آموزش فتوشاپ سه بعدی از صفر تا صد (5 درس رایگان)

البته بهتر است برای آنکه بتوانید از همه امکانات یک نرم افزار طراحی سه بعدی استفاده کنید، باید تا آنجا که امکان دارد مشخصات سیستم خود را به مشخصات پیشنهادی نرم افزار نزدیک تر کنید. این سایت آموزش آنلاین، یک دنیای بدون مرز است و قصد دارد شرایطی را فراهم کند که از یک سو، همه افراد در سراسر ایران به منابع آموزشی دسترسی داشته باشند و از سوی دیگر متخصصان بتوانند در بستری امن و مناسب، از مهارتهای خود را در اختیار علاقمندان قرار دهند. مزیتی که این نرم افزار نسبت به نرم افزارهای دیگر دارید این است که در بازار جا افتاده و اکثر دفاتر طراحی به افراد مسلط به این نرم افزار نیاز دارند. هر یک از این نرم افزارها در انجام بعضی فعالیت ها نسبت به یکدیگر پیشی می گیرند و واقعا بطور دقیق نمی توان گفت که کدام نرم افزار بر نرم افزار دیگر ارجعیت دارد چون در اینصورت در حق نرم افزارهای دیگر اجحاف می شود پس با توجه به شرایط و محیط کاری که در آن قرار دارید و تمایل بازار کار که با کدام نرم افزار بیشتر است می توانید تصمیم مناسبی بگیرید.همانطور که بیان شد در ایران شرکت های فراوانی از جمله گروههای زیرمجموعه شرکت بزرگ مپنا، خودروسازی های سایپا، ایرانخودرو، بهمن خودرو،توربین سازان خاورمیانه،توربوتک و…

برای آنهایی که ماهرتر هستند نرم افزاری شامل مجسمه سازی و انیمیشن و پردازش واقعی عکس و سایت 3dmark ویرایش ویدیو است. در واقع اگر کارتان معماری، دکوراسیون، مکانیک و عمران نیست، و قصد دارید کارهای پیچیدهتری مثل ساخت انیمیشن یا مدل سازیهای پیچیدهتر انجام دهید، این گزینه برای شما عالی است. از این نرم افزار برای ایجاد برنامه های سه بعدی تعاملی و جمعی مانند بازیهای کامپیوتری و ویدئویی ، انیمیشن ها ، سریال های تلوزیون و جلوه های بصری استفاده می شود. کاربرد دارد و هر قالب مختص به فرم طراحی شده همان فرد میباشد و برای فرد دیگری کاربرد ندارد. یکی از مزیتهای فوقالعاده SketchUp وجود نسخه وب اپلیکیشن آن است، به طوری که بدون نیاز به نصب هر گونه برنامه بر روی کامپیوتر ویندوزی، لینوکسی و یا مک خود میتوان تنها از طریق یک مرورگر وارد آن شد و از قابلیتهایش استفاده کرد. در ادامه به ترتیب هر کدام از 5 ابزار را یکبار انتخاب می کنیم تا دقیق متوجه شویم که چه تغییراتی بر روی طرح اعمال می شود . از آن جایی که مدل باید احساس حقیقی جنس نمونه را به اطرافیان منتقل کند، پس از طراحی دقیق و با مقیاس حساب شده، انتخاب و اجرای متریال هم عامل تاثیرگذاری به شمار میآید.

نرم افزار 3D Max تا قسمتی هم در طراحی سه بعدی مایعات کاربرد دارد می توانید طبق مثالی که گفتیم برای ساخت تیزر تبلیغاتی یک محصول نوشیدنی از طراحی سه بعدی بطری و طراحی مایعات را در نرم افزار 3D Max انجام دهید. با استفاده از این نرم افزار طراحی سه بعدی، شما به ابزارها و امکانات برای طراحی و مدل سازی دسترسی دارید و البته برای تسلط کامل باید کمی صبوری کنید تا بتوانید ابزارهای جالب در این نرم افزار را پیدا و از آنها برای هرچه بهتر شدن مدل خود استفاده کنید. حالا دیگر نیاز نیست برای طراحی پلان های خود به کمک دیگران متوسل شوید. این نرم افزار در ابتدا توسط شرکت Alias Systems برنامه نویسی شد اما حالا به شرکت Autodesk تعلق دارد و توسط همین شرکت هم توسعه داده می شود. یکی از ویژگیهایی که سبب شده کاربران امروزی بیشتر به سمت استفاده از Autodesk 123D روی آورده و از آن به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی 3D یاد کنند، همکاری آن با سه شرکت Ponoko،Techshop و3D Systems محسوب میشود. همچنین هرچه رندرگیری ( Rendering ) به واقعیت بیشتر شبیه باشد هزینه طراحی سه بعدی نیز بالاتر خواهد رفت.

در صورتی که پروژه شما بزرگ است و نیاز به طراحی دقیق و بسیار نزدیک به واقعیت دارد و یا در صورتی که انتخاب رنگ و نوع متریال مصرفی عیناً از طریق طراحی سه بعدی صورت خواهد گرفت بهتر است که از نرم افزار تری دی مکس ( 3ds Max ) استفاده شود. این نرم افزار توسط شرکت Autodesk 3DS Max ارائه شده که قبلا با نام های ۳D Studio و ۳D Studio Max ارائه می شد. به واسطه این توافق، طراح متعهد میشود که با توجه به موضوع قرارداد، مسئولیتی که به او سپرده شده است را انجام دهد و پروژه طراحی سه بعدی را به اتمام برساند و همچنین متعهد خواهد بود که در زمان مقرر پروژه را به متقاضی تحویل دهد.

همچنین میتواند عمر مواد را تحت فشارهای مختلف پیش بینی کند. طراحی سه بعدی بینی برای کسانی که میخواهند عمل زیبایی بینی انجام دهند، میتواند بسیار کمک کننده باشد. عمل زیبایی بینی یکی از رایجترین جراحیهای پلاستیک در سرتاسر جهان و به خصوص کشور ما ایران است. با توجه به این که در نژاد ایرانی، بینی اندکی بزرگتر از سایر نژادهاست، این نوع عمل زیبایی در کشور ما محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و جراحان بسیاری به این منظور پرورش یافتهاند که در نتیجه آن ایران به یکی از مسیرهای توریست پزشکی برای عمل زیبایی بینی تبدیل شده است. این پلاگین قدرتمند در زمینه طراحی عکس در فتوشاپ به طراحان کمک بسیار زیادی می کند زیرا شامل فیلترهای زیبایی می باشد که به راحتی می توان بر روی عکس اعمال کرد. این طرح ها به طور کلی با کمک گرافیک های رایانه ای سه بعدی ایجاد می شوند که به طراحان یا مدل سازان این امکان را می دهند تا ویژگی ها و جزئیات جدیدی را به محصول اضافه کنند و این منجر به ایجاد یک مدل مطلوب برای هر قطعه یا محصول شود که می تواند به بهترین شکل جایگاه خود را بدست آوردفراموش نکنید که همه این فعالیت ها بر اساس فرمول های ریاضی انجام می شود.

درتینوآ شما می توانید طراحی سه بعدی ایجاد شده را پس از پایان کار به صورت پرینت شده دریافت کنید و اگر طرحی مناسب برای ایده خود نمی یابید با ما تماس بگیرید و قبل از شروع با یک مشاوره درست و اصولی با مهندسین تینوآ مشکلات احتمالی پیش رو را از بین ببیرد تا با صرفه جویی در زمان بهترین طرح را ارائه دهید. اکثر قطعاتی که در صنعت در زمینه های مختلف استفاده می شوند معمولا از کشور های دیگر وارد شدند و به هر دلیلی ممکن است دیگر امکان این واردات نباشد بنابراین مهندسین و طراحان با بررسی قطعه موجود تلاش می کنند تا با استفاده از نرم افزار های کاربردی طراحی سه بعدی نمونه مشابه را تولید کنند. از طرف دیگر، آگاهی از ابعاد حقوقی این نوع از توافق نیز برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.

در این جلسه متقاضی خواستهها و نیازهای خود را به پزشک انتقال داده و پزشک نیز بعد از امکان سنجی، طراحی بعد از عمل را به صورت سه بعدی به متقاضی نشان میدهد تا او بتواند از همه زوایا طراحی نهایی را بررسی کند. مدل های طراحی شده با فرض آماده بودن یا نبودن طرح و ایده شما ممکن است به صورت خودکار یا دستی ایجاد شوند. ستونها دارای طیف وسیعی از سبکها و اندازهها هستند، ممکن است راه حلی که برای طراحی و پوشش ستون یک آشپزخانه مناسب باشد برای آشپزخانه دیگر کارایی نداشته باشد. قطعات صنعتی ممکن است به صورت انفرادی یا مجموعه ای با هم در صنعت مورد استفاده قرار گیرند و معمولا منجر به رسیدن به هدف دیگری می شوند.برای همین دقت در ساخت و تولید آنها امری بسیار مهم است که متاسفانه در کشور ما خیلی به آن توجه نمی شودو تعداد افراد کاردان و مجرب در این زمینه زیاد نیست. نرم افزار مذکور، مناسب برای افرادی است که قصد دارند مدل سازی و طراحی را به صورت رایگان شروع کنند.

مدل سازی سه بعدی موجب انتقال درک بهتری از یک موضوع یا پروژه با بالاترین کیفیت به مخاطب می شود و قدرت ارائه یا حتی بازاریابی بسیار بالاتری را به صاحب اثر منتقل میکند. دلیل این موضوع این است که افراد قادر هستند از تمامی ابزارهای نرم افزار استفاده و به مرور مدل سازی و طراحی را فرا بگیرند. و موافقان عواملی مانند محرمیت، آسایش افراد و … با بهره گیری از این نرم افزار قادر خواهید بود کارهایی مانند مدل سازی یک الگو، باز کردن UV ، شبیه سازی مایعات، بخش های پوستی، مفصل ها و استخوان بندی های بدن کاراکترها ، جان بخشی ، پردازش کارها و دیگر شبیه سازی ها را انجام دهید.

نرم افزار SketchUp که پیشتر با عنوان Google Sketchup شناخته میشد، یک برنامه کامپیوتری مدلینگ به صورت سه بعدی برای گسترهای از اپلیکیشنها و زمینههای کاری است که به عنوان نمونهای از آنها میتوان به معماری، طراحی داخلی، معماری طبیعت، معماریهای پیچیده سازهها عمرانی، مهندسی مکانیک و طراحی بازیهای ویدیویی اشاره کرد! برای شرکتهایی که دائما با فرآیندهای طراحی سه بعدی درگیر هستند، خرید نسخه پرو برنامه شدیدا سودآور خواهد بود. حال شاهد تبدیل متن تایپ شده به یک شیپ (شکل) خواهید بود که تغییرات اعمال شده در متن و کادر لایه ها به شکل زیر خواهد شد. 21. نوبت میرسه به ایجاد یک سایه زیر متن تایپ شده . سپس ابزار Type را از نوار ابزار سمت چپ کلیک کرده و از نوار آپشن در بالا اندازه، رنگ و نوع قلم را انتخاب و متن موردنظر را تایپ کنید. گام یازدهم: در این مرحله از آموزش تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی در فتوشاپ، بر روی لایه Frame رفته و سپس با نگه داشتن کلید Ctrl و کلیک بر روی لایه Frame ، کادر را انتخاب می نماییم. پرینتر سه بعدی بر خلاف دستگاه های تولید سنتی مانند دستگاه تراش و یا دستگاه فرز که قطعه سه بعدی با براده برداری و یا تراش فلز تولید می شود، در چاپگر سه بعدی، مدل سه بعدی با بارگذاری و یا افزودن مواد بر روی همدیگر تولید می شود.

برای ایجاد یک دکمه 3D، بر ابزار مستطیل گرد در سمت چپ صفحه نمایش که در اینجا با رنگ قرمز به نمایش درآمده است، کلیک کنید. در این تکنولوژی مواد پلاستیکی به صورت رشته وارد دستگاه شده و بعد از ذوب در نازل، بر روی صفحه تزریق شده و مدل سه بعدی پرینت می گردد. بله، در صورت نیاز آنالیز و خرد کردن قطعات توسط متخصص مربوطه انجام و مبلغی مجزا برای آن دریافت خواهد شد. مهندسین طراح طب بر اساس طراحی سه بعدی و آنالیز تغییرات بینی، ابزار دقیقی را برای کنترل روند جراحی به منظور رسیدن به فرم دلخواه متقاضی، به عنوان قالب کنترلی، طراحی کرده و با جدیدترین پرینترهای سه بعدی آن را میسازند.

طراحی سه بعدی به فرایند طراحی، نمونه سازی ، مدلسازی و یا ساخت اشیا و محصولات با در نظر گرفتن محیط اصلی و زیبایی شناختی، با استفاده از مهارت های فکری و خلاقیت های متفاوت گفته میشود که به صورت سه بعدی نمایش داده می شود که امروزه با پیشرفت علم و امکان پرینت سه بعدی امکان چاپ محصولات نیز فراهم گردیده است. برای مثال ممکن است که با توجه به پیشرفت پروژه، حق الزحمه را به صورت اقساط مشخص و مرحله به مرحله بپردازید یا اینکه اینطور مشخص شود که مبلغ حق الزحمه بعد از تحویل نهایی پروژه پرداخت خواهد شد. با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری چاپ سه بعدی، میتوان انتظار داشت به زودی تعداد بسیار بیشتری از شرکتها به سمت استفاده از برنامه اتودسک 123 دی روی خواهند آورد.

Blender یکی از برنامه های محبوب و رایج برای طراحی سه بعدی به شما می رود که البته رایگان هم هست. یکی از کارهای خیلی خوبی که میشود انجام داد این است که ما بتوانیم روی پروژه های شخصیمان کار کنیم و از آن پروژه های شخصیمان هم کسب درآمد کنیم. این قسمت همان قسمتی است که قرار است سه بعدی نشان داده شود و مثل این باشد که این قسمت از تصویر بیرون آمده است. درحالیکه رندرها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند اما نشان میدهد نسل بعدی هدفون بیسیم سامسونگ در بخش طراحی با مدل فعلی تفاوت محسوسی نخواهد داشت. برخی از استودیوهای حرفه ای فقط از Cinema 4D استفاده می کنند که میزان قوی و همه کاره بودن Cinema 4D را نشان می دهد. آپانوس تولید کننده مجموعه کامل فیلم های آموزش کتیا مقدماتی ، پیشرفته ، طراحی سطوح ، ابر نقاط ، ورق کاری ، تحلیل المان محدود ، طراحی قالب ، ماشینکاری ، طراحی بدنه ، رندرینگ حرفه ای ، انیمیشن سازی حرکتی و … با Cinema 4D می توان مدل سازی به صورت رویه ای و یا چند ضلعی، جان بخشی و متحرک سازی ، نورپردازی ، تشکیل بافت ، رندر و کوچکترین خصوصیات مدل های سه بعدی را به نمایش درآورد.