش شد.

#عملکرد و ویژگی ها

نت تاپ با سیستم عامل از پیش نصب شده ویندوز 11 عرضه می شود. سازنده نرم افزاری را ارائه نمی دهد که با آن بتوانیم سطح عملکرد رایانه را به طور مستقل تنظیم کنیم. بایوس دستگاه نیز فاقد گزینه هایی است که به شما امکان می دهد به نحوی تنظیمات سیستم را تغییر دهید.

عملکرد Nettop تحت بار
CINEBENCH R23 تماشای ویدیوهای یوتیوب
فرکانس ساعت CPU (متوسط)، گیگاهرتز 2.22 2.36
مصرف برق CPU (متوسط)، W 5.9 5.9
دمای داغترین هسته CPU (متوسط/حداکثر)، درجه سانتیگراد 74/77 68/81

  Digma Mini Office و نرم افزار منابع فشرده

Digma Mini Office و نرم افزار منابع فشرده

  دیگما مینی آفیس و تماشای فیلم

دیگما مینی آفیس و تماشای فیلم

قبلاً متوجه شدیم که Digma Mini Office مجهز به سیستم خنک کننده غیرفعال است – مینی رایانه شخصی در هر شرایطی کاملاً بی صدا کار می کند. توان مصرفی Celeron N4020 دو هسته ای 6 وات است، اما قدرت تراشه می تواند برای مدت زمان کوتاهی تا 15 وات افزایش یابد. حداکثر فرکانس هسته های سلرون به 2.8 گیگاهرتز می رسد. می بینیم که در شرایط سخت (بخوانید برنامه های کاری چند رشته ای) با مصرف برق 6 وات، فرکانس Celeron N4020 به طور متوسط ​​در 2.2 گیگاهرتز باقی می ماند. گرمای بیش از حد تراشه وجود ندارد: با حداکثر مقدار مجاز 105 درجه سانتیگراد، حداکثر دمای آن تنها 77 درجه سانتیگراد است. سیستم کاملاً پایدار است و نیازی به روش های خنک کننده اضافی ندارد.

در اصل، نشانگرهای دمای مشابه پردازنده Digma Mini Office در تمام حالت های عملکرد نت تاپ مشاهده می شود. اگر میانگین حداکثر دمای داغترین هسته Celeron N4020 در CINEBENCH R23 74 درجه سانتیگراد باشد، پس هنگام تماشای ویدیوها در پلتفرم YouTube این رقم 68 درجه بود – یک تفاوت کوچک، شما موافقت خواهید کرد. دمای پیک در حالت دوم حتی بالاتر است، زیرا در برخی موارد پردازنده دو هسته ای اینتل در حالت PL2 کار می کند و سطح مصرف انرژی آن به 11 وات می رسد. باز هم، هیچ ارزشی برای پایداری مینی کامپیوتر وجود ندارد.

بدیهی است که قهرمان بررسی امروز برای حل مشکلات جدی یا برای بازی در نظر گرفته نشده است. مینی آفیس دیگما تا حدی به نام خود عمل می کند. در نتیجه، نیازی به آزمایش nettop در نرم افزارهای مختلف با منابع فشرده وجود ندارد – همه چیز در اینجا واضح است. هدف از چنین رایانه های کوچکی کار با برنامه های اداری و پیام رسان های فوری و همچنین گشت و گذار در وب و تماشای فیلم است. Celeron N4020 با پخش ویدیو با وضوح Full HD مقابله می کند، اما به فرمت های پیچیده تر تسلیم می شود.

قبلا متوجه شدیم که مینی آفیس دیگما را می توان به طور مستقل ارتقا داد. مجموعه DPCN-4BXW01 دارای 4 گیگابایت رم است. برای وضوح بیشتر، ما نت‌تاپ را قبل و بعد از ارتقا تست کردیم، ابتدا 8 گیگابایت رم اضافی DDR4-3200 در سیستم نصب کردیم و سپس کل 16 گیگابایت. در برخی از برنامه ها، افزایش حافظه افزایش قابل توجهی ایجاد کرد و به طور کلی سیستم پاسخگوتر شد: سیستم عامل و برنامه ها به وضوح شروع به کار کردند و سریعتر راه اندازی شدند. بنابراین نسخه Digma Mini Office با 8 گیگابایت رم در ابتدا نصب شده است، هر چه شما بگویید جالب تر به نظر می رسد.

صحت کلمات ما به وضوح با نتایج در معیار جامع PCMARK 10 نشان داده می شود – زیر آزمون Essential عملکرد یک رایانه شخصی را در کارهای روزمره شبیه سازی می کند: وب گردی، برنامه های اداری، کار با وب کم و غیره. اینجا جایی است که Digma Mini Office بیشترین امتیاز را کسب می کند. رایانه آزمایش شده برای بازی ها مناسب نخواهد بود – حتی بی نیازترین آنها. برای اجرای پروژه های قدیمی گذشته و همچنین عناوین محبوب چند نفره مانند Dota و Contra با استفاده از حداقل کیفیت گرافیکی، به سیستمی نیاز دارید که در بنچمارک های Fire Strike و Time Spy به ترتیب 3000 و 1000 امتیاز کسب کند.

#نتیجه گیری

یک کامپیوتر تمام عیار که در کف دست شما قرار می گیرد در سال 2024 غیر معمول نیست. البته در بیشتر موارد ما در مورد سیستم هایی صحبت می کنیم که عملکرد نسبتاً پایینی دارند، اما بسیاری از کاربران به بیشتر نیاز ندارند. مجموعه آزمایش شده Digma Mini Office برای انجام کارهای روزمره طراحی شده است – نیازی به مطالبه بیشتر از آن وجود ندارد. این که آیا این تعادل عملکرد، عملکرد و ارگونومی برای شما مناسب است یا خیر، سوالی است که آزمایشگاه آزمایشی بعید است بتواند به آن پاسخ دهد. اما شما – به راحتی. با استفاده از مثال مینی آفیس دیگما، ما فقط نشان دادیم که مینی پی سی های کلاس ورودی که در فروشگاه های آنلاین کامپیوتر در کشور فروخته می شوند چگونه هستند. این دستگاه به خوبی در یک جعبه کوچک مونتاژ شده است، عملکرد خوبی دارد و قابل ارتقا است. در صورت تمایل، واحد سیستم را می توان در پشت مانیتور پنهان کرد – بنابراین، به هیچ وجه فضای دسکتاپ را اشغال نمی کند.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1100429