آموزش ساخت متن سهبعدی (3D) در فتوشاپ

سفارشی کلیک کنید. مقادیر خود را تایپ سایت 3dmark نمایید. روی لایه متن کلیک راست کرده و گزینه blending option را انتخاب کنید سپس مقادیر را همانند زیر تغییر دهید. مانند مراحل قبل، با راست کلیک کردن و انتخاب گزینه (Distort)، زوایای لوزی را مطابق شکل زیر تغییر می دهیم. در این مرحله، یک مستطیل مطابق شکل زیر رسم می کنیم و نام لایه آن را در پنل لایه ها، به حرف (A) تغییر می دهیم. سپس در حالی که لایه C را انتخاب کرده ایم، با استفاده از ابزار Rectangular Marquee مطابق شکل زیر نیمی از لوزی را (که مثلثی شکل می باشد) انتخاب می کنیم.

از این دستگیره ها استفاده می کنیم تا شکل ناحیه انتخاب را تغییر دهیم اما قبل از این کار باید حالت Transform Selection را به Perspective تغییر دهیم. مربعی را که کشیدیم، می چرخانیم تا بصورت لوزی در بیاید و زاویه پایینی آن را بر محل تقارن دو مستطیل منطبق می کنیم. با این کار یک لایه کپی شده جدید از شیپ متن ایجاد خواهد شد و لایه جدید بصورت پیش فرض به حالت انتخاب شده در کادر لایه ها میباشد. سپس بر روی لایه Frame کلیک می نماییم و از نوار ابزار سمت چپ گزینه ی Rectangular Marquee Tool را انتخاب نموده و در تصویر یک کادر ترسیم می نماییم.

روی کادر طیف رنگ کلیک کنید تا آن را تغییر بدهید. استفاده می کنم ، شما در انتخاب رنگ زمینه آزاد هستید ، اما توصیه من انتخاب رنگ تیره تر از رنگ شیئی که ایجاد می کنید. شما از این جعبه برای مشخص کردن ابعاد مستطیل خود استفاده خواهید کرد. اگر می خواهید متن زیبایی را طراحی کنید، یکی از راه ها این است که آن را تبدیل به یک متن سه بعدی کنید. اگر می خواهید یک حرفه حرفه ای در صنعت بازی های ویدیویی داشته باشید، مایا سرمایه گذاری بهتری خواهد بود. تکنیک هایی که در این آموزش فراگرفتید، در ایجاد انواع متون سه بعدی مفید خواهند بود. پس از باز شدن پنجره Layer style در قسمت Chanel ها امکان غیر فعال کردن سه گزینه را دارید. در کادر باز شده، شما میتوانید طیف رنگی موردنظر را در Gradient انتخاب کنید. چون لایه flat در بالای لایه Gradient Fill قرار دارد می توانیم تصویر را ببینیم. روی آیکن New Fill or Adjustment Layer که در پایین پنل لایه ها قرار دارد کلیک کنید. New 3D Extrusion From Selected Layer کلیک کنید.

وقتی رنگها را تنظیم کردید، New Material ایجاد کنید. یک لایه جدید ایجاد کنید ، سپس تنظیم “brush tool” را انجام دهید. ابتدا اینکار را برای لوزی C انجام می دهیم و سپس به همین روش برای لوزی D عمل می کنیم. برداشتن تیک گزینه Anti-aliased نتایج شارپی خواهد داد، بنابراین میتوانیم بسادگی الگوها را بدون نیاز به کار با لبه های محو انتخاب کنیم. این شرکت ازشهریور 1393 در فهرست شرکت های دانش بنیان نوپا و از اسفند 1395 در فهرست شرکت های دانش بنیان تولیدی قرارگرفته است. تصویر rock texture را در پیش زمینه کار قرار دهید. روی سربرگ Environment کلیک کرده، روی آیکون تکسچر IBL کلیک کنید و Replace Texture را انتخاب کنید، و تصویر Bedroom (اتاق خواب) را باز کنید. بعد از باز شدن کادر محاوره ای Gradient Picker لیست طیف های رنگ را می بینید. با داشتن این مهارت ها می توانید محصولی را تولید کنید که نه تنها حرفه ای است بلکه شخصی نیز می باشد. شما میتوانید با پایین نگه داشتن کلید Alt حرکات نمای سهبعدی را مشاهده کنید . کلیک Shift را پایین نگه دارید سپس روی یکی از دستگیره هایی که در گوشه های کادر قرار دارند کلیک کنید و با نگه داشتن دکمه ماوس آن را به طرف بیرون بکشید تا اندازه نوشته شما بزرگتر شود.

نکته : شما از رنگ های دیگر و انواع دیگر گرادینت ها نیز میتوانید استفاده کنید تا کاری گرافیکی و زیبا را خلق نمایید. ابزار Move را انتخاب کنید، و از محور سه بعدی برای حرکت دادن مش Back Piping به عقب متن استفاده کنید. در این آموزش قصد داریم با استفاده از ابزار فتوشاپ یک متن سه بعدی زیبا بسازیم. شما همچنین می توانید از میانبر U برای دسترسی به آن استفاده کنید. روش اول : از کادر لایه ها بر روی لایه اصلی متن کلیک چپ کنید و در حالی که کلید چپ ماوس را پایین نگاه داشته اید لایه متن شیپ شده را به بالای تمامی لایه ها انتقال دهید. وقتی کادر سبک لایه باز شد، به گزینه ی Bevel & Emboss بروید و آن را روشن کنید.

با دابل کلیک روی دستگیره رنگ، کادر محاوره ای Color Picker باز می شود که می توانیم رنگ سیاه طیف رنگ را تغییر دهیم. در آخر برای خارج شدن از کادر محاوره ای Gradient Fill روی OK کلیک کنید. در پنجره Gradient Picker طیف موردنظر را انتخاب کنید. قلم و رنگ متن را از نوار option انتخاب کنید. نوار لغزان که در پایین قرار دارد را به طرف راست حرکت دهید تا مقدار محو و تار شدگی سایه بیشتر شود. Alt را روی کیبورد همزمان می فشاریم و قسمت پایینی کادر را به سمت بیرونی و قسمت بالایی را به سمت داخل حرکت می دهیم. بعد از انتخاب رنگ مورد نظرتان روی OK کلیک کنید تا پنجره Color Picker بسته شود سپس در کادر محاوره ای Gradient Editor هم روی OK کلیک کنید تا این کادر محاوره ای هم بسته شود. برای اینکه پرسپکتیو را تغییر دهید و نوشته سه بعدی به نظر برسد روی دستگیره ای که در سمت راست و پایین قرار دارد کلیک کرده و دکمه ماوس را پایین نگه دارید و سپس آن را به طرف پایین بکشید. مدل سازی در واقع سطح پایه هر کدام از تسکهای مدل سازی سه بعدی است. زیرا میخواهم رنگ هر دو بخش متفاوت باشد .

در انتهای نوار بالای صفحه، روی رنگ بزنید تا بتوانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. سپس از لیست باز شده گزینه Stroke را انتخاب نمایید. با انتخاب گزینه Gaussian Blur کادر محاوره ای آن باز می شود. ابزار Add Anchor Point (اضافه کردن نقطه) را انتخاب کرده، و در ناحیه ای نزدیک میانه هر ضلع عمودی کلیک کنید، تا دو نقطه ایجاد شوند. هر چی تمرینات بیشتری داشته باشید، توانایی شما بالاتر خواهد رفت. علاوه بر این، اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد میانبرها هستید، در اینجا برخی از مفیدترین دستورهای کیبورد فتوشاپ آورده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود با ما همراه باشید. از منوبار اصلی فتوشاپ به منوی 3D بروید و روی گزینه Merge 3D Layers کلیک کنید تا لایه های پس زمینه و متن با یکدیگر ادغام شوند.

برای تمرین ایجاد متن سه بعدی در فتوشاپ می توانید متن های مورد نظر خود را سه بعدی کنید. با این حال، یادگیری اتوکد سه بعدی کمک چندانی به یادگیری نرم افزار مدل سازی سه بعدی پارامتریک نخواهد کرد. آیا اتوکد برای مدل سازی سه بعدی خوب است؟ در قسمت پایانی فصل دوم از آموزش جامع سه بعدی در فتوشاپ تغییرات و اصلاحات نهایی بر روی نوشتار را به شما خواهیم گفت. سپس با زدن گزینه Merge shape (در بعضی از نسخههای فتوشاپ Merge Layer) از منوی Layer تمام لایههای کپی را به یک لایه که در بین لایه متن و پسزمینه قرار میگیرد، تبدیل میکنید. وقتی کار تمام شد، کلید Return را فشار داده تا تغییرات را تائید کنید، و بعد به منوی Edit بروید و Copy را بزنید. وقتی به نتیجه مورد نظرتان رسیدید دکمه Enter (معادل Return در مک) را فشار دهید تا تغییرات اعمال شود. کلید Ctrl (معادل Command در مک) را پایین نگه دارید و روی تصویر بندانگشتی ماسک لایه flat کلیک کنید. مجموعه فعلی شما را با مقدمات ابزار سه بعدی در فتوشاپ آشنا می کند و به شما نحوه استفاده از آنها را می آموزد.. تمام لایه های سه بعدی را که دارید انتخاب کنید، و سپس به منوی 3D بروید و Merge 3D Layers را انتخاب کنید.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که روی هر بخشی که میخواهید کلیک کرده و بکشید. پس قبل از تغییر هر یک از تنظیمات آن در پنل Properties ، همیشه اطمینان حاصل کنید که سربرگ المانی را که میخواهید در پنل 3D ویرایش کنید را انتخاب کردید. سربرگ دوم متریال Text Front Bevel و Back Bevel و Back Inflation را انتخاب کرده، بجای جایگزین کردن جداگانه برای هر متریال، روی آیکون تکسچر Diffuse کلیک کرده و نام الگو را از لیستی که داشتید انتخاب کنید. 1.چطور میتونم در دوره آموزش سه بعدی فتوشاپ ثبت نام کنم؟ در طی این آموزش سه بعدی فتوشاپ شما به صورت تعاملی آموزش میبینید.

در بین تصویر بندانگشتی لایه flat و ماسک آیکن کوچک Link قرار دارد. با این وجود، بعد از این که این کار تمام شد، همچنان چند تغییر جزئی دیگر وجود دارد که باید برای ظاهر شدن این متن انجام دهید. 4. طراحی پس زمینه تمام شد . این مجموعه شامل ۵ ساعت آموزش کاملا فارسی با کیفیت بالا بوده و تمام سورس ها و پروژه های استفاده شده برای استفاده شما در مجموعه به صورت کامل قرار گرفته است. مرحله نهایی استفاده از دکمه رندر (render) برای نهایی سازی تصویر است. اطمینان حاصل کنید که Current View را روی زاویه نهایی که میخواهید با آن رندر بگیرید قرار داده اید. میتوانید گزینه Current View را با انتخاب یک پریست از منوی View در پنل Properties تغییر دهید تا بهتر ببینید چه کار می کنید. سپس روی Layer بزنید و Type را انتخاب کنید. به سند سه بعدی برگردید، به منوی Edit بروید و Paste را بزنید و لایه را به Sofa تغییر نام دهید. رندر سه بعدی چیست؟ وقتی ویرایش صحنه سه بعدی انجام شد، به منوی 3D بروید و گزینه Render را بزنید تا آنرا رندر کنید.

در این مطلب از انزل وب به آموزش سه بعدی کردن اسم در فتوشاپ میپردازیم. برای افرادی که به یک سیستم برای وب گردی یا کار با آفیس نیاز دارند همان گرافیک داخلی پردازنده پاسخگو است و به هزینه اضافی برای خرید کارت گرافیک مجزا نیاز نیست. مهمترین عامل در انتخاب و خرید سیستم گرافیکی فهمیدن این مطلب است که آیا پردازش این برنامه CPU محور است و یا گرافیک محور! لایه متن را انتخاب کنید. برای تنظیم زیبا سازی متن در فتوشاپ، به سربرگ Cap بروید. سپس ابزار Gradient از نوار ابزار سمت چپ را انتخاب نموده و در سربرگ بالا Linear gradient را انتخاب کنید.

از Gradient Fill Layer برای این کار استفاده می کنیم. اگر به پنل لایه ها نگاه کنید می بینید که لایه جدید Gradient Fill در بالای لایه Background ایجاد شده است. یه قدم تا حرفه ای شدن در فتوشاپ جلو رفته اید. طراحی این قاب آینه ها نیاز به تخصص و آموزش های حرفه ای طراحی سه بعدی منبت دارد در صورتی که شما علاقه مند به یادگیری این حرفه هستید می توانید از آموزش های ارائه شده در سایت بهره مند شوید. در این فرادرس به طراحی لوگو در ایلاستریتور (Adobe Illustrator) می پردازیم. به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، بهنام نوری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکانیک-ساخت و تولید واحد علوم و تحقیقات، فرآیند طراحی، ساخت و بهینهسازی را در قالب پایاننامه مقطع کارشناسی ارشد با راهنمایی دکتر صادق رحمتی به عنوان استاد راهنما پیگیری کرده است. در نسخه های 2018 به قبل و کشیدن ماوس یک مربع رسم می کنیم. هرگز سراغ پاورهای با برندهای متفرقه یا به سفارش بازرگان های داخلی نروید و حتماً پاور کامپیوتر خود را از یک برند معتبر جهانی خریداری کنید. دقت داشته باشید پردازندههای بیش از دو نسل قدیمیتر، دیگر ارزش خرید ندارند و هیچ جوره نباید سراغ آنها بروید.