ناسا و بوئینگ اولین پرواز سرنشین دار Starliner را به اوایل ماه می به تعویق انداختند

Источник изображения: nasa.gov

اولین پرواز سرنشین دار بوئینگ استارلاینر جدید که بارها به تعویق افتاده بود، دوباره به تعویق افتاد. ماموریت به ایستگاه فضایی بین‌المللی که تست پرواز خدمه (CFT) نامیده می‌شود، قبلاً برای اواسط آوریل برنامه‌ریزی شده بود، اما اکنون اظهار داشت روز قبل در ناسا و بوئینگ، دیرتر شروع می شود.


  منبع تصویر: nasa.gov

منبع تصویر: nasa.gov

CFT “در حال حاضر به دلیل برنامه ریزی ایستگاه فضایی، قرار است در اوایل ماه مه پرتاب شود”. این ماموریت با موشک United Launch Alliance Atlas V از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال پرتاب خواهد شد – استارلاینر حامل فضانوردان بوچ ویلمور و سونی ویلیامز برای تقریباً ده روز به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر خواهد کرد.

پرواز آزمایشی قرار بود در ژوئیه سال گذشته انجام شود، اما به دلیل مشکلات فنی با مشکل مواجه شد: استحکام ناکافی خطوط و اتصالات چترهای استارلاینر و نوار بسیار قابل اشتعال، که در اطراف بسیاری از سیم‌های کپسول پیچیده شده بود. در پایان ژانویه، ناسا اعلام کرد که مشکلات حل شده است و پرتاب برای اواسط آوریل برنامه ریزی شده بود. اما مانع بعدی در حال حاضر برنامه ISS است.

بوئینگ در حال توسعه Starliner بر اساس قراردادی با ناسا است که در سپتامبر 2014 امضا شد. قبل از CFT دو پرواز آزمایشی بدون خدمه انجام شد. در دسامبر 2019، کشتی نتوانست به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شود، اما این کار در دومین تلاش در ماه مه 2022 انجام شد. در سپتامبر 2014، ناسا همچنین قراردادی با اسپیس ایکس برای مأموریت‌های خدمه تجاری منعقد کرد. شرکت ایلان ماسک تاکنون هشت ماموریت ناسا را ​​به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کرده است که آخرین آنها، Crew-8 است که دوشنبه گذشته پرتاب شد.






اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1101461