طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

نورپردازی در یک فضا به صورت مصنوعی باشد یا طبیعی باید یک حد میانگین رعایت شود و نه از آنها زیاد و نه کم در یک فضا استفاده شود زیرا در هر دو صورت باعث ایجاد تنش می شود نباید بیماران در مقابل نور طبیعی دکوراسیون داخلی مطب زیبایی شدید قرار گیرند. در فضاهای خدماتی بهتر است همه سطوح از کاشی و سرامیکهایی مقاوم، بدون خلل فرج و به رنگ روشن انتخاب شوند تا آلودگیها در آن مشخص شده و هر چه سریعتر نسبت به نظافت آنها اقدام صورت پذیرد. طراحی کابینت مطب دندانپزشکی چگونه است؟ که اکثرا پرده ها و مبلمان و کابینت ها با سنگین ترین تنالیته این رنگ ها به کار برده می شود.

استفاده کنید. همین طور امکان این که از گلدان های کوچک بر روی میزهای کاریا کابینت های دندانپزشکی استفاده کنید، بسیار زیبا می باشد. که اشاره مستقیم از خارج اتاق می باشد و در غیر این صورت می گیرد. به علاوه در اتاق انتظار و بر روی میز حتما دستمال کاغذی بگذارید و برای راحتی بیشتر بیماران یک چوب لباسی قرار دهید. در این بند ذکر می شود که هم طراح و هم کارفرما وظیفه دارند که همه نامه نگاری ها، همه درخواست ها، همه رسید های بانکی و فاکتور ها را به یک روش توافق شده بین خودشان ارسال و شیر کنند. در این بند مشخصات کامل هر دو طرف نوشته می شود. سرویس چوب و سرویس خواب در این سبک حتی داخل اتاق خواب بچه ها نیز به سبک کلاسیک خریداری می شود. به عنوان فضای مطالعه، در آشپزخانه، در سرویس ها و در اتاق خواب ها از آن ها استفاده های زیادی می شود. در این سبک شما حق این را دارید که اگر از درخشانی زیاد آن ناراحت هستید، شیشه ها را مات در نظر بگیرید.

به این صورت شما هزینه را مطابق با کاهش درآمد کم خواهید کرد. نور پردازی مطب زنان را می توان از طریق دو روش کنترل کرد. برای مثال طبق تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته ، استفاده از نور بسیار زیاد در مطب میتواند آرامش بیماران و یا کادر درمانی شما را تحت تاثیر قرار دهد . معمولا شوفاژ ها و شومینه ها فضای کم تری را اشغال می کنند و یا در دیوار کار شده و یا به دیوار ها چسبیده اند. در کل استفاده از پرده در این سبک طراحی بسیار محدود و کم است و اکثر پنجره ها بدون پرده هستند، ولی اگر هم روی وجود پرده تاکید خاصی داشته باشید، باید از پرده های بسیار نرم و لطیف و نازک به رنگ ملایم استفاده کنید. محیط اتاق پزشک یا کارکنان کلینیک زیبایی معمولا شامل فضایی جهت معاینه، میز کار و فضای نگهداری تجهیزات است. در اتاق انتظار و طول درمان در آن محیط، لذت ببرند و یا آرامش بخش می باشد. میتوان به استحکام بالا و قابلیت شکل دهی نامحدود آن اشاره نمود.

به همین جهت برای طراحی که به شکل اختصاصی بر روی دکوراسیون مطب زنان زایمان صورت میگیرد، باید در هر نوع تغییر روانشناسی حجمها، روانشنانسی رنگها و روانشنانسی اجسام به خوبی در نظر گرفته شوند. به همین دلیل با استفاده از رنگها و فرمهای مناسب و نورپردازی میتوانیم اثربخشی بیشتری داشته باشیم و حس آرامش را در طراحی داخلی مطب زنان مراجعهکنندگان القا کنیم. اغلب زنانی که به این مراکز مراجعه می کنند مضطرب، نگران و پر تتنش هستند؛ بنابراین می توانیم با انتخاب رنگ بندی مناسب از این میزان استرس کاست و حس امنیت و آرامش را القا کرد. دکوراسیون داخلی مطب زنان در حیطه زنان و زایمان باید به نحوی باشد که حس آرامش و بدون استرس را به بیمار انتقال دهد.

یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که در تعیین میزان هزینه های اجرای دکوراسیون مطب مهم می باشد، نوع مصالح به کار رفته در طراحی و اجرای دکوراسیون مطب می باشد. خلوت بودن فضا اصلی ترین مشخصه آن است. با این حال، ممکن است داشتن چند اتاق درمانی خصوصی عاقلانه باشد، زیرا برخی از بیماران بسته به درمان و سابقه آنها به حفظ حریم خصوصی نیاز دارند. اتاق معاینه جاییست که بیماران پس از اینکه نوبت آنها فرا رسید از اتاق انتظار به آنجا میروند و پزشک، آنها را معاینه و درمان میکند. زیرا این فضا به صورت معمول اولین فضایی است که پس از مراجعه به پزشک در ارتباط با بیمار قرار میگیرد و طراحی دکوراسیون داروخانه باید به گونهای باشد که حواس بیمار را از بیماری و جنبه های منفی آن دور کرده و سلامت و شادابی را به او القا کند. زیبایی فضا نکته ی حائز اهمیت در کلینیک های زیبایی است. طراحی مطب (Medical office design) از جمله مواردی است که امروزه طراحان دکوراسیون و کادر درمانی همچون پرستاران و پزشکان به آن اهمیت ویژه ای می دهند . این نکته حائز اهمیت است که برای طراحی اتاق کودک در دندانپزشکی باید از رنگ های شاد استفاده شود.

مهم ترین ویژگی این سبک این است که طراحی داخلی در آن بسیار متقارن است. همچنین می توانید میز منشی را به عنوان یک جداکننده بخش دندانپزشکی از سالن انتظار در نظر بگیرید تا از این جهت منشی بتواند به خروج و ورود بیماران نظارت داشته باشد و آن ها را کنترل کند و یک فضای مناسب بین سالن انتظار و اتاق درمان در نظر گرفته شود. همچنین این نوع رنگ ها باعث انعکاس نور و بزرگتر شدن فضا می شوند. اما اگر از ترکیب این دو رنگ استفاده کنید. بر حسب نیاز ها، علایق، شغل و بیزنس و مواردی از این دست است. یکی از مواردی که میتواند به آرامش حال بیمار کمک کند ، این است که بتواند ارتباط خوب و قوی را با پزشک خود برقرار کند . این نوع کفپوش ها خود دارای انواع مختلفی می باشند که نوع پی وی سی آن ها به دلیل ضخامت زیادی که پی وی سی در آن دارد در مقابل رطوبت بسیار مقاوم بوده و خاصیت آنتی باکتریالی قوی ای دارد . دکور داخلی بیمارستان ها و مراکز پزشکی همچون دکوراسیون مطب پزشکان، دکوراسیون داروخانه و…

لذا دکوراسیون زیبا در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است و هر مطبی که دارای دکور زیباتری باشد، بدیهی است که تعداد مشتریان و طرفداران آن مطب نیز بیشتر خواهند بود. چه عواملی روی هزینه طراحی داخلی تاثیر گذار است؟ این سه عامل روی هزینه های طراحی داخلی تاثیر گذار هستند. در بخش انواع نورپردازی در مطب این موضوع را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. همین موضوع سبب می شود تا فضای داخلی مطب زنان همواره تمیز و عاری از عفونت باشد که نکته مهمی در خصوص این نوع از مطب ها است. ممکن است در ارتباط با پلان شماتیک هم نظرهایی داشته باشد.

از آنجایی که معمولا پزشکان در ساعات بعد از ظهر و شب در مطب خود مشغول به کار می شوند، نیاز به نورپردازی خوب در فضا کاملا محسوس و یک امر ضروری به حساب می آید. همانطور که خدمت شما عزیزان گفته شد که می خواهید طراحی داخل کلینیک پوست را انجام بدهید ، بهتر است به تمامی جزئیات نگاه کنید و با الهام گرفتن از طرح های جدید و روز بتوانید یک دیزاین خوب را پیاده سازی کنید ، یکی از نکاتی که باید هنگام طراحی هر کلینیک رعایت نمود ، توجه کردن به نورپردازی های مخفی در سقف میباشد . خاکستری رنگ خنثی بعدی و مناسب برای کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی است و دقیقا مشابه با دو رنگ قبلی حس آرامش را القا می کند.

همچنین استفاده از صندلی های با کیفیت و خوش رنگ در اتاق انتظار بیماران و مراجعه کنندگان، یکی دیگر از مواردی است که در طراحی داخلی دکوراسیون مطب ها مورد توجه قرار می گیرد. هر پزشکی دارای یک تایپ و مدل شخصیتی مخصوص به خودش است و مسلما سلیقه متفاوتی نیز با فرد و یا پزشک دیگر دارد. معمولا ارتفاع میز ها را در این سبک کوتاه در نظر می گیرند و مبل هایی هم که در این طراحی به کار برده می شود، کوسن هایش باید از همان رنگ، اما با طرح های هندسی متفاوتی باشند. کاتاپه ها و مبل های قدیمی فرانسوی در کنار اکسسوری های جدید و مدرن مارک آن ها قرار می گیرد. باید حتما داخل این بند ذکر بشود که قرار است، پروژه و طراحی ها چه تایمی تحویل داده بشوند. معمولا در این بند موارد ویژه، خاص و فورس ماژور ذکر می شود.

تمامی اسناد و مدارک هایی که باید حتما در قرارداد وجود داشته باشد، باید در این بند نوشته بشود . وجود یک پذ زیبا و جلب کننده، شرطی لازم برای سالن انتظار قرار دارد. به طور مثال مطب یک پزشک متخصص اطفال باید دکوراسیون متفاوتی با مطب یک روانپزشک داشته باشد اما بخش مشترک در طراحی داخلی همه ی مطب ها و کلینیک ها القای حس امنیت و آرامش برای همه ی بیماران است. پی وی سی به صورت تایل های چهار ضلعی تولید می شود و اندازه های متفاوتی دارد. این طراحی داخلی مسلما به کارایی هر چه بیش تر وی کمک شایانی خواهد کرد. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با این شرکت ایرانی آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم.