کره جنوبی سامانه پرتاب راکت به لهستان می فروشد

این مراسم ساعاتی پس از شلیک موشک های کوتاه برد بالستیکی کره شمالی به سوی دریای شرق آغاز شد. این چهارمین اقدام تحریک آمیز کره شمالی طی یک هفته گذشته است.

رویترز افزود: تهاجم ۲۴ فوریه روسیه به اوکراین که  مسکو آن را «عملیات نظامی ویژه» می نامد، نگرانی های امنیتی را در میان بسیاری از کشورهای بلوک شرقی سابق برانگیخته است. لهستان به عنوان عضو ناتو متعهد شده است که هزینه های دفاعی خود را به ۳ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد که بیش از دو برابر کردن حجم ارتش این کشور است.

این توافق در حالی صورت می گیرد که شرکت های کره جنوبی اولین دسته از تانک ها و هویتزرها را به لهستان ارسال کردند.

وزارت دفاع لهستان اعلام کرد بر اساس این قرارداد، کره جنوبی ۲۸۸ پرتابگر راکت چندگانه را تامین خواهد کرد که انتظار می رود ۱۸ فروند آن در اوایل سال ۲۰۲۳ وارد لهستان شود.

شرکت هیوندای روتم کره جنوبی گفته است که اولین محموله این شرکت شامل ۱۰ فروند تانک «کی ۲ بلاک پانتر» (K۲ Black Panther) از ۱۸۰فروند تانکی است که قرار است تا سال ۲۰۲۵ تحویل داده می شود. شرکت هانوا دیفنس نیز گفته که ۲۴ فروند هویتزر خودکششی کی-۹ را ارسال کرده که شامل  ۲۱۲ تانکی است که قرار است تا سال ۲۰۲۶ ارسال شود.

رونمایی از این سلاح ها که نشانگر رشد کره جنوبی در صنعت نظامی است توجه خریداران خارجی را جلب می کند. اوایل سال جاری میلادی شرکت های داخلی این کشور قراردادهای بسیاری با لهستان برای تامین تانک های کی-۲، خمپاره اندازهای کی-۹ و جنگنده های اف ای – ۵۰ امضا کردند.  


منبع: https://www.irna.ir/news/84917447/%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%84%D9%87%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%D8%AF

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع کره جنوبی به تازگی با برگزاری مراسمی رسمی در ۱۶۰ کیلومتری سئول پایتخت این کشور با مضمون “دفاعی قدرتمند، تقویت ارتش برپایه علم و تکنولوژی ” از برخی سلاح ها با بالاترین تکنولوژی رونمایی کرد. 

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از مقامات کره جنوبی چهارشنبه ضمن اعلام این خبر نوشت: این معامله بخشی از تلاش لهستان برای تقویت واردات تسلیحاتی خود بعد از حمله روسیه به اوکراین است.

دو کشور در ماه ژوئیه قراردادی به ارزش ۵.۸ میلیارد دلار در ورشو (پایتخت لهستان) امضا کردند که به گفته مقامات این کشور، بخش مهمی از تلاش لهستان برای تقویت ارتش خود پس از حمله روسیه به اوکراین بوده است.

این رسانه افزود: انتظار می رود لهستان قراردادی را با واحد دفاعی شرکت «هانوا/Hanwha» کره جنوبی امضا کند که شامل خرید پرتابگرهای موشکی چندگانه از نوع «چانمو K۲۳۹» است.