مایکروسافت قابلیت «به‌روزرسانی داغ» را بدون راه‌اندازی مجدد رایانه شخصی به ویندوز 11 اضافه می‌کند

Источник изображения: Microsoft

Windows Central می نویسد: مایکروسافت در حال آزمایش رویه جدیدی برای نصب به روز رسانی برای ویندوز 11 است که پس از نصب به روز رسانی های امنیتی از طریق Windows Update نیازی به راه اندازی مجدد رایانه شخصی نخواهد داشت. انتظار می رود ویژگی جدید Hot Updates در ویندوز 11 نسخه 24H2 که اواخر سال جاری منتشر می شود، پیاده سازی شود.

  منبع تصویر: مایکروسافت

منبع تصویر: مایکروسافت

به اصطلاح “به روز رسانی داغ” چیز جدیدی نیست. مایکروسافت از آنها در سیستم عامل ویندوز سرور خود و همچنین در کنسول های بازی Xbox خود استفاده می کند. به گفته مایکروسافت، به‌روزرسانی‌های داغ، کد یک فرآیند در حال اجرا در حافظه را بدون راه‌اندازی مجدد فرآیند، به‌طور همزمان اصلاح می‌کنند.

این شرکت به‌روزرسانی‌های تجمعی ماهانه را به‌عنوان پایه‌ای برای آماده‌سازی برای به‌روزرسانی‌های امنیتی آینده منتشر می‌کند، که سپس به سرعت در سیستم‌عامل معرفی می‌شوند. هر بار که یک به‌روزرسانی تجمعی را نصب می‌کنید، برای اطمینان از پایداری، تمام تنظیمات امنیتی اولیه سیستم‌عامل به حالت پیش‌فرض بازنشانی می‌شوند. این ویژگی برای «به‌روزرسانی‌های داغ» نیز اعمال خواهد شد. متأسفانه، مشکل این است که نصب «به‌روزرسانی‌های داغ» هر بار ویژگی امنیتی مبتنی بر مجازی‌سازی (VBS) را دوباره فعال می‌کند. این پورتال می نویسد، آزمایشات نشان داده است که این عملکرد تأثیر منفی بر عملکرد بازی دارد، بنابراین به گیمرها توصیه می شود آن را غیرفعال کنند. سخت افزار تام.

مایکروسافت در حال حاضر در حال آزمایش ویژگی Hot Updates به عنوان بخشی از ساخت Dev 11 است که فقط برای Windows Insiders در دسترس است.

امکان نصب بسیاری از به روز رسانی ها بدون نیاز به راه اندازی مجدد رایانه، سیستم عامل ویندوز 11 را کاربردی تر می کند. بسته به رایانه شخصی شما، نصب به روز رسانی های ویندوز می تواند زمان زیادی طول بکشد. ویژگی به‌روزرسانی داغ این فرآیند را برای مشتریانی که از سیستم برای کارهای حیاتی استفاده می‌کنند که با راه‌اندازی مجدد قطع نمی‌شوند، آزاردهنده‌تر می‌کند.

طبق گفته Windows Central، مایکروسافت امسال به‌روزرسانی‌های داغ را به عنوان بخشی از ویندوز 11 نسخه 24H2 برای سیستم‌های سازگار x86-64 ارائه می‌کند. پشتیبانی از دستگاه های سازگار با Arm64 در سال 2025 به سیستم عامل اضافه می شود. «به‌روزرسانی‌های داغ» فقط با به‌روزرسانی‌های امنیتی مرتبط خواهد بود. در حال حاضر، مشخص نیست که آیا این ویژگی برای کاربران تمام نسخه‌های ویندوز 11 در دسترس خواهد بود یا فقط برای کاربران نسخه‌های سازمانی و آموزشی این سیستم‌عامل مانند Enterprise، Education و Windows 365.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1100768