خانه هوشمند هوشمند سازی ساختمان تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

در این راستا ارتباط IP تجهیزات KNX در هوشمند سازی خانه مساله ای است که به آن پرداخته می شود. اترنت یکی از شبکه هایی است که در هوشمند سازی ساختمان به شدت مورد توجه قرار گرفته است. می توانید اطلاعات بیش تر در این زمینه را در مطلب ارتباط IP تجهیزات KNX در هوشمند سازی خانه مطالعه کنید. روشنایی فروشگاه، ویترین شما، دمای محیطی محل کار، تردد مشتریان و امنیت محل کسب و کار شما می تواند از طریق سیستم های هوشمند، کارآمدتر و کم هزینه تر باشند.

این فرمان چه صوتی باشد، چه کنترل از راه دور یا فشار دادن دکمه‎‌ای در اپلیکیشن گوشی یا تبلت،‌ خانه به آن واکنش نشان می‌دهد. اکثر وسایلی هم که به شبکه‌ی هوشمند خانگی متصل می‌شوند، به روشنایی، امنیت، سرگرمی و تنظیم دمای اتاق مربوط می‌شوند. اگر شما در خانه نباشید، آیفون تصویری که زنگ بزند، اپلیکیشن آن فرد را نشان می‏دهد و شما می‏توانید با او صحبت کنید یا حتی می‏توانید به او اجازه بدهید وارد شود تا شما برسید. همچنین می‏توان سیستم را طوری تنظیم کرد که وقتی در منزل نیستید به صورت رندوم چراغ‏ها را خاموش و روشن کند. مواردی که در بازار به فروش می‏رود مثلا ساعت پنج تا شش هر بعدازظهر چراغ را روشن می‏کند که طبیعتا امنیت کمتری دارد، ولی طبق این سیستم اتوماسیون چراغ‏ها به صورت رندوم خاموش و روشن می‏شوند. یکی دیگر از ویژگی‏ های این سیستم این است که دوربین‏های تعبیه ‏شده در آن، به محض اینکه تحرکی در خانه ببینند تا چهار یا پنج ثانیه با کیفیت اچ‏دی فیلم می‏گیرند.

هتل هوشمند

وینک هاب ۲ از پروتکل‌های خانه هوشمند از جمله بلوتوث کم‌مصرف ، سیستم‌های اعلام حریق Kidde، سیستم روشنایی هوشمند Lutron، وای‌فای، پروتکل Z-Wave و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. این سیستم برای هوشمندسازی یکپارچه‌ی لوازم آشپزخانه و دیواری بهترین انتخاب است. به‌راحتی می‌توان از الکسا خواست آهنگ خاصی را از اسپاتیفای پخش کند یا چراغ‌ها را خاموش کند. از آنجا که اکوسیستم آمازون یکی از محبوب‌ترین‌ها در این صنعت است، بیشتر محصولات هوشمند، از جمله محصولات ساخت فیلیپس، سامسونگ، نست و Schlage با الکسا سازگار هستند. الکسا اکنون می‌تواند در پارکینگ شما را ببندد، درهای خانه را قفل و دمای اتاق‌ها را مطابق میل شما تنظیم کند.

سنسور حرکت امنیتی بی سیم

جهت تشخیص ورود ناخواسته، سیستم های مختلف خانه هوشمند از روش های مختلفی استفاده می کنند. به منظور کنترل تجهیزات روشنایی با موبایل، از کلید هوشمند کنترل روشنایی استفاده می شود. علاوه بر این کلید هوشمند با اتصال به اینترنت، قابلیت کنترل از طریق تلفن همراه را نیز به کاربر عرضه می کند. اتوماسیون کردن خانه علاوه بر اینکه زندگی را برای شما راحت تر می‌کند، با هزینه کمی ارزش خانه یا ویلای شما را بسیار بالا می‌برد. بله، در نسل دوم از سیستم های اتوماسیون ساختمان یا خانه هوشمند بی سیم، ما تمامی اجزای خانه یا محل کار شما را فارغ از سال ساخت و سیستم برقی آن ها با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان و بدون هیچ گونه تغییر یا تخریب هوشمند می کنیم. سیستم های هوشمند سازی ساختمان تنوع فراوانی دارند و برای ساختمان با هر نوع کاربری، سال ساخت، انتظارات کارفرما از سیستم هوشمند و بودجه مورد نظر متفاوت خواهند بود.

نام این سری از نوشتار را خانه هوشمند چیست گذاشته ایم و هر بار در شمارگان مختلف با جزئیات جدید آنرا بررسی می کنیم. بنابراین طی هفته های آینده به مرور از زوایای مختلف به ماهیت وقابلیتهای خانه هوشمند می پردازیم. تصور کنید عازم سفر هستید و پس از طی کردن یک مسافت طولانی به یاد می آورید که شیر اصلی گاز را نبسته اید.

هوشمند سازی خانه BMS اغلب مختص سازندگان آینده نگر و باهوش است که می خواهند از زمان گذاشتن اولین آجر فکری به حال هوشمند سازی خانه بکنند و ارزش افزوده خانه را افزایش خانه هوشمند دهند. در هوشمند سازی خانه BMS استفاده از کابل ها و سیم کشی متداول است و پروتکل های محبوبی مانند X10 و KNX در آن اجرا می شود. با اجرای این سیستم هوشمند سازی مدیران ساختمان دیگر دغدغه ای از بابت نظارت و مدیریت خانه نخواهند داشت. در یک خانه هوشمند افراد دسترسی کاملی به تجهیزات مختلف دارند و می توانند مدیریت تجهیزات و محصولات هوشمند را در دست بگیرند. به عنوان مثال زمانی که بعد از یک روز کاری خسته کننده در یک روز گرم در حال بازگشت به خانه هستید می توانید یک ساعت قبل از ورودتان سیستم های سرمایشی و تهویه را در خانه روشن کنید تا به محض ورودتان فضایی مطبوع در خانه جریان داشته باشد.

  • بلندگوهای متصل همراه با دستگاه‌های دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌تونند موسیقی پخش کنند، اخبار و امتیازات ورزشی را اعلام کنند و حتی می‌توانند به شما در کنترل سایر دستگاه‌های متصل هم کمک کنند.
  • هوشمند سازی سیستم روشنایی خانه با استفاده از تجهیزاتی از قبیل انواع کلیدهای لمسی، ماژول های دیمر، ماژول RGB و غیره انجام می شود.
  • پروتکل های ارتباط بی سیم در روش هایی که بدون استفاده از سیم دستگاه ها و تجهیزات با یکدیگر ارتباط دارند، از پروتکل هایی مانند ENocean ،Zway ،Zigbee و …
  • اینترنت‌ اشیا را می‌توان هوشمند‌سازی دستگاه‌های مختلف در نظر گرفت و در علوم مهندسی این فرآیند به شکل شبکه‌سازی بین دستگاه‌های فیزیکی، ساختمان، کامپیوتر‌ها و وسایل نقلیه و هرچیز دیگری که قابلیت پشتیبانی از نرم‌افزار را داشته باشد تعریف شده است.
  • با مشاوره ها و صحبت های انجام شده در این مرحله سیستم هوشمندسازی که مناسب با شرایط مالی و نیز محدودیت های پروژه باشد انتخاب می شود.

خانه هوشمند هوشمند سازی ساختمان تجهیزات هوشمند سازی ساختمان