نحوه آماده سازی رنگ پلاستیک تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک مجله آچاره | alborzpainting

تقریبا می توان گفت پرمصرف ترین رنگ (از انواع رنگ پلاستیک که در قبل اشاره شد) در این نوع نیمه پلاستیک است. یک رنگ نیم پلاستیکی که دارای مهر استاندارد است، دارای خصوصیات زیر است. بعلت اینکه رنگ پلاستیک و خصوصا نیم پلاستیک سریعتر از رنگ روغنی خشک می‌شود، لذا هم سرعت رنگ کردن با رنگ‌های پلاستیک باید بیشتر از رنگ روغنی باشد و هم میزان پرشدگی برس رنگ. بعد ازلکه‌گیری اجازه می‌دهیم بتونه پلاستیک خشک شود، سپس سطح بتونه‌ها را با سنباده پوستاب 150 (بدون آب) سنباده می‌کشیم (فقط قسمت‌های بتونه شده ساختمان سنباده می‌خورد). بتونه پلاستیک بعد از حدود نیم ساعت خشک می‌شود و می‌توان آنرا سنباده کشید.

  • هدف ما در پشت بوم ارائه آموزش های سریعی است که بتوانید علی رغم ذخیره پول، کار خود را نیز به نحو احسن انجام دهید.
  • در پایان باید اسفنج و پارچه را زیر آب گرم شست تا مواد شوینده و رنگ  از روی آن ها پاک شود.
  • البته میتونین از چسب چوب صرف نظر کرده و بدون اون هم بتونه پلاستیک رو بسازین.
  • نمونه تمام پلاستیک این رنگ دوام و کیفیت بهتری نسبت به نیم پلاستیک داشته و کمی قابلیت شستشو دارد.

علاوه بر این موارد، رنگ روغنی محکم تر روی سطوح می چسبد و ماندگاری بیشتری نیز دارد. اجرای رنگ پلاستیک برروی دیوار گچی،  تفاوت زیادی با حالت عادی نداره و تفاوت های جزئی بین اون هاست. اولین تفاوت اینه که به دلیل صاف و صیقلی بودن سطح، نیازی به اجرای کامل بتونه نیست. یکی از محبوب‌ترین انواع رنگ های ساختمانی برای نقاشی دیوار و سقف منازل، رنگ پلاستیک ساختمان (Plastic Paint) است.

نحوه آماده سازی رنگ پلاستیک تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک مجله آچاره | alborzpainting

انواع رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان با تنوع رنگ بینظیر عرضه می‌شود. اما در نظر داشته باشید علاوه بر اینکه کیفیت رنگی که تهیه می‌کنید اهمیت دارد، نحوه اجرا نیز در نتیجه نهایی تاثیرگذار است. بنابراین اگر از ابزار نادرست یا شیوه غلطی برای رنگ آمیزی دیوار استفاده کنید ممکن است نتیجه نهایی دلخواهتان نباشد. بنابراین توصیه می‌کنیم اطلاعات بیشتری درباره رنگ آمیزی دیوار با غلطک رنگ و رنگ آمیزی دیوار با قلممو کسب کنید. اگر رنگ درجه یک نخواسته باشیم بعد از خشک شدن روغن زیرکار مستقیما بسراغ رنگ آستر می‌رویم و سطح کار را دستمزد نقاشی ساختمان بدون مصالح بتونه نمی‌زنیم. یادمان باشد که همیشه قبل از رنگ‌آمیزی ساختمان سطوح کار را با دستمال پارچه‌ای تمیز کنیم.

۸ رنگ ترند نقاشی ساختمان در ۲۰۲۳ + رنگ های محبوب از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲

این رنگ ها در دو گروه رنگی تمام پلاستیکی و نیم پلاستیکی به فروش می رسند. تمام رنگ پلاستیک ساختمانی  نسبت به انواع نیمه پلاستیکی مقاومت در برابر آب بهتری دارند، اما مقاومت خوبی در برابر رطوبت ندارند. ساختار رنگ پلاستیک ساختمان بر پایه رزین امولسیونی پلی وینیل استات که نوعی لاتکس پولیمر است شکل گرفته است.

اسپری رنگ طلایی دوپلی کالر حجم 400 میلی لیتر

رنگ پلاستیک و روغنی هر دو رنگ های فوق العاده ای برای رنگ آمیزی هستند. اصول استفاده از هر دو رنگ یکسان است و هر کدام ویژگی هایی دارند. به همین دلیل اگر قصد رنگ آمیزی دارید، باید بسته به نیاز خود یکی از این دو مدل رنگ را انتخاب کنید. ما در این مقاله درمورد هر دو رنگ توضیح دادیم و به تفاوت های این دو اشاره کردیم تا تشخیص رنگ پلاستیک از روغنی ساده تر باشد. در نهایت باید گفت که اجرای رنگ پلاستیک در ساختمان ها که بیشتر برای سقف ساختمان استفاده می شود ، سریع،  مقرون به صرفه و دارای کیفیت مناسبی است.