ژانر | پلتفرمر، ماجراجویی |
ناشر | Devolver Digital |
توسعه دهنده | همه آینده های ممکن |
حداقل مورد نیاز | پردازنده Intel Core i3-4160 3.6 گیگاهرتز / AMD FX-4350 4.2 گیگاهرتز، 8 گیگابایت رم، کارت گرافیک با پشتیبانی DirectX 12 و حافظه 4 گیگابایت، به عنوان مثال NVIDIA GeForce GTX 960 / AMD Radeon RX 460، هارد 27 گیگابایت |
الزامات توصیه شده | پردازنده Intel Core i5-8600K 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 1500X 3.5 GHz، 16 گیگابایت رم، کارت گرافیک DirectX 12 و حافظه 8 گیگابایت، مانند NVIDIA GeForce GTX 1080 / AMD Radeon RX Vega 64 |
تاریخ انتشار |
17 سپتامبر 2024 |
بومی سازی | صدا و متن |
محدودیت سنی | از 7 سال |
پلتفرم ها | رایانه شخصی، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، نینتندو سوییچ |
وب سایت رسمی |
پخش شد پلی استیشن 5
وقتی اولین تریلر The Plucky Squire در سال 2022 نمایش داده شد، غیرممکن بود که عاشق این بازی نشوید. این پروژه نه تنها جذاب به نظر می رسید، بلکه دارای مکانیک غیر معمول بود – یک شخصیت دو بعدی می توانست از یک کتاب افسانه به دنیای واقعی بپرد و سه بعدی شود! نسخه انتشار این پروژه ناامید نشد، اما در عین حال معلوم شد که آنطور که می توان تصور کرد زیبا نیست. علاوه بر این، رفع اشکال اصلی آن به قدری آسان است که تعجب میکنید چرا آزمایشکنندگان اصرار نداشتند که توسعهدهندگان به آن توجه کنند؟
⇡#هم تخت و هم حجمی
ما کنترل Essay را داریم، صفحهای شجاع، همانطور که در زبان روسی The Plucky Squire به او لقب داده بودند. او در پادشاهی سحر و جادو زندگی می کند و بارها و بارها جادوگر شیطانی بورچون را شکست می دهد و ماجراهای خود را در کتاب های خود شرح می دهد. در برخی مواقع، بورچون از باخت به مرد شجاع کلاه قرمزی خسته می شود، و بنابراین او نه تنها تاریخ کتاب را بازنویسی می کند – او همچنین مقاله را به دنیای واقعی می اندازد و به معنای واقعی کلمه او را از صفحه بیرون می کشد. Essay مجبور نخواهد بود برای مدت طولانی در تبعید بماند – با کمک پورتال ها می تواند از واقعیت به کتاب بپرد و بالعکس، و برای شکست دادن شرور باید به اینجا و آنجا برود.
یک ایده باشکوه توسط یک طراحی بصری فوق العاده قاب شده است. همانطور که در میان صفحات کتاب سفر می کنید، شخصیت های جذابی را تماشا می کنید که در محیط های مختلف قرار می گیرند. و شهر پرجمعیت هنر که هر ساکن آن یک کاریکاتور است که از هنرمندان مشهور الهام گرفته شده است. و غارهای تاریک، جایی که فقط قارچ های درخشان مسیر را روشن می کنند. و انواع مسیرها با درختان و بوته های افتاده، که مانند زلداهای قدیمی، با شمشیر می توان آنها را قطع کرد و در آنجا ارز یافت.
بیرون کتاب در انتظار دنیایی سه بعدی با محیطی بسیار واقع گرایانه است. کتاب اسکچ توسط پسری به نام سام کشیده شده است و شما می توانید از اشیاء پراکنده روی میز چیزهای زیادی در مورد او یاد بگیرید. در هر مرحله با پالت ها، شیشه های رنگ، قلم مو و مداد روبرو می شوید. ساختمانهایی مانند قلعهها از بلوکهای اسباببازی جمعآوری شدهاند و برچسبهای دایناسور روی دیوار آنها چسبانده شدهاند. ما خود پسر را نمی بینیم، اما همه این اشیاء بسیار بیشتر از آنچه راوی می توانست در ابتدای بازی انجام دهد، درباره سرگرمی های او ارتباط برقرار می کند. تداعیها بلافاصله با قلبهای حلبی به وجود میآیند، اما همه چیز در The Plucky Squire آنقدر غمانگیز نیست.
همانطور که می توان انتظار داشت، قسمت های سه بعدی کمتر از ماجراهای دو بعدی Sketch مورد توجه قرار گرفتند. سفر در اطراف میز یادآور پلتفرم های سه بعدی بسیار ساده است، که در آنها بیشتر می دوید و می پرید، فقط گاهی اوقات با اشیاء تعامل دارید – حرکت دادن چیزی، باز کردن آن و غیره. در ابتدای بازی به طور کلی مجبور می شوید چندین لحظه را به صورت مخفیانه پشت سر بگذارید و پشت مداد و قوطی های سوسک هایی که سام از خیابان با خود می آورد پنهان شوید. بهترین دنباله های سه بعدی شامل انتقال از سه بعدی به دو بعدی و بالعکس است – زمانی که می توانید به یک پورتال بپرید و در پایان روی یک تکه کاغذ چسبانده شده به دیوار قرار بگیرید. این فقط در مکان های خاصی مجاز است، بنابراین راه حل های معماها همیشه واضح هستند – گزینه های ممکن کمی وجود دارد.
⇡#سرت نمیشکنه
اما در دنیای کتاب مکانیک های جالب تری وجود دارد. به طور خاص، پازل های بسیار ساده شده در روح وجود دارد بابا تو هستی، که در آن عبارات نوشته شده در صفحات را می توان تغییر داد. یک کلمه را می زنید، زیر آن خط کشیده می شود و می توانید آن را از عبارت بیرون بکشید تا بعداً آن را به جایی ببرید یا چیزی جایگزین آن کنید. به عنوان مثال، یک مانع بزرگ شما را متوقف می کند – شما خودتان آن را می بینید و متن این را می گوید. منطقی است که باید کلمه “بزرگ” را بیرون بکشید و کلمه “کوچک” را در جایی پیدا کنید. اما همه چیز چندان ساده نیست – معماهای مرتبط با چنین کلماتی معمولاً چند مرحله ای هستند و در برخی موارد باید به صفحات قبلی برگردید و کلمات لازم را در آنجا جستجو کنید.
پازل ها هنوز دشوار نیستند، اما آزمایش کردن جالب است – وقتی واضح است که یک یا آن جایگزین به حل معما کمک نمی کند، شما هنوز آن را درست می کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر. همچنین استفاده از دستکش هایی که انشا در نهایت پیدا می کند سرگرم کننده است – با کمک آنها، پس از ترک کتاب، نه تنها می توانید صفحات را ورق بزنید، بلکه آنها را بلند کنید تا اشیا به طرف دیگر غلت بزنند. حیف که این با همه اشیا کار نمی کند. به طور کلی محدودیت های بسیار زیادی در رابطه با توانایی های شخصیت وجود دارد، اما این منطقی است – اگر تمام مشکلات با کج کردن صفحات و ورق زدن حل شوند، بازی خیلی سریع به پایان می رسد.
شکایت درباره The Plucky Squire از نوع دیگری است – نویسندگان بیش از حد روی این واقعیت تمرکز کردند که داستانی که در اینجا گفته شد در یک کتاب نوشته شده است. بنابراین، هر بار که به صفحه جدیدی می روید، یا با تفسیری از راوی یا دیالوگ مواجه می شوید – در هر دو مورد، به طور موقت قادر به کنترل شخصیت نیستید. و خوب است اگر این فقط زمانی اتفاق بیفتد که برای اولین بار در یک مکان جدید ظاهر می شوید – ممکن است دو یا حتی سه بار در یک “پچ” کوچک متوقف شوید تا چیزی به شما بگوید. دیالوگ ها کمیک هستند، شوخی ها گاهی اوقات خوب هستند، اما شما می خواهید بازی کنید – جهان های دو بعدی را کشف کنید، در جستجوی اسرار بوته ها را بشکنید و غیره. اما در نهایت، شما می ترسید یک بار دیگر به جلو بروید – ناگهان مکالمه دیگری شروع می شود که هیچ ارزشی برای طرح ندارد.
آنها همچنین با نکاتی بیش از حد پیش رفتند – اپراتور مجازی گاهی اوقات همه اهداف شما را نشان می دهد، حتی اگر آنها دو قدم فاصله داشته باشند. آنچه عجیب است این است که در برخی مکان ها جادوگرانی را قرار داده اند که نکاتی را ارائه می دهند – اگر ناگهان گیج یا گیر کردید (که بعید است اتفاق بیفتد)، می توانید به آنها مراجعه کنید و مشاوره دریافت کنید. اما معلوم میشود که این جادوگران دوچندان بیفایده هستند، زیرا بازی، حتی بدون تعامل با آنها، نکات زیادی را حذف میکند که لازم نیست زیاد فکر کنید. Plucky Squire فاقد آزادی عمل است – گویی توسعه دهندگان می ترسند که در یک بازی کاملاً خطی به مکان اشتباهی سرگردان شوید. کمک مدام سرزده مانع می شود.
اما با تنوع گیم پلی، همه چیز بسیار بهتر است – البته، زمانی که شما در هر مرحله قطع نمی شوید. کاوش های معمولی با اتاق هایی با معماها جایگزین می شوند. مینیبازیها به صورت دورهای راهاندازی میشوند، از جمله بازیهایی که از بازیهای آرکید قدیمی NES مانند Punch-Out الهام گرفتهاند. بله، و شما باید یا در یک دنیای دو بعدی یا روی یک میز سه بعدی سفر کنید. با این حال، هر چه می توان گفت، پس از Astro Bot تنوع در اینجا چندان چشمگیر نیست. به خصوص سیستم مبارزه – به نظر می رسد که می توانید تکنیک های جدید را در مغازه ها خریداری کنید، اما هرگز موقعیتی وجود ندارد که آنها مفید باشند.
***
اگرچه The Plucky Squire یک بازی خوب بود، اما هنوز هم کمی ناامید کننده بود. میخواستم باور کنم که چیز برجستهای از راه خواهد رسید – بازیای که برای مدت طولانی در خاطره خواهد ماند، مجموعهای از جوایز جمعآوری میکند و برای سالها در انواع تاپها ذکر میشود، همانطور که در مورد Hades، Celeste و دیگر ایندیها اتفاق افتاد. بازی ها اما معلوم شد که این فقط یک ماجراجویی سرگرم کننده، روشن و جذاب برای چند شب است که نویسندگان آن دائماً در پخش آن دخالت می کنند. و نزدیکی به Astro Bot امتیاز اضافه نمی کند – در پس زمینه این ضربه، سایر پلتفرمرها برای مدت طولانی مانند بازنده به نظر می رسند. به طور کلی، من “ده از ده” را می خواستم، اما نتیجه نداد.
مزایا:
- سبک دوبعدی شیک و محیط سه بعدی زیبا;
- پرش از 2 بعدی به 3 بعدی هرگز خسته کننده نمی شود.
- پازل های سرگرم کننده شامل مرتب کردن مجدد کلمات.
ایرادات:
- گیم پلی به طور مداوم یا توسط راوی یا دیالوگ ها قطع می شود.
- گیم پلی بیش از حد ساده که با نکات منظم و نبردهای ابتدایی حتی بیشتر ساده شده است.
گرافیک |
بازی در دو بعدی و سه بعدی عالی به نظر می رسد – سبک ها به طرز شگفت آوری به خوبی ترکیب می شوند. |
صدا |
خیلی وقتها پیش نمیآید که در بازیهای مستقل به زبان روسی صحبت میکنید، اما با این نسخه، Devolver Digital از صداپیشگی به چندین زبان کوتاهی نکرد. راوی کار فوق العاده ای انجام می دهد – فقط حیف است که او اغلب گیم پلی واقعی را قطع می کند. |
تک نفره |
ماجرایی که در صفحات یک کتاب به همان اندازه لذت بخش است که وقتی از آنها بیرون می پرید تا دنیای واقعی را کشف کنید. |
زمان تخمینی تکمیل |
کمی بیشتر از 8 ساعت. |
بازی گروهی |
ارائه نشده است. |
برداشت کلی |
یک ماجراجویی جذاب که به نوعی نوشتن را بر گیم پلی اولویت می داد. و این همان بازیی است که من می خواهم بازی کنم. |
امتیاز: 8.0/10
اطلاعات بیشتر در مورد سیستم رتبه بندی
ویدئو:
اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.
منبع: https://3dnews.ru/1111603