یک باتری 1 مگاواتی ذخیره انرژی حرارتی مبتنی بر شن و ماسه در فنلاند ساخته می شود – می تواند یک شهر کوچک را به مدت یک هفته گرم کند.

Источник изображения: Polar Night Energy

استارت‌آپ فنلاندی Polar Night Energy با یک شرکت محلی گرمایش محلی برای ساخت یک سیستم ذخیره‌سازی انرژی حرارتی در مقیاس صنعتی در جنوب فنلاند همکاری کرده است. سیستم مبتنی بر شن و ماسه از سنگ صابون، محصول جانبی سازنده شومینه و اجاق های گرمایشی، به عنوان انبار استفاده می کند.

  منبع تصویر: انرژی شب قطبی

نمایشگر با توان 100 کیلووات و ظرفیت 8 مگاوات ساعت. منبع تصویر: انرژی شب قطبی

قبلاً شرکت Polar Night Energy قبلاً تأسیسات حرارتی مشابهی با توان 100 کیلووات و ظرفیت 8 مگاوات ساعت انرژی حرارتی ایجاد و راه اندازی کرده بود، بنابراین دارای تجربه و فناوری های کاری نیز می باشد. نمایشگر قبلی یک انبار گرمایی عمودی با ارتفاع 7 متر و قطر 4 متر بود که بر اساس شن و ماسه معمولی فقط از خاک تمیز شده بود. نصب جدید 13 متر ارتفاع و 15 متر عرض خواهد داشت و در اوج خود، 1 مگاوات توان حرارتی تولید می کند و تا 100 مگاوات ساعت انرژی حرارتی ذخیره می کند.

تفاوت های دیگری نیز بین پروژه ها وجود دارد. نمایشگر انرژی حرارتی اضافی را از سیستم گرمایش و از عملکرد سرورها جمع آوری کرد. مبدل حرارتی در مرکز مخزن در ماسه غوطه ور بود و هیچ منبع حرارتی دیگری وجود نداشت. در پروژه جدید، مخزن ذخیره حرارتی با برق اضافی از یک نیروگاه خورشیدی یا بادی گرم می شود. انرژی حرارتی ذخیره شده باید برای پاسخگویی به نیازهای جامعه پورنینن در جنوب فنلاند به مدت یک ماه در تابستان و یک هفته در زمستان کافی باشد و در نتیجه به حدود 5 هزار نفر خدمات رسانی کند.

به جای شن و ماسه، تصمیم گرفته شد از یک محلول کمی گرمتر استفاده شود – ضایعات خرد شده از یک تولید کننده داخلی روکش فلزی ساخته شده از مواد گرما فشرده مانند سنگ صابون یا سنگ صابون. تکمیل این پروژه 13 ماه طول خواهد کشید. تغییر به “گرمایش شن و ماسه” باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با گرمایش در جامعه تا 70٪ می شود.






اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1101427