بنیانگذار بایننس به چهار ماه زندان محکوم شد – بیت کوین با سقوط واکنش نشان داد

Источник изображения: Kanchanara/Unsplash

بنیانگذار بزرگترین صرافی ارز دیجیتال بایننس جهان و مدیر عامل سابق آن چانگ پنگ ژائو به دلیل عدم اجرای اقدامات کافی برای مبارزه با پولشویی به ۴ ماه زندان محکوم شدند. رئیس سابق بایننس پیش از این اعتراف کرده بود که برخلاف تحریم های آمریکا به مشتریان اجازه انتقال پول داده است. بازار کریپتوکارنسی به خبر این حکم با کاهش واکنش نشان داد.


  منبع تصویر: Kanchanara/Unsplash

منبع تصویر: Kanchanara/Unsplash

اگرچه ژائو نسبت به سام بنکمن-فرید از FTX که اخیراً محکوم شده است، شهرت کمتری دارد، اما ژائو یک چهره کلیدی در صنعت کریپتو است و بایننس را در سال 2017 تأسیس کرد. اگرچه ژائو به عنوان بخشی از اعتراف گناه خود از سمت مدیرعاملی استعفا داد، اما همچنان سهامدار کنترل کننده شرکت است.

دادستانی، اشاره با توجه به ابعاد و عواقب بسیار زیاد اقدامات جنایتکارانه ژائو، او خواستار 3 سال زندان شد که دو برابر مجازات استاندارد 18 ماه برای موارد مشابه است. همچنین پیشنهاد شد که ضرب الاجل نشان دهنده آسیب به امنیت ملی ایالات متحده باشد.

طبق کیفرخواست، Binance “قوانین ایالات متحده را در مقیاسی بی سابقه نقض کرد» برای مجموع 898 میلیون دلار. ژائو و سایر مدیران بایننس همچنین قانون رازداری بانکی (BSA) و اقدامات ضد پولشویی را نادیده گرفتند و در نهایت به تراکنش 1.1 میلیون دلاری با شهروندان آمریکایی برای دور زدن تحریم ها دست یافتند. سایر کشورهای تحریم شده مانند کوبا و سوریه نیز با موفقیت در مورد معاملات مذاکره کرده اند.

وکلای ژائو گفتند که او مستحق زندان نیست زیرا “هیچ متهمی در پرونده مشابه BSA به زندان محکوم نشد“به ویژه از آنجایی که این تاجر داوطلبانه از امارات متحده عربی برای اعتراف به گناه خود به ایالات متحده آمده است.”پنج ماه و نیم از خانه دور ماند” با این حال دادگاه تصمیم خود را گرفت. به یاد بیاورید که ژائو در نوامبر 2023 به گناه خود اعتراف کرد و با پرداخت 50 میلیون دلار جریمه موافقت کرد که در مقایسه با ثروت 33 میلیارد دلاری او قطره ای در اقیانوس است و همچنین قول داد که به این حکم تجدید نظر نکند.

بزرگترین ارزهای دیجیتال با سقوط به خبر حکم ژائو واکنش نشان دادند. در زمان انتشار این مطالب، بیت کوین 4.6 درصد سقوط کرد و به مرز 60 هزار دلار نزدیک شد، در حالی که اتریوم به طور کامل به زیر سطح مهم روانی 3000 دلار سقوط کرد.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1104092