33 مورد از زیباترین گل های آپارتمانی که محو زیباییشان خواهید شد

گیاه هنگامیکه در آب هست نیز به تمام فاکتور های مراقبتی نیازمند است، لذا شرایط تهویه و نور مناسب برای گیاه مورد نظر میباییست فراهم گردد. برای مثال اگر محیط جدیدی که قرار است گیاه در آن قرار گیرد دارای نور کمتری است، تغییر مکان ناگهانی باعث پژمرده شدن و پس از مدتی تلف شدن گیاه خواهد شد. اگر به هر دلیلی نمیتوانید به این گیاه نور طبیعی بدهید ، از نور های مصنویی استفاده کنید. داشتن باغ بهانه خوبی است تا به تخیل خود اجازه خودنمایی بدهید و برنامه های مختلفی را در آن تجربه کنید. همچنین میتوانید با استفاده از آبپاش اقدام به تر کردن برگها و شاخههای گل و گیاه خود نمایید. خاک: خاک لیمونی با پیت برای کاشت این گیاه مناسب است. چنانچه از این گیاه نگهداری میکنید سعی کنید که همیشه خاک آن را مرطوب نگه دارید و زمانیکه شکوفه میدهد حداقل به مدت ۶ ساعت در برابر نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید. این گیاه از اعضای گیاهان زینتی، چند ساله و بادوام و مقاوم است. پس از چند روز، مدت زمان ماندن گلدان در مکان جدید را افزایش داده و به مرور به صورت کامل در محل جدید قرار دهید.

اگر گیاه را به طور کامل آبیاری میکنید باید مطمئن شوید اضافه آب گلدان از انتهای آن خارج کردهاید تا ریشه گیاه پوسیده نشود. در صورت نگهداری صحیح، گیاه دارای پایداری طولانی مدت می باشد. در این مدت چهار میلیون و 400 هزار دلار انواع گل و گیاه به کشور های دیگر صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل 46.7 درصد افزایش را نشان می دهد. از خصوصیات ظاهری مهم این گیاه، برگ هایی بزرگ و به شکل بیضی است که با ترکیب رنگهای سفید، زرد و کرم در قسمت مرکزی باعث افزایش زیبایی این گیاه شده است. هرس کردن گیاهان زینتی و گلهای آپارتمانی، از عوامل مهمی است که بر رشد آنها تأثیر مهمی دارد. گلدان ها را بر روی حوله یا پتوی مرطوب قرار دهید یا آن که نیمی از یک تکه حوله بزرگ را درون لگن و یا سینی بزرگی قرار داده و گلدان ها را روی آن بچینید. باید از گلدهی زیر درختچه هایی که به روش فوق رفتار می کنند.

برای مثال در صورتی که خاک گلدان شما پس از انجام آزمایش خاک، با کمبود ازت مواجه بود میتوانید از انواع کودهای پتاسیمی و فسفری استفاده نمایید. از طرف دیگر مساحت آپارتمان، عامل دیگری است که باید در این زمینه به آن توجه نمایید؛ اگر فضایی که برای نگهداری از گیاهان و گلها چه از نظر مساحت و چه از نظر ارتفاع، کم باشد باید گیاهان کوچکتری را تهیه کنید. بیشتر گیاهان باید در معرض نور غیرمستقیم خورشید قرار بگیرند و برخی نیز برعکس مانند گیاهان گلدارهای آنها نیاز به چند ساعت نور مستقیم خورشید دارند. هر چند که صادرات گل ایران با یک روند صعودی به مرز 40 میلیون دلار رسیده است اما با جایگاه واقعی خود دربازار ده ها میلیارد دلاری جهان، فاصله زیادی دارد و برای وارد شدن به بازار های جهانی، افزایش سطح کیفی و کمی تولیدو تطابق با استانداردهای جهانی لازم است نقاط قوت و توانایی های شهرستان ارومیه در تولید گل و گیاهان زینتی قابل توجه است. برای آن که بتوانید میزان رطوبت مورد نیاز هر گیاه را تأمین کنید باید نوع گیاه خود را شناسایی نمایید.

گیاهان زینتی به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب ایران و درآمد حاصل از صادرات آنها، نقش بسزایی در باروری استعدادهای اقتصادی کشور و توسعه تولید ملی دارد. در واقع با هرس کردن منظم و مناسب گیاهان، علاوه بر کمک کردن به رشد آنها، به افزایش عمر گیاهان نیز کمک خواهید کرد. همانطور که ذکر شد اکثر گیاهان زینتی و گلهای آپارتمانی، نیاز به نور کمی دارند چرا که شرایط نگهداری از آنها، این ویژگی را میطلبد، اما با این وجود نیز باید برخی از نکات را در این زمینه رعایت کرد. بیست و ششمین روز از بهمن ماه که یکی از روزهای سرد سال در فصل زمستان محسوب میشود به عنوان روز ولنتاین یا روز عشق لقب گرفته است. در فصل زمستان برای نجات گیاه از سرما زدگی، بهتر است تمام ساقه ها را تا نصفه هرس کنید. هرس کردن دارای اصول خاصی است که حتی در فصل زمستان (دوران خواب زمستانی) نیز قابل اجرا است. باید اشاره کرد که میتوانید کود اوره را بهتنهایی استفاده کنید. بهترین گزینهای که میتوانیم برای اسیدی شدن خاک برای گیاهانی که در خاک اسیدی رشد بهتری دارند به آن اشاره کنیم کود اوره است برای گیاهانی که در خاکهای اسیدی بهتر رشد میکنند، در کشت محصولاتی چون ذرت، توتفرنگی و سایر گیاهانی که به نیتروژن بالایی نیاز دارند، کود اوره قادر است مقادیر بالایی از نیتروژن را فوراً در اختیار گیاه بگذارد.

برای رشد و نمو بهتر گیاه در فصل های بهار و تابستان می بایست ماهانه یکبار گیاه را توسط کود برای گیاهان آپارتمانی (نظیر کود سه بیست مایع) تغذیه نمایید و عمل کوددهی به گیاه را به طور کامل در پاییز و زمستان قطع نمایید. در تابستان در هفته حدود 3 مرتبه و در فصل زمستان هم هفته ای یک مرتبه آبیاری کنید. همچنین می توانید در کنار استخر دیواری شیشه ای تعبیه کنید تا از وقوع خطرات احتمالی جلوگیری کند. گل های زینتی به صورت گلخانه ای و یا گل زینتی باغچه ای تولید و عرضه می شود. این گل، از آن دسته گیاهان همیشه سبز و گلداری بوده که برای نگهداری داخل تراس، بهار خواب و کاشت داخل باغچه بسیار مناسب است. نور، جزء مهمترین عواملی است که بر رشد گیاه تأثیر به سزایی دارد؛ در حقیقت بدون نور، عمل فتوسنتز گیاه با اختلالاتی مواجه خواهد شد. بعد از چند بار ، می توانید تشخیص دهید که چه زمانی گیاه نیاز به آبیاری دارد. یکی از مهمتری کارهایی که باید در این زمینه انجام دهید تهیهی انواع کود و اضافه کردن آن به خاک است.

کالاتهآ گیاه بسیار زیبا و خاصی است که حالوهوای نواحی گرمسیری استوایی را به خانهٔ شما میآورد. به طوری که اگر در کنار پنجره جنوبی یا غربی قرار بگیرد بهتر است. در طول زمستان قراردادن گلدان کالانکوئه در کنار پنجره های جنوبی کفایت می کند. در طول نگهداری از ابوتیلون داروینی برای حصول بهترین نتیجه، هر زمان که چند سانتیمتر رویی خاک خشک بود گیاه را آبیاری کنید. این گیاه باید در طول روز نزدیک به ۵ تا ۸ ساعت نور مستقیم دریافت کند. خیلی از مردم خرید گیاه گرانقیمت را به عنوان سرمایهای پرسود در نظر میگیرند. این نکته را به یاد داشته باشید که آبیاری بیرویه باعث ایجاد انواع قارچها، ریختن پیش از موعد برگها و تلف شدن گیاه میشود. در حقیقت بدون توجه به خاک، گیاه خود را در معرض خطر بزرگی قرار خواهید داد.

ایران به دلیل تنوع آب و هوایی، آفتاب درخشان، سوخت و کارگران ارزان، نورکافی، منابع آب، رطوبت نسبی هوا، نبود بادهای شدید وخسارات زای موسمی و از همه مهم تر و وجود نیروی انسانی جوان و دانش آموخته، امکان تولید گل و گیاهان زینتی با کیفیت صادراتی وتوجیه اقتصادی وجود دارد باوجود توانایی ها و مزیت ها در تولید گل و گیاهان زینتی کشور، تاکنون به جایگاه شایسته خود در بازارجهانی دست لیست گیاهان زینتی نیافته ایم. بعضی از گلهای خانگی با نور مصنوعی هم میتواند نیاز خود را رفع کنند ولی بعضی از آنها فقط به نور طبیعی احتیاج دارند. اگر گیاه گلدار دارید باید بسیار مراقب باشید که طبق دستور عمل به آنها کود دهید. به طور مشخصی، یکی دیگر از اصول نحوه قرارگیری گیاه برای استفاده از نور، طریقه چینش گیاهان در محیط است.

جالب است بدانید گل های این گیاه آپارتمانی به رنگ سفید است که میوه هایی قرمز رنگ دارد. به قارچ کش هایی که تاثیر پیشگیرانه آن ها بیشتر از تاثیر درمانیشان است حفاظتی می گویند. پس بهتر است ترفندهایی را یاد بگیریم که هم در زمان صرفهجویی کرده باشیم هم گیاهان شادابی را هرروزه ببینیم و از آنها انرژی بگیریم. اگر برگها زرد و تار عنکبوت زیر آنها مشاهده میگردد، عامل کنه ریز قرمز است؛ هر دو هفته یکبار با سم کنه کش گیاه را سمپاشی نمایید تا علائم برطرف گردند. در حقیقت برای آن که بتوانید از عهدهی وظیفهی نگهداری از گیاه و یا گل آپارتمانی برآیید نیاز است که ابتدا با آنها آشنا شوید. برای آن که بتوانید خاکی داشته باشید که بیشترین کارایی را برای شما داشته باشد نیاز است که شرایط ایدهآل برای تقویت آن را فراهم نمایید. برای این کار، اگر تا دو بند انگشت شما از رطوبت خاک، خیس نشوند، گلدان را باید آبیاری کنید و در صورت خیس شدن انگشتان، هنوز زمان آبیاری فرا نرسیدهاست.

مراقبت و نگهداری از گیاهان زینتی و گلهای آپارتمانی، دارای اصول گستردهای است که رعایت آنها باعث میشود که سلامت گیاهان شما تأمین شود. حال که به معرفی گیاهان زینتی همیشه سبز در خانه پرداختیم، بهتر است گل پاندانوس را نیز معرفی کنیم؛ زیرا این گل ظاهر بسیار جذابی دارد. این گیاهان در کنار ظاهر زیبا و لاکچری خود، در دسته گیاهان حساس قرار دارند به گونه ای که با کم محلی کردن و عدم رسیدگی به موقع، پژمرده شده و به گیاه زینتی ضعیفی تبدیل میشوند. آب خیلی گرم باعث آسیب رسیدن به ریشه میشود و آب خیلی سرد نیز گیاه را به خواب فرو میبرد. برای مثال اگر گیاهی مانند کاکتوس را به عنوان یک گیاه آپارتمانی نگهداری میکنید، لازم است که بدانید کاکتوسها نیاز به رطوبت بالایی نداشته و در هوای خشک نیز قادر به ادامهی حیات هستند در حالیکه برای رشد اکثر گیاهان و گلهای آپارتمانی نیاز است که محیطی مرطوب را به وجود آورید. هرس پنسمان یکی از انواع محبوب هرسهای گیاهان آپارتمانی است که با جدا کردن جوانههای جدید، اقدام به تحریک گیاه برای زدن جوانههای بیشتر میکنید. یکی از موارد مهمی که باید در نظر بگیرید آن است که اکثر گیاهان و گلهای آپارتمانی دارای خواب زمستانی هستند؛ برخی از افراد به تصور آن که شاخه و برگ این دسته از گیاهان خشک شده، اقدام به دور انداختن گیاه میکنند.

مهارت های بازاریابی و صادراتی از مهمترین اصول موفقیت صادرات است کاری که سایر کشورها مدتها قبل شروع کردهاند و در صادرات موفق شدهاند اما تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی هنوز در ابتدای راه هستند و باید هر چه زودتر این مسیر را شروع کنند! قبل از خرید هر نوع گیاهی شرایط فضای خانه و داشتن مکانی با نور مناسب برای گیاه را در نظر داشته باشید. اما قبل از هرچیزی باید گیاهان زینتی را کاملا بشناسیم. وی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات مطرح شده در تکثیر این گیاهان، روش سنتی برای تولید نیمه تجاری و تجاری گیاهان مناسب نبوده، لذا جهت تکثیر در مقیاس وسیع بهتر است از روش­های نوین مانند فناوری کشت بافت گیاهی مورد استفاده قرار گیرد. تولید در فضای باز به نسبت تولید گلخانهای از هزینههای کمتری برای تولیدکنندگان برخوردار است اما مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از گونههای گیاهی بهویژه گونههای آپارتمانی قابلیت کشت و تکثیر در محیطهای باز را ندارند، اما میتوان انواع شمشاد، رز، برگ بو، به ژاپنی، خرزهره، انواع شمعدانی، شیشه شور و برخی دیگر از گونههای مقاوم را در محیط باز کشت و تکثیر کرد.

بهتر است این نکته را مدنظر داشته باشیم که شاید مراقبهای روزانه بهخصوص برای هر گیاه خیلی از زمان ما را به خود اختصاص میدهد و مشخصاً خیلی از ما نمیتوانیم تماموقت خود را صرفاً برای گیاهان خانه یا محل کارمان بگذاریم. نام این گیاه برگرفته از نام گیاه شناس جوزف دیفن باخیا (با نام انگلیسی Dieffenbachia) می باشد. در این مطلب با معرفی گیاه دیفن باخیا با برگ های زیبا و سبز همراه شما هستیم. ۴- برای خرید گیاهان زینتی باید به دقت برگ ها، ساقه ها و خاک گیاه را بازدید نمود تا هیچ گونه آفات، امراض و علف هرزی نداشته باشند و اگر در فصول سرد سال به خرید گیاه می پردازید توجه به این نکته باید با دقت بیشتری صورت بگیرید.

بامبو عاشق نور کم و غیرمستقیم خورشید است و میتوان آن را هم در خاک و هم در آب پرورش داد. و اما موارد دیگری که برای رشد مناسب و ماندگاری گیاه نیاز است مسئله مهم و فراموشنشدنی آب دادن به گیاه است خیلی ما بهاشتباه فکر میکنیم اگر گیاه هر روز و هر ساعت آبیاری شود، رشد بهتری خواهد داشت، اینگونه نیست و آب دادن باید طبق اصول خاصی صورت گیرد. این فعال عرصه گل و گیاه نبود فرهنگ تعاون و روحیه کار گروهی در جامعه ایرانی را از علل ناکارآمدی تعاونیها و تشکلها اعلام و تصریح کرد: شاید فرهنگ سازی و رسیدن به یک تعریف درست از فعالیت، کارکرد و مزیتهای اجتماعی و اقتصادی تعاونیها بتواند در کارآمدی و موفقیت این شرکتها موثر باشد.