درآمد قرارداد تراشه SMIC در سال 2023 تقریباً 10 درصد کاهش می یابد

Источник изображения: SMIC

شرکت چینی SMIC در ارائه خدمات ساخت قراردادی برای تراشه‌ها تخصص دارد؛ سال گذشته درآمد کل را با 8.61 درصد کاهش به 6.3 میلیارد دلار رساند و خود تجارت قراردادی 9.8 درصد کمتر از سال قبل برای آن درآمد کسب کرد. حاشیه سود به 21.9 درصد و درآمد خالص بیش از 60 درصد کاهش یافت.


  منبع تصویر: SMIC

منبع تصویر: SMIC

خدمات قرارداد مستقیم برای SMIC 5.7 میلیارد دلار در پایان سال گذشته به ارمغان آورد که تقریباً 10 درصد کمتر از یک سال قبل است. میانگین میزان استفاده از نوار نقاله SMIC در پایان سال گذشته 75 درصد بوده که نشان از تداوم موجودی بالای محصولات نهایی و کاهش تقاضا دارد. مشتریان این شرکت همانطور که توضیح داده شد دیجی تایمز، سال گذشته آنها دقیقاً روی خلاص شدن از شر مازاد انبار متمرکز شدند.

SMIC نسبت به سال جاری نسبتاً خوشبین است و انتظار رشد درآمد در محدوده 4 تا 6 درصد را دارد که کمتر از میانگین صنعت نخواهد بود. تولید کننده به توسعه ظرفیت خود با استفاده از ویفرهای سیلیکونی 300 میلی متری ادامه خواهد داد؛ هزینه های سرمایه ای برنامه ریزی شده است که در سطح سال گذشته (8.1 میلیارد دلار) باقی بماند. به گفته نمایندگان SMIC، وجود بیش از حد و کاهش تقاضا در صنعت نیمه هادی ماهیت کوتاه مدت دارد و تقاضای کلی برای خدمات قراردادی برای تولید تراشه ها باید رشد کند.

شایان ذکر است که در سال گذشته، بزرگترین مشتری SMIC 15 درصد از کل درآمد شرکت را ایجاد کرد و تا 9.6 درصد از کل هزینه ها را برای خرید مواد اولیه نیاز داشت، در حالی که پنج مشتری برتر 37.1 درصد از کل درآمد و 32.5 درصد از کل درآمد را به خود اختصاص دادند. تمام هزینه های خرید مواد اولیه و مواد مصرفی. فرض بر این است که بزرگترین مشتری SMIC اکنون Huawei Technologies است که برای تولید پردازنده هایی که سعی در رقابت با آنالوگ های خارجی دارند به فناوری های جدیدی نیاز دارد. از نظر درآمد، 15 درصد یک وابستگی نسبتاً قوی به یک شرکت است، بنابراین برای SMIC چنین همکاری خطرات خاصی را به همراه دارد.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1102454