راهنمای خرید سیستم طراحی و مهندسی

برای شکل های استوانه ای مانند فنجان ، کوزه و گلدان ، می توانید از روش زیر استفاده کنید: شی 2D خود را بکشید و سپس بیضی ها را به قسمت های بالا ، پایین و یا اطرف اضافه کنید. این پلاگین به شما این توانایی را میدهد که تنها با یک کلیک تصاویر خود را اصلاح کنید. سپس، بر سایه داخلی کلیک کنید و کمی تورفتگی(ناحیه فرورفته) به متن خود اضافه کنید. برای آماده شدن برای موکاپ، یک جعبه تاشو را در Illustrator ایجاد کردیم و هر طرف جعبه را به یک فایل jpg تبدیل کردیم. طراحی کامل پروژه ها بر عهده طرف قرارداد می باشد و در غیر این صورت برای تمامی قسمت هایی از پروژه که فاقد طراحی بوده اعم از : نورپردازی، طراحی فضا، طراحی مبلمان، انتخاب متریال و … اما مزیت اساسی بلندر این است که با وجود رایگان بودن، شما به تمامی ویژگی های آن دسترسی خواهید داشت و این عالی است! گزینه های Back Piping و Front Piping را از سربرگ های مش انتخاب کرده و Extrusion Depth آنها را به 3 تغییر دهید.

یکبار در صفحه ی سفید کلیک کنید: این کار به صورت خودکار جعبه مستطیل گرد را ظاهر خواهد کرد. چگونه در طراحی می توانیم چیزی را که سه بعدی به نظر می رسد رسم کنیم ، در حالی که در حقیقت صفحه کاغذ صاف دو بعدی است؟ محیط های اسکچر Sketcher طراحی سه بعدی Part Design مونتاژ Assembly و Drafting : در این محیط ها کلیه فرایندهای طراحی از دو بعدی تا طراحی سه بعدی و مدلسازی قطعات و مونتاژ آنها بر روی هم و همچنین تهیه نقشه های ساخت و تولید قطعات انجام می شود.سر فصل های دوره آموزش مقدماتی نرم افزار کتیا دقیقا همین محیط ها هستند. این نرم افزار مدل سازی سه بعدی را می توان برای نقشه های دو بعدی و مدل های سه بعدی استفاده کرد. حتی میتوان تصویری را به بخشی از نقشه اضافه کرد و جزو نقشه مورد نظر قرار داد. برای مطالعه بیشتر در مورد سطوح Nurbs می توانید به دستور Extend مراجعه کنید که در آنجا این سطوح در قالب یک نکته در نرم افزار کتیا معرفی شده اند. مرحله 1: یک کتاب باز کنید استفاده از دارایی هایی که به خوبی با هم کار می کنند بسیار مهم است. حالا Command را برای مک بوک یا کلید کنترل را برای ویندوز نگه دارید، روی نقطه وسط سمت کادری که می خواهید دستکاری کنید کلیک کنید و آن را کمی به سمت بالا بکشید.

تا بتوانیم آن ها را در گام های بعد به حالت سه بعدی در آوریم. پاسخ کوتاه این است: هر زمان ممکن باشد میتوان تبدیل طراحی دو بعدی به سه بعدی را آغاز نمود. از مزایای کار با این نرم افزار می توان گفت که المان های سه بعدی یا به عبارتی Object های آماده فراوانی نظیر مبلمان اداری و خانگی و… مورد استفاده قرار می گیرد.نرم افزار Sketchup نیز همانند نرم افزارهای دیگر دارای پلاگین های نسبتا قوی ای است که طراحان را قادر به طراحی برخی المان های خیلی خاص می کند. اگر دانش و مهارت کار با نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی دارید این مطلب به شما کمک می کند تا طراحی تان برای یک پرینت سه بعدی مناسب آماده شود. در این قسمت از آموزش نحوه ساخت المان اختصاصی و سه بعدی سازی آن را به شما خواهیم گفت. در این مرحله قصد داریم مقداری سایههای تیز هم به متن خود اضافه کنیم تا حس و ظاهر با روشنایی بهتری پیدا کند. در ادامه از الگوی مشابهی استفاده میکنیم تا بافت و رنگ هر دو لایه متنی با هم مطابقت پیدا کند.

آیا می خواهید ماجراجویی خود را در دنیای طراحی سه بعدی شروع کنید اما احساس می کنید هنوز نرم افزار مناسبی را پیدا نکرده اید؟ برای مثال، در پرینتر سه بعدی FDM و SLA این زاویه حدود ۴۵ درجه است. هر پرینتر سه بعدی درحداکثر زاویه مشخصی می تواند قطعات را بدون ساپورت تولید کند. در این بخش در مورد نکات طراحی برای پرینت سه بعدی صحبت می کنیم که در همه این تکنولوژی ها باید رعایت شوند. بیایید با استفاده از ابزار Brush، آخرین سایه را در پشت اضافه کنیم. پس از ظاهر شدن لایه کپی کلید Alt و کلید چپ ماوس را رها کرده و با استفاده از جهت راست موجود روی صفحه کلید لایه کپی شده را به مقدار 1 پیکسل به سمت راست (در جهت نمای پرسپکتیو ساخته شده) حرکت دهید. از این جهت، نه تنها کارفرما بلکه بسیاری از طراحان معمار و تری دی کارها دچار سردرگمی جهت محاسبه قیمت و قرار دادهای طراحی شده اند .

طبق پیشبینی برخی منابع، هدفون بیسیم جدید عمر باتری بهتری ارائه میکند و همچنین سیستم حذف نویز فعال (ANC) و کیفیت صوتی در این گجت پوشیدنی ارتقاء خواهد یافت. Modo یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی است که یک جریان کار کامل مدل سازی و انیمیشن را ارائه می دهد. صرف نظر از تکنولوژی پرینت سه بعدی که استفاده می کنید، هنگام طراحی سه بعدی و مدل سازی با نرم افزار سه بعدی نکاتی است که باید درنظر بگیرید. اینجاست که میتوانید به توان طراحی گرمایی یا TDP پردازنده و چک کردن آن با توانایی کولر در دفع گرما رجوع کنید. نام این لایه رو به شکلی که در زیر می بینید، تغییر بدید.

Flip Horizontal رو باز کنید. مشاهده کنید که چگونه خطوط به کار رفته در مثال های زیر تفاوت زیادی در نحوه درک موضوع ایجاد می کنند: لب های کامل در مقابل لب های صاف. افکت سه بعدی به عنوان یکی از ساده ترین افکت هایی که می توانید روی تصاویر و متن ها اضافه کنید. به جرات می توان گفت که قدرتمندترین و بهترین نرم افزار ساخت انیمیشن سه بعدی در دنیا می باشد. در نتیجه انعطاف پذیری نرم افزار افزایش می یابد، امنیت آن بالاتر می رود، در صورت وجود باگ در نرم افزار، به راحتی اصلاح می شود. می توانید اندازه متن را نیز انتخاب کنید اما در این مرحله لازم نیست زیرا در مراحل بعدی می توانید آن را به راحتی تغییر دهید. در این قسمت از آموزش سه بعدی سازی اولیه نوشتار را به شما خواهیم گفت.

برگه های مش Text و Front Piping و Sides و Back Piping اولین حرف را انتخاب کنید. همانطور که میدانید در آموزش فتوشاپ جزئیات حرف اول را میزند. Swift 3D PS نام پلاگین حرفه ای فتوشاپ برای ساخت و طراحی تصاویر سه بعدی می باشد که به کمک آن ها کاربران می توانند اقدام به ساخت تصاویر سه بعدی حرفه ای نمایند. برای تبدیل متن به سه بعدی فتوشاپ ابتدا فایل جدیدی باز کنید. اگر از نوع آموزش دادن و نحوه بیان مدرس این ویدیوی آموزشی را پسنیدید، می توانید سایر دوره هایی که سرکار خانم فائزه رحیمی در وب سایت خانه فتوشاپ منتشر کرده اند را نیز ببینید و بگذرانید. حتماً شما هم نمونه هایی را در اینترنت دیده اید از طریق تکنیک سه بعدی کردن تصاویر در فتوشاپ یک افکت جذاب و دیدنی ایجاد کرده اند. محدود کردن زوایای بیرون زدگی ها هنگام طراحی می تواند ایده خوبی باشد چرا که بیرون زدگی هایی که با ساپورت پرینت می شوند معمولا سطوح خشنی خواهند داشت. این عمل در زیبراش با کمترین عملکرد و کوتاهترین زمان انجام می شود. درصورتی عدم تاخیر در ارسال اطلاعات کامل از سمت کارفرما، طراح سه بعدی متعهد میشود طبق زمان مورد در بند ۳ تمام رندر هارا با کیفیت مورد توافق تحویل دهد.

طراحی سایت تخت یا فلت، عبارتی است که همواره حرفهای زیادی برای گفتن دارد و اشخاص متبحر در زمینه طراحی همواره در رابطه با آن گفت و گو می کنند. در این قسمت از آموزش به شما خواهیم گفت که چگونه تنظیمات فتوشاپ خود را بررسی کرده و مطابق با فضای کار سه بعدی موارد مورد نیاز را تنظیم کنید. من فقط در این درس چند مورد را می گویم و در درس های بعدی بیشتر توضیح خواهم داد. در این بخش مراحل مورد نیاز برای ایجاد پسزمینه کار را توضیح میدهیم. این نرم افزار پلاگین های قوی مانند Matrix در بازار دارد که توانایی های بالای این نرم افزار را هر چه بیشتر نمایان می کند.پلاگین ماتریکس آنقدر رشد خوبی داشت که حتی خود را به عنوان یک نرم افزار مجزا مطرح کرده است.این پلاگین برای طراحی انواع جواهرآلات ساده و پیچیده مورد استفاده قرار می گیرد.در این نرم افزار ابزارهای توانمندی برای طراحی جواهر وجود دارد که این کار را برای کاربران آسان می کند. با انجام این کار، شما می توانید به سرعت بین دو لایه ی دکمه ها سوییچ کنید و ظاهر حالت های “بالا” و “پایین” را چک نمایید.

اینک قصد داریم از فایل CustomContours.shc قبلاً نصب شده استفاده کنیم. اینک باید یک overlay گرادیانی بسازیم که جلوه عمق 3 بعدی را ایجاد میکند. این گام برای ایجاد جلوه چشمانداز مرکزی 3 بعدی گام مهمی محسوب میشود. قصد داریم در ادامه جلوه 3 بعدی را روی هر دو لایه اعمال کنیم. هر پروسه پرینت سه بعدی محدودیت های خاص خود را دارد. سپس با پرینتر های سه بعدی، طراحی های خود را چاپ کنید. مرحله 2: آن را فعال کنید برای آماده کردن طرح خود برای لی اوت، با Shift همه لایههای طراحی را انتخاب کنید. اگر خطوط منحنی شما دقیقاً شکل مورد نظر خود را نشان نمی دهند ، به عنوان مثال یک کره ، بیننده شما یک کره را درک نمی کند. این پلاگین مربوط به قابلیت زوم میباشد. اما زوم در فتوشاپ؟ امروزه در دنیای بزرگ کسب و کار که تبلیغات حرف اول را می زند نرم افزار های گرافیکی مثل فتوشاپ این توانایی رو دارند که اثار گرافیکی خارق العاده ای تولید کنند و با استفاده از آن ها بتونیم تبلیغات چشم نوازی بسازیم، امام ما در این مقاله قصد داریم برای کسانی که مهارت تخصصی در فتوشاپ ندارد و مبتدی هستند آموزش ساختی متن سه بعدی ۳D رو به ساده ترین شکل ارائه بدیم، تا همه بتوانند با استفاده از این این غول گرافیکی یک گرافیک تبلیغاتی ساده در حد نیاز بسازند.

من سومین Gradient Overlay را اضافه کردم، Blend Mode را روی Screen قرار دادم، و گرادیان را روی طراحی کشیدم تا هایلایت را در سمت چپ صفحه قرار دهیم. برای انجام این کار خودتان، روی لایه طراحی صفحه دوبار کلیک کنید تا Layer Styles باز شود و سپس Gradient Overlay را انتخاب کنید. سپس به کادر لایه ها بروید و لایه متن را انتخاب کنید و کلید Alt از صفحه کلید را فشرده و بر روی لایه کلیک کنید و بطور همزمان با کلیک چپ ماوس را اندکی به سمت چپ حرکت دهید. ابتدا یک حلقه رستم کنید و سپس برای تبدیل حلقه به استوانه از دستور extrude استفاده کنید. همون طور که می بینید، یک نام رو برای الگو مشخص کنید. و این دو نسخه رو تو محلی که تو تصویر زیر می بینید، قرار بدید. حالا بوم باید به این شکلی که در زیر می بینید، در اومده باشه. • کار کردن با این نرم افزار شاید کمی سخت به نظر برسد اما با گذراندن یک دوره آموزشی مناسب قطعا این مشکل رفع خواهد شد. با این حال ، این روند با برخی از تمرینات همراه است. لازم به ذکر است که کاربرد این نرم افزار در صنایع مختلف ایران بسیار اندک بوده و برخی شرکت های تحقیقاتی کوچک از این نرم افزار استفاده می کنند.

یکی از مهمترین جزئیاتی که در هر تصویر میتوانید مشاهده کنید، نور آن سایت 3dmark است. یکی از قابلیت های جدید در نسخه های جدید فتوشاپ مخصوصا نسخه های CS6 و CC به بعد ابزار سه بعدی در نرم افزار فتوشاپ به یک قابلیت بسیار خوب برای خلق تصاویر سه بعدی تبدیل شد و بسیاری از طراحان از این قابلیت استفاده می کنند. حجم های مختلف را می توان سه بعدی کرد. در ردیف دوم ، اشیاء دارای خطوط پیچیده تری می باشند که باعث می شوند حجم و سمت بسیاری از آنها را تجسم کنید. بعد از انتخاب Transform Selection خواهید دید که در اطراف ناحیه انتخاب ترسیم شده دستگیره های کوچک مربعی شکل ظاهر می شوند. برای اشکال با لبه های گرد ، خطوط اتصال خود را در لبه های بیرونی ترسیم کنید. این برنامه خود دارای سیستم قوی برای تغییر سایز عکس میباشد. در نتیجه برنامه نویسان می توانند کدهایی را جهت بهبود کاراریی نرم افزار تعریف کنند و آن را در اختیار کاربران قرار دهند. سپس اقدام به انتخاب رنگ دلخواه خود کنید که این کار نیز از نوار تنظیمات پنل بالایی برنامه که با انتخاب ابزار تایپ باز شده است امکان پذیر است. اینک باید بافت (texture) را به لایه پسزمینه اضافه کنید.

حالا که بوم رو تنظیم کردید، وقتش رسیده که روی الگو کار کنید. حالا الگویی که درست کردید، باید روی لایه پس زمینه اعمال شده باشه. نکته جالب در پروژه های کار شده با سینما فوردی این است که می توان چندین ویرایش از یک صحنه را در یک فایل واحد ذخیره کرد. مثلا برای صحنه های سه بعدی نیازی به جابه جایی و اعمال تنظیمات برای هر سکانس نیستید و می توان یک صحنه کامل را بدون توقف و تلف کردن زمان زیاد انجام داده و ذخیره کرد. با ” آموزش طراحی الگوی هندسی یکپارچه و سه بعدی در Photoshop ” با ما همراه باشید … این دسته تصاویر که در واقع با خطای دید ایجاد می شوند، مناسب به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی هستند. به جرات می توان گفت که اتوکد مهمترین نرمافزار رسم نقشههای فنی مهندسی است.