جنسن هوانگ توضیح می دهد که چرا شتاب دهنده های هوش مصنوعی انویدیا بهتر از شتاب دهنده های رایگان رقبا هستند

Источник изображений: Nvidia

در اجلاس اقتصادی SIEPR، جنسن هوانگ، مدیر عامل سخت افزار هوش مصنوعی (AI) انویدیا، کیفیت و ارزش بی نظیر محصولات شرکتش را تبلیغ کرد. او گفت حتی اگر رقبا تراشه های خود را به صورت رایگان ارائه کنند، باز هم نمی توانند با جایگزین های باکیفیت، هرچند گران قیمت انویدیا رقابت کنند.


  منبع تصویر: انویدیا

منبع تصویر: انویدیا

انویدیا که با 2.19 تریلیون دلار به سومین ارزش بازار بزرگ جهان رسیده است، کاملاً بر حوزه سخت افزار پیشرفته هوش مصنوعی تسلط دارد. این امر نه تنها هوانگ را با ارزش خالص 77.2 میلیارد دلار به جایگاه بیستم در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ رساند، بلکه وضعیت انویدیا را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار نیز تأیید کرد.

در گفتگو با جان شوون، استاد اقتصاد در دانشگاه استنفورد (SIEPR)، هوانگ خاطرنشان کرد که انویدیا با سطح بی‌سابقه‌ای از رقابت مواجه است، نه تنها از سوی رقبای مستقیم، بلکه از سوی مشتریانی که از محصولات انویدیا برای توسعه راه‌حل‌های خود استفاده می‌کنند. با این حال، این شرکت به حفظ خط مشی کتاب باز ادامه می دهد و تقریباً با تمام شرکت کنندگان در صنعت همکاری می کند و اطلاعاتی در مورد طرح های تراشه های فعلی و آینده خود ارائه می دهد.

با این حال، سؤالاتی در مورد این باز بودن وجود دارد. ماه گذشته، Groq، استارت‌آپی که تراشه‌های هوش مصنوعی را روی مدل‌های زبان بزرگ (LLM) تولید می‌کند، خاطرنشان کرد که مشتریان انویدیا باید معاملات خود را برای خرید شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی از رقبا پنهان کنند تا از تاخیرهای احتمالی در انجام سفارش‌های انویدیا جلوگیری کنند. گفته می شود که اقدام مشابهی توسط انویدیا به عنوان نوعی مجازات استفاده می شود. به نوبه خود، اسکات هرکلمن، معاون سابق AMD، انویدیا را به عنوان «کارتلی از تولیدکنندگان GPU» توصیف کرد که تمام عرضه‌های موجود در بازار را کنترل می‌کند. این اظهارات سوالاتی را در مورد میزان واقعی باز بودن و همکاری انویدیا با شرکت کنندگان در صنعت، و همچنین راه هایی که این شرکت از طریق آن تسلط خود را در بازار سخت افزار هوش مصنوعی تضمین می کند، ایجاد می کند.

هوانگ در مورد قیمت شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی انویدیا و اینکه آیا رقبا ارزش بیشتری برای پول ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد که تنها کسانی که تراشه‌ها را می‌خرند و می‌فروشند به قیمت‌ها فکر می‌کنند، در حالی که کسانی که مراکز داده را اداره می‌کنند به کل هزینه مالکیت (TCO) فکر می‌کنند. رئیس انویدیا اضافه کرد که تراشه های آن به دلیل عواملی مانند زمان استقرار، عملکرد، استفاده و انعطاف پذیری، عملکرد عالی هزینه مستقیم و غیرمستقیم را نشان می دهند. به گفته هوانگ، کل هزینه مالکیت کارت های انویدیا به قدری چشمگیر است که حتی اگر رقبا تراشه های خود را به صورت رایگان ارائه دهند، محصولات انویدیا همچنان هزینه کمتری خواهند داشت.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1101522