همانطور که انتظار می رفت، پس از نشت اخیر Valve رسما ارائه شد سیستمی برای تعیین سودمندی نظرات کاربران در سرویس توزیع دیجیتال Steam.
پیش از این، بررسی ها بر اساس تعداد علائم مفیدی از بازیکنان دیگر مرتب می شدند، اما همانطور که Valve اشاره می کند، بسیاری شروع به انتشار نظرات با گرافیک ASCII، جوک ها، میم ها و سایر محتوایی کردند که برای خریداران بالقوه مفید نبود.
Valve تاکید کرد که هیچ اشکالی در بررسی های غیر اطلاعاتی نمی بیند (و بنابراین آنها را حذف نمی کند)، زیرا چنین محتوایی اغلب بازیکنان موجود را سرگرم می کند، اما همیشه به مصرف کنندگان جدید کمک نمی کند.
در این راستا، Valve سیستم جدیدی را برای تعیین سودمندی نظرات در هنگام نمایش در صفحه محصول معرفی می کند: اکنون، هنگام مرتب سازی نظرات در فروشگاه، مواردی که به بهترین وجه به بازیکنان در تصمیم گیری خرید کمک می کنند، ابتدا نشان داده می شوند.
این سیستم به طور پیشفرض فعال است (در تنظیمات بررسی هر بازی میتوان آن را غیرفعال کرد) و بر امتیاز بررسیهای محصول تأثیری نمیگذارد – به سادگی ترتیب نمایش آنها در صفحه فروشگاه را تغییر میدهد.
Valve از روشهای مختلفی برای دستهبندی نظرات استفاده میکند، از جمله شکایات کاربران، ارزیابی بررسیهای تیم نظارت استیم، و تعدادی از الگوریتمهای یادگیری ماشین (برای مقیاسبندی تصمیمات انسانی).
Valve خاطرنشان می کند که طبقه بندی هنوز کامل نشده است – سیستم در حال حاضر در حال آزمایش باز است. تا به امروز، کاربران Steam بیش از 140 میلیون نقد منتشر کرده اند.
اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.
منبع: https://3dnews.ru/1109480