پردازنده HiSilicon Kirin 9010 داخل گوشی های هوشمند Huawei Pura 70 نیز توسط SMIC با استفاده از فناوری 7 نانومتری تولید شده است.

Источник изображения: Huawei Technologies

اسمارت‌فون‌های خانواده هوآوی Pura 70 که هفته گذشته ارائه شد، منطقاً مجهز به مدرن‌ترین پردازنده‌های HiSilicon طراحی شده‌اند و برای مقامات آمریکایی موضوع جالب این بود که آیا SMIC توانایی تولید تراشه‌های 7 نانومتری را تحت تحریم‌ها حفظ می‌کند یا خیر. به گفته کارشناسان شخص ثالث، پردازنده های 7 نانومتری دوباره در گوشی های هوشمند جدید هواوی دیده می شوند.

  منبع تصویر: Huawei Technologies

منبع تصویر: Huawei Technologies

به یاد بیاوریم که اولین گوشی های هوشمند هوآوی میت 60 در ابتدای پاییز گذشته مقامات آمریکایی را نگران کرد، زیرا کارشناسان شخص ثالث تشخیص دادند که آنها بر اساس تراشه های 7 نانومتری HiSilicon Kirin 9000s تولید شده توسط شرکت چینی ساخته شده اند. SMIC. برای مقامات ایالات متحده، چنین فعالیتی نامطلوب است، زیرا آنها معتقدند که مجتمع نظامی-صنعتی محلی می تواند از این فناوری که با استانداردهای صنعت نیمه هادی چینی پیشرفته است، برای منافع خود استفاده کند.

بر اساس اطلاعات بلومبرگمتخصصان TechInsights یکی از تلفن های هوشمند Huawei Pura 70 را باز کردند و یک پردازنده HiSilicon Kirin 9010 در داخل آن پیدا کردند که نشانه هایی از تولید با استفاده از فناوری 7 نانومتری را نشان می دهد. کارشناسان پس از مطالعه ساختار داخلی تراشه با استفاده از میکروسکوپ به این نتیجه می رسند، زیرا در غیر این صورت درک اینکه با چه فناوری ساخته شده است مشکل است. بنابراین، SMIC این فرصت را دارد که دامنه محصولات 7 نانومتری را گسترش دهد، اگرچه مقامات ایالات متحده آمریکا، هلند و ژاپن به هر طریق ممکن در تلاش هستند تا دسترسی این سازنده قراردادی به تجهیزات پیشرفته لیتوگرافی را محدود کنند. کارشناسان TechInsights با درجه اطمینان بالایی می گویند که خانواده تلفن های هوشمند Pura 70 دارای پردازنده های Kirin 9010 هستند که با استفاده از فناوری 7 نانومتری در نوع N+2 ساخته شده اند. گوشی های هوشمند جدید هواوی در چین بسیار محبوب هستند.


منبع: https://3dnews.ru/1103883