سازنده برنامه افزودنی از Meta✴ شکایت کرد تا حق غیرفعال کردن فید اخبار را بگیرد

Источник изображения: Mariia Shalabaieva/Unsplash

ایتان زاکرمن، مدیر زیرساخت عمومی دیجیتال در دانشگاه ماساچوست آمهرست، شکایتی را علیه متا تنظیم کرد. با الزام به ارائه ابزاری برای غیرفعال کردن فید اخبار به کاربران. او یک افزونه مرورگر به نام Unfollow Everything 2.0 ایجاد کرد که به لطف آن می‌توانید به سرعت افراد، گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی را لغو فالو کنید و اساساً فقط فید اخبار خود را خاموش کنید و همه چیز را دوباره شروع کنید.


  منبع تصویر: Mariia Shalabaieva/Unsplash

منبع تصویر: Mariia Shalabaieva/Unsplash

زاکرمن از ترس متا برنامه افزودنی خود را راه اندازی نکرد از او شکایت خواهد کرد. یک افزونه مرورگر مشابه به نام Unfollow Everything از یک توسعه دهنده بریتانیایی لوئیس بارکلی (Louis Barclay) در سال 2021 برای مطالعه تأثیر فید خبری فیس بوک راه اندازی شد بر روی کاربران اما پس از دریافت نامه ای از شرکت متا با درخواست برای توقف توزیع، بارکلی تمدید را حذف کرد تا از اقدام قانونی جلوگیری کند.

این شکایت که از طرف زاکرمن تنظیم شده است، استدلال می کند که بخش 230 قانون نجابت ارتباطات از توسعه دهندگان ابزارهایی محافظت می کند که به مردم کنترل بیشتری بر استفاده از رسانه های اجتماعی می دهند. به ویژه، این مقاله از سازندگان ابزارهای شخص ثالث محافظت می کند که به افراد امکان می دهد محتوایی را که نامناسب می دانند مسدود کنند.

من از فیس بوک شکایت می کنمتا بهتر شود زاکرمن گفت: شبکه‌های اجتماعی بزرگ کنترل زیادی بر محتوایی که کاربرانشان می‌بینند دارند. ما این شکایت را برای کنترل بیشتر افراد بر تجربیات و داده‌های رسانه‌های اجتماعی و گسترش دانش در مورد نحوه شکل‌دهی پلتفرم‌ها به گفتمان عمومی ارائه کردیم.»

خاطرنشان می‌شود که در صورت تحقق این ادعا، زاکرمن می‌تواند برنامه افزودنی خود را در اختیار کاربران قرار دهد و داده‌هایی در مورد چگونگی تأثیر فیدهای شبکه‌های اجتماعی بر رفتار کاربران و رفاه آنها و همچنین نقش ابزارها در شخصی‌سازی فیدهای خبری جمع‌آوری کند.

جالب اینجاست که در متای 2021 حساب های محققان دانشگاه نیویورک را که در حال مطالعه تبلیغات سیاسی در شبکه های اجتماعی بودند مسدود کرد. سپس در متا آنها گفتند که این اقدام برای مطابقت با دستور کمیسیون تجارت فدرال در سال 2019 پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا ضروری است. با این حال، کمیسیون تجارت فدرال اعلام کرد که متا رجوع به توافقنامه 2019 برای مسدود کردن حساب های محققان دانشگاه نیویورک نامناسب است.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1104286