بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون در سال 1401، 2022 مبیت

منبع تغذیه یا پاور یکی دیگر از قطعات مهم در یک سیستم گیمینگ است که باید با توجه به نیاز کلی قطعات یک سیستم تهیه شود و قابلیت تامین انرژی تمامی قطعات داخل کیس را به خوبی داشته باشد. پس از اینکه توان تمامی قطعات داخل کیس را محاسبه کردید باید با توجه به عدد به دست آمده (توان مورد نیاز کلی سیستم) یک پاور انتخاب کنید. اما دو تفاوت اساسی در آنها وجود دارد، یکی گرافیک قوی تری دارد و دیگری پردانزنده حرفه ای تر.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۷۵ میلیون تومان (بالارده)

در ادامه با بهترین لپ تاپ ها از 20 تا 30 میلیون همراه پلازا باشید. من واقعا تعجب میکنم از اینکه چند تا لپتاپ گیمینگ معرفی کردید ، اونوقت refresh rate رو ننوشتید براشون ، چون بعد از cpuو گرافیک ، همین رفرش ریت مهمترین عامل هست توی انتخاب لپتاپ. بر روی این لپ تاپ هارد دیسک نصب نشده و فقط حافظه پرسرعت SSD دارد که مقدار آن یک ترابایت است. البته یک ترابایت برای اکثر کاربران کافی است، ولی در صورت نیاز می‌توان یک حافظه SSD دیگر هم روی لپ تاپ نصب کرد.

همانطور که از یک لپ تاپ گیمینگ انتظار می‌رود، این لپ تاپ هم از یک نمایشگر 144 هرتزی استفاده می‌کند که یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازی‌های شوتر اول شخص و بازی‌های eSports است. همچنین در این محدوده قیمت لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل Asus Tuf Gaming F15 FX507ZR – BB نیز بسیار گزینه‌ی مطلوبی است. حدودا میتونم بگم که بهترین لپ تاپ ها تا سقف 24 یا حتی 25 میلیون تومان همون لپ تاپ های لنوو مدل Ideapad L3 – 15IML05 – NPA و لپ تاپ ایسر مدل Aspire A315-55G-57JK هستش که توی مشخصات و سخت افزار شباهت های زیادی به هم دارند. برای اجرای بهتر برنامه هایی مثل سالیدورک و اسکیچ اپ و برنامه ی پریمیر و بطور کلی هر نرم افزار تخصصی طراحی گرافیکی یا مدل سازی سه بعدی، علاوه بر پردازنده قوی، وجود کارت گرافیک مجزا و قوی نیز در لپ تاپ توصیه می شود. به عبارت ساده تر شما که میخواین کار گرافیکی تخصصی انجام بدید بهتره لپ تاپ تخصصی گرافیکی تهیه کنید.

وب کم این لپ تاپ کیفیت خوبی دارد و برای استریم توسط این لپ تاپ سودمند است. اسپیکر آن هم کیفیت بالایی همراه با حجم صدای زیاد دارد و بدون نیاز به هدفون می‌توانید از آن استفاده کنید. باتری در این لپ تاپ از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند و صفحه نمایش با کیفیت فول اچ دی را می‌توانید داشته باشید. کیبورد و تاچ پد در این لپ تاپ خوش ساخت هستند و کاملا می‌توانید برای اجرای بهتر گیم‌پلی بازی‌ها روی آن حساب باز کنید. طراحی کیفیت ساخت خوب بدنه هم سبب می‌شود که نگرانی از بابت حمل به نقاط مختلف نداشته باشید.

بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون در سال 1401، 2022 مبیت با این حال، لپ‌تاپ‌های لنوو مانند آنچه در اینجا ذکر شد، عملکرد بسیار خوبی را برای گزینه‌های سطح پایه ارائه می‌دهند. لپ تاپ فا سعی می‌کنه راهنمایی باشه برای انتخاب صحیح و درست لپ تاپ و لوازم جانبی لپ تاپ، با توجه به نیازهای هر فرد. این لپ تاپ یک حافظه پرسرعت SSD برای نصب ویندوز و نرم افزارها دارد به همراه یک هارد دیسک یک ترابایت که برای ذخیره فایل‌ها مناسب است. همچنین لپ تاپ‌های کوچک معمولا قابلیت ارتقای کمی دارند (در بخش رم و هارد دیسک). از دیگر مشخصات مهم این لپ تاپ می‌توان به استفاده پیش فرض از ویندوز 11، برخورداری از درگاه‌های متنوع برای اتصال، Wi-Fi 6، کیبورد با نور‌ پس‌زمینه و باتری 4 سلولی 76 وات ساعت اشاره کرد. شایان‌ذکر است هزینه این دستگاه با حافظه کش 8 گیگابایتی، حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر است.

در حال ورود به حساب کاربری…

پردازنده های این نوع لپ تاپ باید از نوع 4 و 6 و 8 هسته ای و همچنین دارای فناوری هسته مجازی یا they said تردینگ باشند. لپ تاپی که دارای گرافیک RTX 3080 با ظرفیت 16GB 256Bit و پردازنده Core i HK است. و در کنار صفحه نمایش OLED آن، پس از هر نوع بازی و نرم افزار گرافیکی سنگینی به سادگی بر می آید. بدنه این لپ تاپ های لنوو از بدنه فلزی و کیفیت ساخت فوق العاده بهره می برد.

  • این لپ‌تاپ دارای کارت گرافیک IdeaPad Gaming 3 و 4 گیگابایت حافظه است و به‌ ندرت پیش می‌آید که از حافظه RAM، حافظه Share دریافت کند.
  • علاوه بر این، قاب کناری کیس از جنس طلق شفاف است که می توانید داخل کیس و قطعات نصب شده در آن را مشاهده کنید و از تماشای نورپردازی داخلی کیس نیز لذت ببرید.
  • به محض بازی با این سیستم متوجه خواهید شد که نرخ رفرش آن 60 هرتز است که البته دلیل دارد.
  • اگر چه جنس بدنه این لپ تاپ ایسوس از پلاستیک است و تقریبا سبک است (حدودا 2.6 کیلوگرم) اما کمی سنگین‌­تر از ایسر اسپایر 5 و PH Pavilion 15 است (که هر کدام به ترتیب 2.6 کیلوگرم و 1.75 کیلوگرم وزن دارند).
  • در واقع حجم سیستم های دارای حافظه SSD و HHD هیبرید و دوگانه بر اساس سخت افزار آن ها تعیین می شود.