تزریق ژل جراح پلاستیک بینی و صورت متخصص گوش و حلق و بینی دکتر محمد گلی-مهسا امانی

ژل‌ها خود نوعی فیلر هستند که تنها برای حجیم کردن ناحیه‌های خاصی از صورت استفاده می‌شوند. تزریق ژل لب، تزریق ژل چانه، ژل گونه و … بسیار رایج است. ژل لب نوع خالصی از اسید هیالورونیک است که بطور طبیعی در بدن یافت می‌شود. با افزایش سن، اسید هیالورونیک طبیعی به تدریج کاهش می‌یابد؛ به همین دلیل است که لب‌ها با افزایش سن، نازک‌تر به نظر می‌رسند. پوست صورت برای نرمی و جوان ماندن به دو ماده ی کلاژن و اسید هیالورونیک نیاز دارد. افزایش سن در افراد باعث می شود که این دو ماده به مرور در پوست کاهش یابد.

چه موقع پس از تزریق ژل می‌توان از رژ لب استفاده کرد؟

در تصویربرداری پزشکی (مثل تصویر اشعه ایکس) هم دیده نمی‌شود. بعد از تزریق، لایه‌ای از کلاژن به مرور و در مدت زمان یک ماه دور ژل را می‌گیرد. خوبی‌اش این است که در یک تزریق می‌تواند حجم زیادی از ژل را به بافت وارد کرد. ژل‌های پلی اکلیل آمیدی ماندگاری بالایی دارند و در صورتی که نیاز باشد، می‌توان تخلیه‌شان کرد. توجه داشته باشید که تزریق فیلر بینی هرگز برای افرادی که از برجستگی بزرگی روی بینی برخوردارند، مناسب نیست.

کدام ژل برای من بهتر است؟

با افزایش سن و کاهش متابولیسم در افراد میزان تولید این پروتئین ها در پوست کم میشود و افراد دچار افتادگی پوست و چین و چروک در صورت می شوند. دو پروتئین کلاژن و همچنین هیالورونیک اسید بطور طبیعی در پوست وجود دارند و از مهمترین ترکیبات سازنده پوست می‌باشند. امروزه از ژل های کلاژن و هیالورونیک اسید در کلینیک ها استفاده می کنند.

تزریق ژل چیست؟ انواع ژل به همراه کاربردها و عوارض

تزریق ژل یکی از محبوب‌ترین روش‌های غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست و رفع مشکلات صورت است. روشی ایمن، سریع، موثر و مقرون به صرفه که می‌خواهیم در این مقاله بررسی کنیم. درصورتی‌که قصد ازبین‌بردن ژل را داشته باشید، گاهی به کمک آنزیم هیالورونیداز می‌توان ژل‌ها را از بین برد. معمولاً ژل‌هایی که در ترکیبات خود حاوی اسید هیالورونیک هستند، با کمک آنزیم از بین می‌روند. در بیشتر مواقع پزشکان توصیه می‌کنند که به‌جای زدن آنزیم، بیمار صبر کند تا ژل به‌مرور از بین برود.

  • مسئله‌ی مهم در گرفتن نتیجه درست از تزریق ژل لب انتخاب پزشک ماهر و باتجربه است.
  • پیش از تزریق از خوردن سیر و سیب بپرهیزید، این مواد حکم رقیق‌کننده خون را دارند.
  • ناحیه درمان قبل از تزریق تمیز و ضدعفونی و به طور موضعی بی‌حس می‌شود.
  • بزرگترین پایگاه معرفی برترین و مجرب ترین پزشکان متخصص و کلینیک های پزشکی در ایران که حاصل تلاش بی وقفه تیم پزشکان مارال سلامت ایرانیان در راستای خدمت به متقاضیان می باشد.
  • در مراحل آماده‌سازی برای تزریق فیلر، معمولا ماده بی‌حس‌کننده استفاده نمی‌شود؛ زیرا خود ژل‌ها حاوی مقداری بی‌حس‌کننده هستند.

افرادی که سابقه بیماری‌های خود ایمنی همچون آسم و آلرژی دارند. کسانی که بدنشان نسبت به انواع ترکیبات واکنش های آلرژیک نشان میدهد. © کپی‌رایت ۱۴۰۱ – تمامی حقوق برای کلینیک زیبایی لیا محفوظ است. با این حال، ممکن است مقداری کبودی یا تورم داشته باشید، بنابراین بهتر است اگر قرار ملاقات مهمی در پیش دارید، فعلا تزریق انجام ندهید.

نتیجه تزریق ژل به چانه و فک ایجاد برجستگی در این نواحی خواهد بود که برخی به آن مدلینگ صورت با تزریق ژل نیز می تزریق ژل کلینیک مهسا امانی گویند. تمامی ژل های مورد استفاده از نوع هیالورونیک اسید و مورد تاییدیه سازمان FDA آمریکا می باشند. هیدروکسی آپاتیت کلسیم در دندان و استخوان انسان وجود دارد و نوعی ماده معدنی به شمار می‌رود و هیدروکسی‌ها در کنار کلاژن‌ها منجر به استحکام بدن می‌شوند. برای استفاده از هیدروکسی جهت تزریق ژل، باید آن را با محلول ژل مانند حل نموده و سپس برای جوانسازی پوست استفاده شود. باید بگوییم ماندگارترین روش تزریق ژل، با هیدروکسی آپاتیت کلسیم می‌باشد زیرا به مدت 18 ماه ماندگاری دارد اما به هیچ عنوان استفاده از این ژل برای حجم دهی لب ها توصیه نمی‌شود.

تزریق ژل جراح پلاستیک بینی و صورت متخصص گوش و حلق و بینی دکتر محمد گلی-مهسا امانی ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک معمولاً 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند. به همین دلیل در صورت عدم رضایت در کمتر از یک سال به حالت قبل بازمی‌گردد. اگر از نتایج تزریق راضی بودید، می‌توانید برای تمدید از ژل‌های دائمی استفاده کنید. هزینه تزریق ژل بسیار متفاوت بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر متخصصی باتوجه‌به میزان تجربه و موقعیت کلینیک قیمت مخصوصی دارد.

کبودی و ورم بسیار جزئی بعد از تزریق فیلر تا یک هفته ادامه خواهد داشت. هزینه‌های دریافتی کلینیک مورد نظرتان نباید بیشتر یا کمتر از هزینه مراکز دیگر باشد. اولین قدم انتخاب یک کلینیک معتبر می باشد که دارای پزشکان متخصص و مجرب باشد. این روش نیاز به بیهوشی ندارد و فقط بی حسی موضعی و موقتی (حداکثر 2 ساعته) کفایت می‌کند. ژل های دائمی بسیاری در دنیا تولید می شوند، که مورد تایید سازمان FDA نیستند.

به طور کلی، این تغییرات تقریباً 6 ماه تا یک سال دوام می آورند. من پیشنهاد می کنم ابتدا با پزشک مشورت کنید و قبل از تزریق از داروهای ضد ویروس والترکس استفاده کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که در روز تزریق زخم نداشته باشید.