طراحی داخلی ویلا مدرن و کلاسیک

همچنین استفاده از شبکه های چوبی در ساخت انواع و اقسام وسایل بسیار پر سابقه است. برای این کار بهتر است فضای ورودی را از پذیرایی جدا کرده و همچنین قسمت آشپزخانه را از ناهار خوری جدا کنید. یک قسمت اتاق نشیمن و آشپزخانه و قسمت دیگر که توسط یک پارتیشن جدا شده اتاق خصوصی است. طراحی داخلی آپارتمان 100 متری شامل پذیرایی، آشپزخانه و یک اتاق غذاخوری کوچک می شود که با سطوح سفید و سنگ های مرمر و چوب روشن و منسوجات خنثی دکور شده اند. طراح داخلی باید با فرهنگ های دیگر شهرها و استان ها و مناطق آب و هوایی و تاثیرات منطقه ای در معماری آنها نیز اگاهی داشته باشد و براساس این اطلاعات بتواند فضایی منحصر به فرد را خلق کند . دکوراتورها می توانند به مشتریان در انتخاب طرح های رنگی، در انتخاب لوازم جانبی و انتخاب مبلمان برای مناطق داخلی یا خارجی کمک کنند. متریال های طبیعی سنگ و چوب در دکوراسیون منزل می توانند الهام بخش مناسبی از کوهستان های زیبا، دشت های سرسبز، جنگل های متراکم و دیگر مناطق بکر طبیعت باشند. و چه بهتر می باشد که چیدمان گوشه از خانه حتی بدون مبلمان و با استفاده از پشتی ها صورت گیرد.

میتوان بسیاری از بخشهای منزل را به کمک چوب زینت داد. یک طراح داخلی منزل باید با انواع متریال و مصالح داخلی آشنایی داشته باشد و با کمک آنها بتواند فضایی زیبا و کارا خلق شود . هر شخص با توجه به سلیقه و بودجهای که دارد میتواند دکور خانه خود را انتخاب کرده و فضای خانه خود را تغییر دهد. این سبک از دکور خانه بیشتر برای افرادی که دریا و ساحل را دوست دارند ایدهآل است. اینها فقط برخی از انواع کفپوشها هستند که هر یک به تعداد و دستههای متفاوت تبدیل میشوند. در حال حاضر بین سبکهای متفاوت منازل دوبلکس، نوع مدرن آن پرطرفدارتر بوده و از نظر هزینهای نیز بسیار با صرفهتر میباشد. فام : سلسله مراتب رنگی می باشد که از سه بخش تقسیم میشوند رنگ اصلی آبی قرمز و زرد و رنگ های فرعی که از مخلوط رنگ های اصلی درست میشوند رنگ هایی نارنجی و سبز و بنفش و رنگ های فام درجه سوم از ترکیب رنگ های درجه اول با دوم درست میشوند مثلا از ترکیب بنفش با قرمز رنگ فام ارغوانی به دست میاید . رنگ قرمز بیشترین انرژی و سفید احساس کسل کننده ای می دهد و بستگی دارد چه نوع دکوراسیونی داشته باشیم که در طراحی داخلی خانه باید تشخیص داده شود که ترکیب رنگ ها و یا چیدن آنها کنار همدیگر چگونه باشد و یا بخواهد چه احساسی را به وجود بیاورد و حتی آنها رادر چه مکانی استفاده شوند .

سعی کنید برای خاصتر شدن فضا از لوستر آهنی بسیار شیک و قدیمی استفاده کنید. یکی از نکاتی که باعث شیک شدن دکوراسیون داخلی می شود و در سبک مینیمال و مدرن نیز بسیار طرفدار دارد استفاده از رنگ های خنثی می باشد . سبک Scandinavian یکی از زیر شاخههای معماری مدرن است که در اواسط قرن بیستم مطرح شد. به همین دلیل نیز درصد بالایی از وسایل خانه ما از این برند تهیه و خریداری شده است. خانه را خودم طراحی کردم و بدون هزینه یا با هزینه خیلی کم به کمک همسرم ساختیم و هیچ چیزی را از بیرون خریداری نکردیم. برخی از دیوارهای این آپارتمان ضخامت خیلی کمی داشتند بنابراین این کتابخانه به درخواست کارفرما و متناسب با ابعاد دیوار طراحی و ساخته شده است.

اگر احساس می کنید که گیر کرده اید، راهی عالی برای حرکت دادن است. ساده ترین راه برای بیان این است که طراحان داخلی طراحی داخلی ساختمان ها را انجام می دهند. بستگی به عملکرد آن دارد .در طراحی داخلی منزل 3 نوع نورپردازی داریم. نورپردازی با شمع را فراموش نکنید. در انتخاب پارچه ها و رنگ مبلمان باید بسیار دقت کنید و با توجه به دکوراسیون انتخاب شوند. امروزه از کاغذ دیواری هایی با طرح های شلوغ و پیجیده و یا رنگ های تاریک دیگر استفاده نمی شود و اگر هم استفاده بشود به صورت محدود و فقط برای تک دیوارها و شاخص کردن آن ها می شود . در دیگر دیوارها از کاغذ دیواری های ساده و یا کاغذ دیواری هایی که طرح های کوچک دارند استفاده می شود . همچنین کمد دیواری دیگری نیز به فضای اتاق خواب این آپارتمان اضافه شد. از جمله ی این ها می توان کاغذ دیواری هایی که دارای طرح های عمودی می باشند اشاره نمود . در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که میزان استفاده از المانهای سبک Nautical بستگی به علاقه شما به این نوع طراحی دارد. استفاده از عناصر و لوازم دریایی از قبیل المانهای قایق بادبانی، صدفها، ستارههای دریایی، سکان کشتی، پارو، فانوس، قایق، طناب و غیره.

درخشندگی : میزان روشنی و تیرگی رنگ ها در طراحی می باشد به طور مثال رنگ زرد بیشترین درخشندگی و رنگ بنفش کمترین درخشندگی را دارد . مبلمانی که در خانه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد نباید پارچه های شلوغ و پر نقش داشته باشد. مواردی که همیشه در آنها، کیفیت نسبت به هنر بیشتر مورد توجه قرار میگرفت. امیدواریم از خانه ی دکوراسیون اتاق پذیرایی خانه ی کوچک خود را به بهترین نحوه طراحی نمایید به یاد داشته باشید همیشه یک چیدمان بهتر وجود دارد اما نه زمانی که شما از دکوراسیون داخلی خانه ی خود راضی هستید. شاید ترجیح میدهید که یک کاناپه بزرگ کنار سالن پذیرایی داشته باشید. در شهرهای بزرگ و پرجمعیتی مثل تهران رونق زیادی پیدا کرده است.

وقتی صحبت از اتاق های نشیمن کوچک می شود، مبلمان با فضاهای پنهان بهترین دوست شما هستند. با اینکه عموماً توجهی که جلب میکند کمتر از دیوار است اما اگر بدانید در هنگام ورود به یک فضای جدید، زمین و کف چقدر در دید شما موثر است، به راحتی به این نتیجه خواهید رسید که کف در دکوراسیون منزل شما بسیار مهم است. برای رنگ و جنس کابینت ها هم از رنگ های روشن و جنس هایی با سطح براق میتونیم استفاده کنیم که یکی از بهترین نوع آنها استفاده از کابینت های گلاس سفید هست که چون نور رو بازتاب میکنه آشپزخانه رو بزرگتر و دلبازتر نشون میده. به طور کلی معماری و طراحی داخلی خانه هایی به شکل دوبلکس یا نیمه دوبلکس ضمن ایجاد دکوراسیونی لوکس و زیبا می تواند فضای بیشتری در اختیار طراحان برای دیزاین داخلی منزل قرار دهد. نکته ای که باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد،;این است که برای داشتن شیک ترین دکوراسیون داخلی خانه های کوچک،;بهتر است از فضای خانه، نهایت استفاده را برد. داشتن یک دیوار برای قفسهبندی واقعا ظرفیت قراردادن وسایل زیادی را ایجاد میکند. اغلب افراد تمایل دارند برای داشتن فضایی گرم و صمیمی در خانه خود از رنگ های گرم استفاده کنند.

زیرا تفاوت اشخاص با کسانی که طراح داخلی می باشند ، نوع چیدمان آنها صرفا تنها زیبایی نیست بلکه براساس علم و قواعد داخلی و سبک خاصی میباشد . در میان انواع گزینههای ساخت و ساز ویلا در شمال با معماریهای متفاوتی برخورد میکنیم که هر یک دارای یک سری ویژگیها و امتیازاتی هستند. کفپوشها انواع متفاوتی دارند و شما باید بر اساس کاربری محل و سلیقه، از این موردها استفاده کنید اما هنگام استفاده از کفپوشهایی که طرح و یا بافت دارند، دقت داشته باشید که کف، مستعد کثیف شدن است. جنس وسایل و مبلمان میتواند انواع متفاوتی را در بربگیرد. فردی که با جنس انواع مواد و اصول طراحی دکوراسیون آشنا باشد، میتواند با به کار بردن مواد مختلف برای دیوارهای مختلف، ابعاد اتاق را در چشم بینندگان تغییر دهد. در واقع یک طراح منزل باید بتواند در همه علوم مختلف مرتبط با معماری در ارتباط و دارای آگاهی و مهارت باشد . نتایج باور نکردنی برای شیشه، فلز ،آهن فرفورژه و انواع مختلف چوب بدست آمد. این قطعات بدست آمده بسیار متنوع است و میتوانند انواع سبکهای طراحی را تکمیل کنند. پرمایگی : میزان خلوص رنگ ها در طراحی معماری است و احساسی که از رنگ ها در افراد به وجود می آید به طور مثال از طریق رنگ ها میتوان باعث ایجاد انرژی شد یا میتوانند محیطی کسل کننده و بی روح به وجود آورد .

همچنین استفاده از طرح جنبۀ دیگری هم دارد، و آن شلوغ به نظر رسیدن محیط است. همچنین از ترندهای روز دنیا برای طراحی داخلی سقف می توان به استفاده از نورهای مخفی و کوچک در سقف و یا نورهای باریک و کشیده در دور تا دور سقف اشاره نمود . بهتر است بگوییم سبک Modern Mid-Century اشاره به دوران طلایی معماری مدرن در اواسط قرن بیستم دارد. گزینه دیگری که می توان به عنوان استفاده از چوب در طراحی داخلی اتاق نشیمن و سالن های خانه به آن اشاره کرد، کاربرد قفسه ها و شلف های چوبی، پارتیشن های چوبی در سالن و اتاق نشیمن و همچنین استند ها و کمد های چوبی در این فضا ها است. همچنین ممکن است از کافهها، خانههای تاریخی، زندگی سازگار با محیط زیست باشند. مطلب پیشنهادی : دکوراسیون خانه ۳۰ متری، آپارتمانی کوچک با امکانات آپارتمان بزرگ! استفاده از شلف ها و قفسه ها به جای کمدهای بزرگ می باشد .

علاوه بر این ها، هر سبک و استایل طراحی و دکوراسیون داخلی، نیاز به یک نوع به خصوص از نورپردازی دارد. نورپردازی علاوه بر روشن ساختن محیط، به آسانی میتواند حال و هوای فضا را هم عوض کند. نورپردازی در کجا و از چه نوعی باید استفاده شود؟ استفاده از چوب در طراحی داخلی آشپزخانه نیز میتواند به عنوان تزئینات استفاده شود. فرش بهعنوان یکی از انواع کفپوش، میتواند به مدلهای متفاوت برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده شود. استفاده از طرحهای یکسان یا متفاوت در فرشهای خانه، به سلیقه و سبکی که برای چیدمان انتخاب میکنید بستگی دارد. علاوه بر زیبایی، نظم و چیدمان برای کتابها را به همراه خواهد داشت. اگر اتاق خواب شما فضای کافی برای چیدمان وسایل مورد نظر تان را ندارید می توانید از تخت خواب های تاشو در دکوراسیون داخلی اتاق خواب استفاده کنید. خانه های دوبلکس جزو خانه های یک طبقه محسوب می شوند که فضای داخلی آن ها از دو طبقه تشکیل شده طراحی داخلی خانه ویلایی است. احساس ناشی از یک مبلمان مدرن ، متعلق به حس روزمره زندگی ماشینی ماست که ساعتهای زیادی از آن را در ترافیک و به حالتی عصبی طی میکنیم. لازم به ذکر است که چوب گردو از چوب های مرغوب در جهان به حساب می آید .

آخرین بخش خانه هم سرویس بهداشتی است که اوج طراحی دکوراسیون اسکاندیناوی را در آن می بینیم. برای دکوراسیون داخلی آپارتمان هم باید رنگ مناسب انتخاب کنید. دکوراسیون داخلی خانه میتواند از طرحها و ویژگیهای خاصی پیروی کند. یکی از نکاتی که این روزها در دکوراسیون داخلی منزل بسیار محبوب می باشد . یکی از دیگر اصول مهم در طراحی منزل بحث نورپردازی میباشد که باعث زیبا تر شدن محیط و فضای ساختمان میشود . نورپردازی کاری : برای کارهای خاصی انجام میشود مانند چراغ مطالعه یا چراغ هایی که در زیر کابینت نصب میشود . یک طراح منزل اول باید در نظر بگیرد که ساختمان تا چه اندازه ای از نور خورشید بهره میگرد و در چه قسمت هایی باید از نور پردازی استفاده شود . البته چنین خانه هایی تنها به دلیل معماری منحصر به فرد خود شناخته شده نیستد، بلکه ساختار آن به طور کامل متفاوت است. ترکیب کردن و به کارگیری مبلمان با جنسهای متفاوت، میتواند خانۀ شما را متفاوت کند البته درنظر داشته باشید که هرکدام از این مواد، کاربرد خاص خود را دارند و به محیط، حال و هوایی مخصوص میدهند. مثلاً می توانید از مبلمان تخت خواب شو استفاده کنید تا در صورت آمدن مهمان، نیاز به اضافه کردن تخت نداشته باشید.