غول شکلات‌سازی آمریکا از چین عذرخواهی کرد

چین روز جمعه اعلام کرد که به همکاری با آمریکا در مورد موضوعات مهمی چون تغییرات آب و هوایی پایان می دهد.

در این بیانیه آمده است که شرکت مزبور از تیم محلی اسنیکرز درخواست کرده وب سایت رسمی و حساب کاربری شبکه اجتماعی شان را چک کنند تا از صحت محتوای تبلیغاتی شرکت اطمینان یابند.

ساعاتی پس از صدور بیانیه اول، شعبه اسنیکرز در چین پستی را منتشر و در آن تاکید کرد که تنها یک چین در جهان وجود دارد و تایوان بخش جدایی ناپذیر قلمرو چین است.

شرکت مارس ریگلی اولین شرکت بین المللی نیست که به دلیل نگرانی از دست دادن بازار بزرگ چین، از پکن عذرخواهی کرده است.

وب سایت هتل های زنجیره ای ماریوت در چین نی در سال ۲۰۱۸ به مدت یک هفته تعطیل شد، زیرا پرسش نامه مشتریان این وب سایت، تایوان، تبت و هنگ کنگ را به عنوان کشورهای جداگانه معرفی کرده بود.

این بیانیه همچنین حاکی است: مارس ریگلی به حق حاکمیت و تمامیت ارضی چین احترام می گذارد و فعالیت های تجاری را با رعایت دقیق قوانین و مقررات محلی چین انجام می دهد.

تایوان جزیره‌ای در شرق چین و تحت حاکمیت دولت مرکزی چین است و پکن در چارچوب سیاست «چین واحد»، این جزیره را جزئی از سرزمین خود می‌داند، با این وجود دولت آمریکا به رغم اعتراض‌های پکن در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت کنونی فروش تسلیحات نظامی به جزیره تایوان و حمایت از جریان‌های جدایی طلب این منطقه را افزایش داده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84845966/%D8%BA%D9%88%D9%84-%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D8%B0%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

تحرکات ضد چینی آمریکا در ارتباط با تایوان خشم چین را برانگیخته است. هفته گذشته نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با وجود هشدارهای مکرر پکن به تایوان سفر کرد، امری که اعتراض های گسترده ای را از سوی چین موجب شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این شرکت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ما از فعالیت های مرتبط با اسنیکرز در مناطق خاصی از آسیا مطلع هستیم و این مساله را بسیار جدی قملداد و عذرخواهی عمیق خود را ابراز می کنیم.

در سال ۲۰۱۹ نیز برند معروف دیور فرانسو پس از استفاده از نقشه ای از چین که تایوان را در بر نداشت، از پکن معذرت خواست.