۵ حکایت کوتاه تاریخی

قطعا بهترین رمان‌های تاریخی ایرانی از این تعداد بیشتر هستند. شما تا چه حد با این دست کتاب‌ها آشنایی دارید؟ تجربه مطالعاتی خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید. کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند.

کوروش نخستین شاهی بود که به حقوق همه ملل احترام میگذاشت و دین خودرا به بقیه مردم تحمیل نمیکرد و این در منشورش که به منشور حقوق بشر مشهور گشته عیان است. همه مردم چه یونانی چه مصری و چه ارمنی به ذات و جوانمردی و خوشخویی کوروش احترام بسیار گذاشته اند و هرودوت اورا به مثال پدر برای پارس ها میداند. او به نظر من یکی از بهترین پادشاهان تمام جهان بوده است. فکر کنم همه رتبه اول را میدانستند، بله کوروش برای ملت ما بیشتر از یک شاهنشاه است، او یک پدر برای تمام ملت ایران بود و است. وی توانست با اتحاد فارس ها مادهارا مغلوب کند اما آنها را نابود نکرد بلکه بسیاری حکومت کوروش را ادامه حکومت مادها میدانند و حتی برخی از یونانیان پارس ها را مادی مینامیدند. کوروش هیچگاه جنگی را خود آغاز نکرده بود بلکه یا به قلمرویش حمله کرده بودند یا قصد حمله داشتند.

داستان یک نقاشی

از این که چه کسی نخستین بار بر تخت پادشاهی بنشست پاسخی در دست نیست . اما چنین روایت است که کیومرث نخستین کسی بود که بر کوه جایی ساخت آیین پادشاهی بر جای نهاد و سر بخت و تختش از کوه بر آمد . روزی بزرگان ایرانی و موبدان زرتشتی از کوروش بزرگ خواستند که برای ایران زمین دعای خیر کند؛ و ایشان بعد …

او با اینکه ظاهرا از خلیفه تبعیت میکرد ولی در خفا استقلال داشت و حتی نقشه حمله به بغداد را هم کشید بود که نتوانست. شاهانی که تاثیرات مثبتی بر ایران داشتند کم نبودند و نام خودرا بر تاریخ جاویدان کرده اند. من تصمیم گرفته ام مقاله ای دراین باره نوشته و تاریخی امیدوارم لذت ببرید. در طول تاریخ و تمدن اتفاقات جالب و مهمی می افتد در ادامه با اتفاقات تاریخی که بسیار جالب میباشند سایت تالاب را دنبال کنید. آتش بدون دود، نوشته نادر ابراهیمی، آمیزه‌ای از عشق و نفرت، علم و جهل، تسامح و تعصب، صلح و دشمنی و دوگانه‌های بسیار دیگری است که ممکن است در زندگیمان تجربه‌اش کنیم.

او به نظر من یکی از بهترین پادشاهان تمام جهان بوده است.دو نام “امیت” و “روژوه” که ریشه از زبان پهلوی باستان دارند امروز “امید” و “روزبه” خوانده می شوند . استارتاکوس را در روم سرکوب کرده بود)کراسوس و پسرش در این جنگ کشته میشوند و سپاهیان رومی به اسارت اشکانیان در می آیند. سورنا در خانواده ای اشرافی متولد شد.او قدی بلند و چهره ای زیبا داشت.و خردمند و شجاع بود. هردو به باغ رفتند و پس از بررسی نزد شاه برگشتند و گزارش خودرا اعلام نمودند. در زنبیل پسر ثروتمند پاره‌ای حلوا بود و در زنبیل پسر فقیر نان خشک.

در ابتدای این داستان به دوره کودکی، نوجوانی و جوانی آرتور و جورج اشاره می‌شود. خانواده هر دوی آن‌ها تلاش می‌کنند تا فرزندانشان در مدارس ممتاز درس بخوانند؛ آن‌ها به بهترین نحو تربیت کنند و درس‌های زندگی را به آن‌ها بیاموزند. کتاب آرتور و جورج سعی می‌کند به مشکلاتی که طبقه ممتاز و متوسط انگلستان، درگیر آن است؛ به بهترین نحو بپردازد؛ توصیف فضاها و صحنه‌ها کوتاه و دلنشین است.

۷. بانوی سربدار

این کتاب برنده جایزه ملی کتاب داستانی 2016 و همچنین جایزه پولیتزر در سال 2017 شد. این کتاب در نیمه اول قرن نوزدهم بر زندگی بردگانی تمرکز دارد که سعی می کنند از جنوب ایالات متحده فرار کنند. کولسون در سال 2020 جایزه پولیتزر دیگری را برای کتابش با عنوان پسران نیکل برد. آثار او بر بسیاری از نویسندگان جوان در زمینه ادبیات داستانی تاریخی تأثیر گذاشته است.

۵ حکایت کوتاه تاریخی

محبوب‌ترین رمان او، شارپ، بر ریچارد شارپ تمرکز دارد که برای مبارزه با ناپلئون به شبه جزیره ایبری فرستاده شد. داستان این سریال در طول هفت سال اتفاق می‌افتد و شارپ در چندین نبرد با دشمن درگیر می‌شود. سلام ممنون از معرفیتون میخواستم کتاب به سوی روم هم معرفی کنم که هم رمانی و هم تاریخی هست و بسیار زیبا فقط کمی زیاد هست…ولی بازم من بسیار این کتابو دوست داشتم.

دانلود کتاب ضیافت قابیل

تنها اشاره به سکانس های مربوط به رکسانا و رابطه او با اسکندر کافی است که بدانیم سازندگان یا در مطالعه تاریخ کوتاهی کرده و یا از روی عمد سعی بر مخدوش کردن تاریخ درخشان ایران دارند. در این فیلم سازندگان سعی در نشان دادن شجاعت و صفات خوب و گاهی نیز اغراق آمیز اسکندر دارند و در مقابل نمایش چهره ای ضعیف و ترسو از ایرانیان. Argentavis بدون شک بزرگ ترین پرنده ای است که تاکنون روی زمین زندگی کرده است. عکسی برجا مانده از فضای داخلی یک زیردریایی در جنگ جهانی دوم. اینجا حوالی کتاب‌ها پرسه می زنیم و با هم درباره کتاب‌ها صحبت می‌کنیم.

  • تری‌داتس پاسخ داد من كليد را تنها به پادشاه خود يا فرستاده او كه فرمانش را در دست داشته باشد می دهم.
  • آنچه در مورد شخصیت دیلماج و سرگذشت تلخ او جالب‌توجه است، آشنا بودن از دید مخاطب است، گویی او را سال‌هاست می‌شناسیم.
  • کتاب دیلماج راوی سرگذشت یک شخصیت خیالی به نام میرزا یوسف‌خان مستوفی در دوران قاجار است.
  • این آشنایی شما را در امر انتخاب و خرید کتاب مناسب‌تان یاری خواهد کرد.
  • وی زبان فارسی را برای اولین بار پس از حمله اعراب رسمی کرد و پس از او سامانیان و سپس غزنویان و سلجوقیان راه وی را ادامه دادند و ما امروزه علاوه بر فردوسی به یعقوب هم در زنده کردن پارسی مدیونیم.