اینتل در تلاش است تا حق اختراع R2 Semiconductor در اروپا را باطل کند که مانع از عرضه پردازنده های آن به آلمان می شود.

Источник изображения: Tingey Injury

از سال 2017، اینتل مجبور شده است از شرکت کالیفرنیایی R2 Semiconductor که تحت کنترل صندوق تامینی Third Point است، در رابطه با استفاده از تعدادی از پتنت های متعلق به دومی شکایت کند. در فوریه سال جاری، دادگاهی در آلمان اینتل را از فروش برخی از پردازنده ها منع کرد، اما اکنون انتظار دارد که حق اختراع مورد مناقشه در دادگاه باطل شود.


  منبع تصویر: Tingey Injury

منبع تصویر: Tingey Injury

همانطور که اشاره شد ناظر بازار، وکلای اینتل از دادگاهی در میلان می خواهند که حق اختراع R2 Semiconductor را که در سال 2020 توسط اداره ثبت اختراع اروپا به دومی اعطا شده بود، باطل کند. این پتنت بحث‌برانگیز، فناوری محدود کردن مصرف انرژی پردازنده‌ها را توصیف می‌کند؛ این پتنت بود که باعث شد فروش برخی از پردازنده‌های اینتل در آلمان در فوریه سال جاری مسدود شود. اینتل تنها قصد دارد این تصمیم را در دادگاهی در صلاحیت آلمان به چالش بکشد، اما به منظور جلوگیری از ظهور سوابق در سایر کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش می‌کند تا حق اختراع R2 Semiconductor را در سطح کل منطقه کلان باطل کند.

از آنجایی که بریتانیا دیگر بخشی از اتحادیه اروپا نیست، نمایندگان اینتل و R2 Semiconductor باید در آوریل امسال در یک دادگاه محلی در مورد موضوع مشابهی ملاقات کنند. نمایندگان بنیاد نقطه سوم آمادگی خود را برای دفاع از منافع نیمه هادی R2 در سایر کشورهای اروپایی اعلام کردند. به گفته نمایندگان اینتل، تاکتیک های حریف خود در این مناقشه به طور بالقوه انعقاد یک توافق خارج از دادگاه با پرداخت نوعی غرامت است. به هر حال، اگر اینتل موفق به اعتراض به تصمیم دادگاه فوریه در آلمان شود، طبق قوانین محلی می‌تواند تمام خسارت مادی ناشی از تصمیم ممنوعیت فروش پردازنده‌های خود در این کشور را از R2 Semiconductor بازیابی کند. سومین نقطه زیان احتمالی اینتل از اعمال ممنوعیت فروش پردازنده در کل اروپا را چند میلیارد دلار تخمین می زند. همانطور که MarketWatch توضیح می دهد، نمایندگان اینتل R2 Semiconductor را “یک ترول ثبت اختراع معمولی” می نامند.






اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1102521