تبلیغات در فضای مجازی

در این نوع تبلیغات محتوای تبلیغاتی تبلیغدهندگان در نتیجه جستجوی کاربران اینترنت و در صورت مرتبط بودن با عبارت جستجو شده توسط کاربران به آنها نشان داده میشود. شما میتوانید با شرکت در دوره گوگل ادز از سری دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس بر تمامی مباحث تبلیغات کلیکی گوگل مسلط شوید. نکتهای که در مورد تبلیغات جستجوی گوگل (Google Ads) وجود دارد پرداخت ارزی این نوع تبلیغات است. در اینجا 10 نوع از تبلیغاتی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند را برایتان شرح می دهیم. آیا هنوز سوالی برایتان باقی مانده است؟ بهترین بخش در مورد Google Ads این است که شما این آزادی را دارید که آزمایش و انتخاب کنید که چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر است. در این مقاله در مورد اهمیت و نحوهی عملکرد گوگل ادورز صحبت میکنیم.برای استخدام دورکاری نیز میتوانید با بومران همراه باشید. مانند تبلیغات ویدیویی، تبلیغات برنامه نیز در Display Network گنجانده شده است اما می توان از آنها برای کمپین های هدفمند استفاده کرد. گوگل همچنین دارای قابلیت هایی برای نمایش تبلیغات در جیمیل، پلتفرم ایمیل و در برنامه های مختلف تلفن همراه است. گوگل ادز به مشتریان آنچه را که قبلاً جستجو کرده بودند یادآوری می کند و نام تجاری شما را در ذهن کاربر حفظ می کند.

تبلیغات یوتیوب قسمت مهمی از آن را در بر میگیرند در نتیجه ما به یک توضیح کوتاه و مختصر بسنده نمی کنیم و انواع این تبلیغات را به شما معرفی میکنیم. نوع این تبلیغات بازدیدی و ویدیویی می باشد و شما به میزان افزایش بازدید یا جذب فالوری که داشتید هزینه می پردازید. آیا میخواهید آگاهی از برند شما افزایش پیدا کند؟ برای مثال هر شخصی که از طریق تبلیغ از شما خرید کند شما باید به ازای آن به گوگل هزینه پرداخت کنید. مزیت اضافی تبلیغات نمایشی این است که آنها از نظر سبک و قالب بندی انعطاف پذیر هستند تبلیغات را می توان برای GIF، به صورت متن، ویدیو یا تصویر ثابت قالب بندی کرد.

ارتقا رتبه شما در صفحات گوگل به این معنی است که روزانه، کلیکهای بیشتری دریافت کرده و در نتیجه، ترافیک وبسایت خود را نیز افزایش میدهید. البته این نوع match type دارای یک ایراد است؛ از آنجایی که با محدود کردن کیورد، تبلیغتان برای افراد کمتری نشان داده میشود، ترافیک دریافتی شما نیز کاهش مییابد و تعداد بازدید تبلیغ، کمتر خواهد بود. هر کمپین تبلیغاتی، با صرف هزینه 5 هزار پوند در تبلیغات، با قرار دادن تبلیغی در یوتیوب، حدودا 100 هزار بازدید داشته است. در اینجا است که انتخاب میکنید که چه مقدار میخواهید در روز و ماه برای تبلیغ خود صرف کنید. در بیشتر این تبلیغات، کاربران میتوانند به انتخاب خود متن تبلیغ، ویدئو تبلیغ یا هر دو را به نمایش بگذارند. این روش از تبلیغات، توجه مشتری های شما را در زمانی به خود جذب می کند که آنها نمی خواهند تبلیغی ببینند.

این ویژگی گوگل به افراد امکان می دهد کسب و کار شان را در نتایج جستجوی گوگل و شبکه آن تبلیغ کنند. کمپینهای جستجوی Google به بازاریابان و برندها اجازه میدهد تبلیغات متنی را در سراسر Google اجرا کنند و به افرادی که در جستجوی موارد یا محصولات خاص هستند نشان داده میشوند. چند نفر اقدام به خرید از شما کردهاند؟ تلفن همراه برخلاف رایانهها اغلب توسط یک نفر مورداستفاده قرار میگیرد. برای مثال در گزارش خود مشاهده می کنید که چندین نفر از کشور ترکیه به صفحه محصول شما وارد شده اند و از جایی که امکان ارسال کالا به ترکیه امکان پذیر نیست، این کشور را فیلتر می کنید تا هزینه کمتری پرداخت کنید. مثلاً کاربران چند بار از طریق گوگل ادز وارد صفحه لندینگ پیچ شما شدهاند؟ در ادامه چند دلیل برای آن بیان می نماییم. دلیل اصلی این امر داده ها و تجزیه و تحلیل ها است.

در این مقاله سعی کردیم تا انواع تبلیغ در یوتیوب و آموزش گذاشتن تبلیغ در یوتیوب را به طور کامل توضیح دهیم. که دارای قدرت بیشتری نسبت به سایرین هستند در متنهای تبلیغات خود استفاده کنید. برای اکثر واحدهای تبلیغاتی، مشتریان بالقوه در واقع تمایل بیشتری به انتخاب تماشای تبلیغ شما دارند. اغلب اوقات هیچ اشاره ای به محصول نمی شود اگرچه مخاطب محصول را می بیند. با استفاده از گوگل ادوردز میتوانید کسب و کار خود را در موتور جست و جوی گوگل، اپلیکیشنهای پر مخاطب با ظرفیت زیاد و رسانههای تصویری پرمخاطب مانند یوتیوب نمایش دهید و بیشترین بازدهی را با پایین ترین نرخ دریافت نمایید. کاربری که با جستجوی یک کلمه کلیدی با تبلیغ شما مواجه میشود انتظار دارد در متن تبلیغاتی شما هم کلمه کلیدی مدنظر خود را ببیند در غیر این صورت مورد توجهش قرار نخواهد گرفت. علاوه بر هدفمند بودن باید ازنظر هزینه هم برای شما بهصرفه باشد؛ یعنی با کمترین هزینه بیشترین بازخورد را از آن را دریافت کنید. در نتیجه شما علاوه بر تبلیغات گوگل ادز، با کمک کاربرانی که اقدام به اشتراکگذاری محتوای شما کردهاند از ترافیک بیشتر برخوردار شدهاید. تبلیغات ارائه شده در این بخش میتواند متنی یا تصویری باشد و باید همراه با محتوای مرتبط و کلمات کلیدی مورد هدف شما باشند.

هرچهCTR بالاتر باشد نشان میدهد عبارتهای مورد جستجو با تبلیغ شما بیشتر هماهنگ بودند و جستجوها با کلمات کلیدی مورد نظر شما بهترین تبلیغ در گوگل سازگار بوده است. احتمالا تا کنون در مورد این پارامتر مطالبی را مطالعهکردهاید. زیرا فقط در این صورت است که کاربران ایرانی را در اختیار دارید. گوگل این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا دستگاه خود را مشخص کنید، یعنی میتوانید تصمیم بگیرید که آگهی تبلیغاتی شما به عنوان مثال فقط در رایانه، تبلت یا موبایل به نمایش درآیند. حال با یک مثال کامل تمامی مراحل ذکر شده را توضیح داده می شود: فرض کنید چهار شرکت برای تبلیغ روی کلمه «خرید دستگاه های صنعتی» ادوردز رفته اند که مدیر یکی از این شرکت ها شما هستید. یکی کمپین هایی که برای تبلیغ در گوگل از شبکه های جستجو استفاده می کنند . افرادی که به دنبال تبلیغ محصول خود با کمترین هزینه هستند و میخواهند تبلیغ گوگل خود را به بهترین کیفیت به مخاطبان نشان دهند، می توانند از تبلیغات گوگل استفاده کنند. درواقع شما با مراجعه به یک سایت پربازدید مثل سایت یک خبرگزاری با انواع مختلفی از تبلیغات مرتبط یا غیر مرتبط مواجه خواهید شد.

در بازاریابی رسانههای اجتماعی شما میتوانید مخاطبان خود را به صورت هدفمند انتخاب کنید. 1. میتوان با کمک گوگل ادز کاملاً هدفمند و برای گروهی مشخص از کاربران تبلیغات انجام داد. تبلیغات پرداخت نشده هنوز در خریدهای گوگل نشان داده می شود اما نتایج با لیست های رایگان غنی می شوند. استراتژی های قابل استفاده در این نوع کمپین هزینه بر اساس هر کلیک CPC و انواع مختلف هزینه گذاری اتوماتیک مانند Maximize Clicks ، Enhanced cost-per-click (ECPC) ، Target return on ad spend (ROAS) ، Maximize conversion value است. آموزش هایی که ادزکار در اختیار کاربرانش قرار می دهد همگی به روز بوده و منطبق با آخرین تغییرا ت پلتفرم گوگل ادوردز تا پایان سال 2019 می باشد، در کلیه این ویدیو ها تلاش شده است تا به زبانی ساده اما جذاب کلیه مراحل و بخش های مربوط به مدیریت حساب گوگل ادوردز به شما عزیزان آموزش داده شود تا بتوانید از آن برای مدیریت تبلیغات خود و همچنین کاهش هزینه تبلیغاتی کسب و کارتان استفاده نمایید.

وقتی ویدیو های یوتیوب را به صورت آنلاین و با اکانت عادی تماشا می کنید، ناچارید تبلیغات ویدیو ها را هم تماشا کنید. اگر افراد همین تبلیغات را به روش های سنتی مثل مجله ها انجام دهند، نصف این بازدید هم نصیب شان نمی شود. بسته به نوع توجهی که کسبوکار میخواهد جلب کند، بودجه کسبوکار و محصولات/خدماتی که ارائه میدهند، هر یک از این تغییرات تبلیغاتی فهرستشده میتواند به کسبوکارها کمک کند تا به اهداف خود برسند. هزینهای برای صرف بودجه تبلیغاتی در YouTube برخلاف کانالهای سنتی مارکتینگ وجود ندارد. میزان صرف بودجه به دلخواه شما تغییرپذیر است. شما میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، در بازه های مختلف، کمپین های مختلف و بودجه های مختلف، وبسایت خود را در رتبه های اول گوگل تبلیغات کنید. با استفاده از گوگل ادوردز قادر خواهید بود کنترل کاملی بر بودجه تبلیغاتی خود داشته باشید. یعنی با توجه به نیاز کاربران و نحوه جستجوی آنها در موتور جستجوی گوگل به انتخاب کلمات کلیدی بپردازید. همانطور که از نام اصطلاح پیداست اد رنک به معنی جایگاه تبلیغاتی شما در نتایج جستجوی گوگل است.

همه افراد دائما آنلاین نیستند ، این یعنی هنوز هم این احتمال وجود دارد که فردی در بازار هدف مورد نظر شما باشد که با کمک تبلیغات آفلاین جذب کسب و کار خود کنید. هزینه گوگل ادز به عوامل مختلفی از جمله میزان رقابت کلمات کلیدی و نوع کسب و کار، موقعیت جغرافیایی شما ، کیفیت کمپین های تبلیغاتی شما و موارد دیگر بستگی دارد و متناسب با این گزینه ها هزینه پرداختی هم متفاوت است. AdWords Express قبلاً با عنوان Google Boost شناخته شده بود. این لینکها با عنوان ad از سایر صفحات جستجوی طبیعی جداسازی میشوند. همچنین فراموش نکنید تا بعد از مطالعه این مطلب، خلاصه کتاب های بازاریابی و فروش را در سایت خلاصه کتاب بوکاپو ببینید تا با کتب ارشمند این حوزه آشنا شوید. کمپین های برنامه واقعاً فرآیند تبلیغات را برای شما ساده می کند و تبلیغ برنامه های شما را در بزرگترین ویژگی های Google از جمله جستجو، Google Play، YouTube، Discover در جستجوی Google و شبکه نمایش Google آسان می کند.

با این کار می توانید رقبایتان را رصد کرده و از آنها درس بگیرید. یادتان باشد که همواره و برای تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ می توانید روی همکاری تیم تاس حساب کنید. برای اینکه بتوانید در گوگل تبلیغ کنید باید حساب گوگل ادز داشته باشید. به نظرتان ایجاد حساب و فعال کردن کمپینهای تبلیغاتی آسان نیست؟ به همین علت، تصمیم گرفتیم با قرار دادن شارژ هدیه تبلیغات در گوگل به این وب سایت های نوپا کمک کنیم تا پیش از آغاز فعالیت سئو و بهینه سازی سایت خود، بتوانند از طریق بازاریابی موتورهای جستجو کسب درآمد کنند. این گزارش ها در تصمیم گیری ها به شما کمک می کنند. زمانی که بازار هدف خود و دقیقاً مشکلات آنها را شناختید، خواهید توانست یک متن ایجاد کنید که باعث میشود بر روی تبلیغ شما سریعتر از آنچه فکر میکنید، کلیک کنند «دان دراپر». با کمک تبلیغات در شبکههای اجتماعی برند خود را رشد دهید و بازار هدف مناسب کسبوکارتان انتخاب کنید. تبلیغات یک فعالیت برای آگاهی رسانی و معرفی محصول جدید به بازار است، که هدف آن فروش یک محصول یا خدمات به مخاطبان هدف است.

سعی کنید برای کمپینهای تبلیغاتی مورد نظر، یک متن کوتاه و مفید که در عین زیبا بودن، مفهوم را برساند و کاربران را دعوت به دیدن ان کند. فعالیت گوگل ادوردز به صورت تبلیغات سرچی، تبلیغات نمایشی و تبلیغات ویدیویی انجام میشود. همیشه از کاربر بخواهید کاری انجام دهد؛ به این کار ترغیب کاربر (Call to action) میگویند. به گزارش دیتا ریپورتال، در حدود 18.3% از جمعیت کره زمین در اینستاگرام فعال هستند که عدد این تعداد به 1.452 میلیارد کاربر میرسد. آمارها نشان می­دهند، روزانه تقریبا ۳.۵ میلیارد جستجو در گوگل انجام می­شود و به طور یقین شما این میزان مخاطب را در هیچ یک از بسترهای تبلیغاتی دیگر نخواهید داشت. این نوع تبلیغات به بازاریابان اجازه میدهد تبلیغات متنی را در سراسر گوگل اجرا کنند؛ بازاریابانی که میخواهند بر اساس جستوجوی مخاطب نمایش داده شوند، این تبلیغات را ایجاد میکنند. در موارد مختلف میتواند اعلام قیمت یک خدمت یا محصول بر جلبتوجه مخاطب مؤثر باشد. در اینجا تنها کافیست است که برای خود یک اکانت کاربری داشته باشید و با هدف گذاری و ساخت کمپین های مورد نظرتان به معرفی و تبلیغ کردن برای محصول خود بپردازید.

یکی از نکات مهم برای ایجاد یک تبلیغ محبوب و خلاقانه که باید رعایت کرد، تجربه و شناخت است که بسیار مهم است. گوگل ادوردز (Google AdWords) یکی از بهترین شیوه های بازاریابی دیجیتال و پلتفرم تبلیغات اینترنتی موتور جستجوی گوگل می باشد که در اکتبر سال 2000 ساخته شد و در ازای پرداخت هزینه، بستری برای نمایش تبلیغات مختصر در مورد خدمات، محصولات، محتوای ویدیویی و نصب برنامه های تلفن همراه را فراهم ساخت. دقیقاً در همین مرحله تبلیغات گوگل به کمک شما میآید؛ اما برای اینکه با کمک تبلیغات گوگل قلههای موفقیت درفروش را یکی پس از دیگری فتح کنید باید آن را درست مدیریت کنید.