موسسه برنامه نویسی سیستم آکادمی علوم روسیه و پایه در حال گسترش کار خود برای بهبود امنیت راه حل های ابری روسیه هستند.

Источник изображения: «Базис»

موسسه برنامه نویسی سیستم به نام. V.P. Ivannikov RAS و شرکت Basis توافقنامه همکاری در فعالیت های تحقیقاتی را امضا کردند. طرفین قصد دارند به طور مشترک تحقیق و توسعه را در زمینه های تأیید و آزمایش نرم افزار، پردازش داده های بزرگ، مهندسی نرم افزار و امنیت اطلاعات انجام دهند.


همکاری بین ISP RAS و Basis در سال 2023 آغاز شد، زمانی که طرفین توافق کردند که ابزارهای تجزیه و تحلیل استاتیک و دینامیکی توسعه یافته در این موسسه، از جمله تعیین سطح فازی و حمله و خدمات مرتبط را ارائه دهند. این ابزارها قبلاً در فرآیندهای توسعه ایمن مستقر در Basis پیاده سازی شده اند.

  منبع تصویر: پایه

منبع تصویر: پایه

بر اساس قرارداد تحقیقاتی شماره 3021-23-137، ISP RAS در حال اجرای پروژه ای مبتنی بر تحلیل استاتیکی و دینامیکی برای یافتن خطاها و آسیب پذیری ها در محصولات این شرکت است. در مرحله آماده سازی، بیست جزء نرم افزاری (از جمله QEMU، libvirt و غیره) شناسایی شد که مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت.

تجزیه و تحلیل برنامه ریزی شده در حال حاضر در تاسیسات مرکز تحقیقات امنیت نرم افزار سیستم که بر اساس ISP RAS به ابتکار FSTEC روسیه ایجاد شده است، انجام می شود. کنسرسیومی برای حمایت از مرکز در اطراف مرکز ایجاد شده است که شامل بیش از 30 شرکت و دانشگاه است. بنابراین، این مرکز نه تنها در تحقیقات فنی مشغول است، بلکه یک جامعه داخلی از کارشناسان را تشکیل می دهد که درگیر بهبود امنیت نرم افزار سیستم هستند.

نتایج تجزیه و تحلیل اجزای باز خواهد بود، به ویژه، تمام اهداف فازی مطابق با مقررات مرکز توزیع خواهند شد. اصلاحات پیشنهادی برای درج در شاخه های اصلی اجزای مورد بررسی برنامه ریزی شده است. تاکنون، چهار مورد از این اصلاحات در مخازن Apache ActiveMQ و ApacheDS پذیرفته شده است.

امضای این قرارداد همکاری با Basis را به سطح کیفی جدیدی می برد. اکنون کار مشترک ما فقط در مورد پیاده سازی ابزارهای توسعه ایمن ایجاد شده در موسسه نیست. ما با هم در حال ایجاد یک جامعه در اطراف یک اکوسیستم از نرم افزار سیستم قابل اعتماد، از جمله با مشارکت سازمان های آموزشی – MSTU هستیم. N.E. باومن، دانشگاه دولتی چوواش. نتایج کار به تقویت استقلال فن‌آوری کشور کمک می‌کند و مشارکت دانشجویان در پروژه‌های تحقیقاتی به ارتقای صلاحیت آنها به عنوان متخصصان آینده در توسعه نرم‌افزار ایمن کمک می‌کند.»مدیر مؤسسه SP RAS، آکادمیسین RAS هاروتون آویتیسیان گفت.

بهبود کیفیت و امنیت اکوسیستم محصول بیس یکی از اولویت‌های کار ما است. بنابراین، ما خوشحالیم که چنین سازمان معتبری مانند موسسه برنامه نویسی سیستم آکادمی علوم روسیه در توسعه این منطقه مشارکت خواهد کرد. من همچنین نمی توانم اهمیت ایجاد یک جامعه متخصص و مشارکت دانش آموزان در این فرآیند را متذکر شوم. در حال حاضر کمبود پرسنل واجد شرایط در بازار روسیه وجود دارد و این مشکل مانع از توسعه شرکت های داخلی فناوری اطلاعات می شود. امیدوارم به همراه مرکز تحقیقات امنیت نرم افزار سیستم در راه حل آن سهیم باشیم.»دیمیتری سوروکین، مدیر فنی Basis اشاره کرد.


اطلاعات در مورد شرکت “Basis”

“اساس” توسعه دهنده پیشرو روسی پلت فرم زیرساخت پویا، مجازی سازی و راه حل های ابری است. در سال 2021 با ادغام دارایی های فناوری اطلاعات Rostelecom، YADRO و Rubytech (یونیکس، دیجیتال انرژی و نرم افزار اسکالا) شکل گرفت. این شرکت یک اکوسیستم محصولات مستقل از واردات را به مشتریان ارائه می دهد – از ابزارهایی برای مدیریت زیرساخت مجازی و ابزارهای محافظت از آن تا خط لوله ای برای سازماندهی چرخه توسعه کامل. راه حل های پایه در 120 سیستم و خدمات اطلاعاتی دولتی و در بیش از 700 شرکت در اندازه های مختلف – از بزرگترین شرکت ها گرفته تا شرکت های کوچک و متوسط ​​استفاده می شود. محصولات توسعه‌دهنده در پروژه‌های کلیدی دولتی مانند Gosoblako (GEOP)، Gostekh و State Services ادغام می‌شوند و همچنین در مقامات اجرایی فدرال و منطقه‌ای استفاده می‌شوند. عملکرد در سطح آنالوگ های خارجی و وجود پایگاه کد خود به مشتریان Basis اجازه می دهد تا سهم استفاده از نرم افزار داخلی را به عنوان بخشی از تحول دیجیتال و استراتژی های جایگزینی واردات افزایش دهند. راه حل های این شرکت در رجیستر نرم افزار روسی گنجانده شده است که توسط FSTEC و FSB تایید شده است و الزامات تنظیم کننده ها را تا کلاس امنیت 1 برآورده می کند.

اطلاعات در مورد ISP RAS

ISP RAS یک سازمان تحقیقاتی است که تحقیقات انجام می دهد، فناوری های نوآورانه را توسعه می دهد و پرسنل را در زمینه فناوری اطلاعات آموزش می دهد. تعداد کارمندان بیش از 700 نفر است. زمینه های اصلی کار: تجزیه و تحلیل و تبدیل برنامه ها، تجزیه و تحلیل داده ها و هوش مصنوعی، سیستم عامل ها. فناوری‌های مؤسسه، که چرخه عمر توسعه نرم‌افزار ایمن را تضمین می‌کنند، در بیش از 100 شرکت از جمله SberTech، Rostec، Kaspersky Lab و Astra Linux Group استفاده می‌شوند.

مرکز تحقیقات امنیت نرم‌افزار سیستم و مرکز تحقیقات هوش مصنوعی مورد اعتماد بر اساس ISP RAS فعالیت می‌کنند و کار برای توسعه یک پلتفرم ابری در چارچوب مرکز ملی آموزش پزشکی «طراحی زیستی دیجیتال و مراقبت‌های بهداشتی شخصی‌شده» در حال انجام است. ” مدیر ISP RAS هاروتیون آویتیسیان سرپرستی سه بخش برنامه نویسی سیستم را بر عهده دارد: در مجتمع علوم کامپیوتر و محاسبات دانشگاه دولتی مسکو، دانشکده علوم کامپیوتر دانشکده عالی اقتصاد و MIPT. همچنین با سایر دانشگاه ها از جمله دانشگاه MGIMO وزارت امور خارجه روسیه که یک آزمایشگاه مشترک افتتاح شده و یک برنامه کارشناسی ارشد مشترک راه اندازی شده است، همکاری می شود. آزمایشگاه های برنامه نویسی سیستم تحت نظارت علمی این موسسه در ولیکی نووگورود، اورل و ایروان فعالیت می کنند.

تبلیغات | LLC “BASIS” INN 7731316059 erid: F7NfYUJCUneGV4P51i8X

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1103645