دریچه خطی اسلوت مناسب به عنوان دریچه هوای رفت + نمونه کار

از یکی از ویژگی های جالب این نوع از دریچه های هوای خطی این است که قابل نصب هم بر روی دیوار و هم بر روی در می باشد که این بر کاربرد آن می افزاید. دریچه اسلوت عموما بین یک تا هشت اسلوت سفارش گذاری و تولید می گردد و در صورت نیاز با تعداد بالاتر اسلوت نیز قابل تولید می باشد. به دلیل وجود پره های قابل تنظیم در دریچه های اسلوت الگوی پرتاب هوای خروجی از اینگونه دریچه ها قابل تنظیم است. دریچه های خطی اسلوت جزء دریچه های هوای رفت مورد استفاده قرار میگیرند ولی در مواردی به منظور حفظ هماهنگی در طراحی در خط برگشت نیز بکار میروند. جهت اتصال بهتر دریچه و همچنین توزیع هوای یکنواخت از تمامی سطح دریچه خطی اسلوت می بایست از پلنیوم باکس استاندارد مطابق با ابعاد دریچه استفاده شود. ساخت دریچه هوای خطی با ورق گالوانیزه و آهنی موجب کاهش قیمت تمام شده محصول شده ولی تولید دریچه هوا با فلز آلومینیوم موجب بالا رفتن طول عمر دریچه هوا خواهد شد.

  • دریچه اسلوت (دریچه اسلات) در ساختار سیستم تهویه مطبوع، برای کاربردهای دمش کانال هوای رفت و برای مکش هوای برگشت، قابل استفاده می باشد.
  • بدلیل اینکه هوا در درون حجم پلنیوم باکس به شکل یکدست و همگن پخش می شود، بنابراین خروج هوا از دریچه هم یکدست و مطبوع خواهد بود.
  • دریچه های خطی اسلوت به واسطه قابلیت استفاده در طول زیاد ظرفیت قابل توجهی در حجم هوادهی و یکنواختی توزیع هوا در محیط تحت تهویه را دارند.
  • جریان هوای تازه از طریق کانال هوا به پلنیوم باکس رسیده و دریچه اسلات با خاصیت مکش خود هوای محیط را به داخل پلنیوم باکس خواهند رساند.

دریچه خطی اسلوت مناسب به عنوان دریچه هوای رفت + نمونه کار دریچه اسلات عمودی به سمت خارج؛ این نوع دریچه قابل نصب بر روی پیشانی دیوار در جایی که سطح بیرونی دو دیوار با هم برخورد می دریچه اسلات کنند، می باشد. مهمترین نکته در انتخاب این دریچه ها ، توجه کافی به سرعت جریان هوا روی دریچه ، ارتفاع نصب ، میزان پرتاب ، انطباق دریچه با پلنوم باکس و نحوه نصب آن می باشد. دریچه های اسلوت عموما بین یک تا هشت اسلوت سفارش گذاری و تولید می گردد و در صورت نیاز با تعداد بالاتر اسلوت نیز قابل تولید می باشد. دریچه اسلوت را می توان در هر زاویه ای از کُنجِ پلانِ داخلی نصب نمود. اسلوت ها (شیارهای داخلیِ دریچه اسلوت) در فواصلِ ۲۰ میلیمتر( بصورت استاندارد) تا ۲۵ میلیمتر قابل تولید می باشد.

وقتی از تهویه صحبت می شود، منظور ایجاد درجه حرارت و رطوبت مناسب در فضاهای داخلی است. هدف اصلی این عمل در ساختمان، ایجاد شرایط مناسب برای افرادی است که در آن محیط حضور پیدا می کنند. قبلا شاید فراهم کردن هوایی مطبوع در ساختمان های تجاری و بزرگ، بسیار دست نیافتنی به نظر می رسید. اما امروزه با پیشرفت هایی که در صنعت ساختمان ایجاد شده است، این مورد دیگر دور از دسترس نیست. یکی از ابزارهایی که امروزه استفاده از آن، در جهت تولید هوایی مطبوع و مناسب بسیار مورد توجه قرار دارد، دریچه اسلوت یا دریچه اسلات است. دریچه های خطی اسلوت یا اسلات حتی به شکل قوس دار، متناسب با انحنای موجود در سقف، قابل تولید و نصب می باشد.

دریچه ی دسترسی به دستگاه تهویه مطبوع با یک شیار گل سقفی Fan coil/Split Duct Access Door

توجه به رعایت استانداردها در ساخت و بهره-گیری از بهترین متریال موجود در بازار کشور نیز از مولفه‌های خرید دریچه خطی محسوب شده است. شرکت تهویه سان با بیش از 25 سال سابقه فعالیت در صنعت محصولات شبکه هوارسانی اقدام به تاسیس فروشگاه آنلاین نموده و محلی معتبر برای خرید شما عزیزان به‌شمار خواهد رفت. زاویه 15 درجه برای دریچه خطی نصب شده در ارتفاع بالا به پخش مطبوع جریان هوا به سمت پایین کمک خواهد کرد.

ابعاد دریچه اسلات

دریچه سی درجه هوا را با زاویه 30 درجه به داخل محیط پرتاب می کند و برای سیستم هایی مانند داکت اسپلیت، فن کویل و سیستم های هواساز مرکزی بسیار مناسب است. این اسلوتها را می توان در فواصل 20 میلی متر (استاندارد) تا 25 میلی متر تولید کرد. به طور معمول، طول هر قسمت از این دریچه‌ها می تواند تا 3 متر تغییر کند.

طراحی دریچه به گونه ای ست که جریان هوا را بصورت دلپذیرومطبوع به محیط تزریق و یا از محیط مکش می کند. این محصول با توجه به مکان نصب، به شکل یک طرف بسته، دو طرف بسته و حتی دو طرف باز قابل تولید می باشد. این دریچه ها چون دارای نصب آسانی هستند مورد استقبال زیادی قرار می گیرند. دریچه‌های خطی آلومینیومی با ضخامتی بیش از ۱/۵ میلیمتری تهیه می‌شوند. دریچه های دارای تنوع بالای هستند و با توجه به شرایط محیط مورد استفاده قرار می گیرند. این دریچه دارای جنسی از آلومینیوم است و دارای پوششی از رنگ کوره ای می باشد.

نظرات ثبت شده برای دریچه خطی اسلوت