دستگاه تصفیه آب خانگی چه مارکی خوبه؟

به دلیل قرار گرفتن در معرض دید لازم است طراحی و ظاهر دستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اسمز معکوس یکی از بهترین روش ها برای حذف یونه ای محلول در آب است. در این مقاله قصد داریم تا بهترین برند های دستگاههای تصفیه آب در سال 2021 را نام ببریم و همچنین به بهترین برند تصفیه آب در ایران بپردازیم. گاهی اوقات، حتی بهترین و جدیدترین دستگاه های تصفیه آب می توانند در برابر انسداد و آسیب ناشی از عوامل خارجی خشن تسلیم شوند. برخی از مهمترین این روش ها عبارت اند از اسمزمعکوس ، آلترافیلتراسیون ، نانوفیلتراسیون ، فیلتر های شنی و فیلتر های کربنی و…

UV یک دستگاه هشت مرحله ای است که مخصوص آب های چاه می باشد.

البته قیمت سفارش و خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی بسته به حجم و روش آن بسیار متفاوت است. به طور کلی به سیستم هایی که قادر به تصفیه آب در حجم بالا می باشند، دستگاه تصفیه آب صنعتی می گویند. به طور کلی به دستگاه تصفیه آب به مورادی گفته میشود که برای تصفیه تمامی آلاینده ها و موارد همراه با آب باشد، اطلاق میشود. به طور کلی دستگاه های تصفیه آب از نظر اندازه و کاربرد به سه دسته تقسیم میشوند. فیلتر شنی به فیلتری می گویند که میتواند املاح مخلوط در آب مانند شن، ماسه، گل و لای، کدورت، کلر آزاد و ذرات معلق را حذف کند. تنها یک درصد آنها آب های شیرین و قابل شرب هستند باید از مراحل زیادی مانند ذخیره سازی، انتقال گذر کند و استفاده های مختلفی میشود.

قیمت دستگاه تصفیه آب

مزایای داشتن فیلتر هوا روی فیلتر آکواریوم خود را تا حدی درک کنید که از تشکیل گازهای سمی و بوی بد در فضای شما در آکواریوم جلوگیری کند. نمایندگی این برتد متعلق به شرکت اعتماد صنعت ویژه بوده و از زمان ورود خود به بازار ایران توانسته کارنامه درخشانی به جای بگزارد.شرکت اکواجوی نام کاملا شناخته شده ای در میان خریداران و فروشندگان دستگاه تصفیه اب در ایران محسوب میشود.البته قیمت فیلترهای این برند تا حدی بالا است. برای این منظور، دستگاه تصفیه آب خانگی صنعتی و نیمه صنعتی بسیار مناسب هستند که البته قیمت بالایی نیز دارند.دستگاه هایی که برای آب لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرند با دستگاه های تصفیه آب شهری کاملا متفاوت هستند. این فیلتر به دلیل ارزان بودن و کارایی بالایی که در دستگاه های تصفیه آب صنعتی، تصفیه آب استخر، تصفیه آب ورودی به ساختمان ها و منازل مسکونی بسیار محبوب می باشد.

انواع دستگاه تصفیه آب

در برخی از مطالب با کلمات انواع دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن رو به رو میشویم. آبی که از چهار فیلتر عبور کرده، عمدتا آبی سالم است و این فیلتر منحصرا طعم و بوی نامطلوب آب را که به دلیل باقی ماندن در منابع آب ایجاد میشود را از بین میبرد. بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی برای حذف آلودگی های آب موجود در آب آشامیدنی باید دارای روش تصفیه آب اسمز معکوس RO باشد که با داشتن فیلتر ممبران تصفیه آب قادر است املاح و مواد مضر آب را تا اندازه 0001/0 میکرون از بین ببرد. آب آشامیدنی خروجی از دستگاه تصفیه آب سی سی کا نه تنها سالم و پاکیزه بلکه آبی نرم و با سختی پایین خواهد بود تا مصرف کنندگان تجربه خوبی از نوشیدن آب آشامیدنی در طول روز داشته باشند. تعویض فیلترهای کربنی بعد از ۶ ماه ، علاوه بر اینکه از آلوده شدن آب آشامیدنی جلوگیری می کند ، در ضمن از آسیب دیدن فیلتر اصلی ( ممبران RO ) و پرداخت هزینه های تعویض آن نیز جلوگیری خواهد کرد و باعث کاهش چشمگیر هزینه های نگهداری دستگاه تصفیه آب خانگی خواهد شد.

دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای اندازه بسیار کوچکی نسبت به موارد دیگر هستند. این کارخانه ساخت انواع تجهیزات دستگاه تصفیه آب تایوانی، مانند انواع لوله ، انواع اتصالات ، محفظه های فیلتر ، فیلتر کارتریج ، پمپ ها و سایر موارد قطعات تصفیه آب را دارد. از آنجا که فقط مولکول های آب قادر به عبور از منافذ غشای نیمه تراوا هستند ، در نتیجه تقریبا تمامی یون ها و مولکول های محلول ( از جمله نمک ، قند و املاح موجود در آب ) پشت غشاء باقی می مانند و از آب حذف می شوند. در پشت غشای این نوع فیلترها، صفحههای سرامیکی و سنگی وجود دارد که باعث جدا شدن یونهای مربوط به فلزات سنگین از جمله مس، سرب، آرسنیک و جیوه میشود. پس همانطور که گفتیم، یک دستگاه آب تصفیه کن ، به جهت کارکرد و عملکرد عالی خود، به فیلترهای تصفیه آب باکیفیت و خوب احتیاج دارد.

لیست دستگاه های تصفیه آب

در این مرحله می توانید اعلام هزینه های عملیاتی سیستم را درخواست کنید تا برای مدیریت هزینه ها و نگهداری سیستم تصفیه آب هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. دستگاه تصفیه آبAPEC Ultimate RO-90 دارای پنج مرحله تصفیه آب است و تمام فیلترهای تصفیه آب نصب شده در این دستگاه تصفیه آب دارای تائیده می باشند. UV یک دستگاه هشت مرحله ای است که مخصوص آب های چاه می باشد. همانطور که از نامش پیداست زیر سینک و درون کابینت نصب می شود و فیلترهای دستگاه به صورت رول های استوانه ای تعبیه شده اند و با عبور آب از آنها تصفیه شده و درون مخزن جمع آوری می شود. دستگاه های اولترافیلتراسیون مشتمل بر فیلترهای غشایی UF به صورت یکپارچه به روی شاسی فلزی نصب می شوند.

هدف از تصفیه کردن آب، حال چه با استفاده از دستگاه های تصفیه آب صنعتی و چه دستگاه تصفیه آب خانگی، پاک کردن و زدودن آلودگی ها و آلاینده های موجود در آن است. در حال حاضر بین دستگاه های تصفیه آب، آن هایی که با روش اسمز معکوس کار می کنند، جز بهترین ها هستند. بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی اصل در ایران، تصفیه آب مینروا تایوان Minerva بوده که در مدل های 6 مرحله ای معدنی ساز، 7 مرحله ای یونیزه قلیایی ساز، 8 مرحله ای اکسیژن ساز و 8 مرحله ای لامپ یو وی دار عرضه میگردد. مرحله هفتم: در مرحله دارای فیلتر اضافه کننده میباشد. دستگاه های تصفیه آب از اجزا و بخش های متفاوتی تشکیل شده است که در زیر به آن اشاره می کنیم و کاربرد های این اجزا را هم توضیح می دهیم.

انواع فیلتر تصفیه آب

اگر بالاتر بود به معنی درست عمل نکردن فیلتر شنی شما است . تی دی اس آب آشامیدنی در شهرک غرب و غرب تهران نزدیک به عدد 300 است ، و اگر بک واش تصفیه آب درست انجام نگیرد این سختی باعث فرسوده شدن و خراب شدن شیر دستگاه تصفیه آب خواهد شد و در لوله شیر رسوب مشاهده خواهید کرد . افزایش غلظت آلاینده ها در آب های زیرزمینی در اثر کاهش بارندگی و فرسودگی سیستم لولهکشی آب شهری باعث شده تا کیفیت آب آشامیدنی کاهش پیدا کند و سرشار از مواد آلوده ی مضر برا خرید دستگاه تصفیه آب بدن انسان باشد.

خرید فیلتر تصفیه آب

این فیلتر با حذف ذرات کوچکتر و به خصوص کربن آزاد شده از فیلتر دوم کمک زیادی به افزایش عمر فیلتر های بعد از خود مانند ممبران یا UF که معمولا فیلتر های گران قیمتی هستند می کند. این دستگاه عمدتا قادر به تصفیه آب در ظرفیت های بالاتر از 3 متر مکعب در روز می باشند. به طور کلی دستگاه هایی که دارای حجم تصفیه آب روزانه کمتر از 3 متر مکعب آب میباشند، دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی گفته میشود.

اکثر گلخانه ها جهت تولید محصولات، برای بهبود کیفیت آب، ابتدا آب را توسط دستگاه اسمز معکوس کاملاً تصفیه می نمایند. در دستگاه آب شیرین کن سافت واتر اورجینال از مخزن تصفیه آب 5 گالن شرکت تانک پک استفاده شده که بزرگ ترین و معتبر ترین شرکت تولید کننده مخزن آب است. مصارف دستگاه ها و آب شیرین کن های خانگی تنها برای تولید آب برای یک واحد مسکونی استفاده میشود. سمپ یکی از انواع فیلترهای آکواریوم است که به دلیل محفظه بزرگ گردش آب بسیار بالایی دارد و باکتری سازی در آن به صورت استثنایی انجام می شود ، اما به دلیل مکانیزم عملکرد ، سر و صدای زیادی تولید می کند. آب به منظور تصفیه شدن، بایستی چندین مرحله فیلتراسیون را پشت سر بگذارد تا در نهایت آب آشامیدنی سالم و عاری از هر آلودگی را عرضه کند. بعنوان مثال به کمک این روش می توان از آب شور، آب آشامیدنی مطلوب تهیه کرد.

لیست فیلتر های تصفیه آب