آموزش فتوشاپ : ایجاد متن طلایی سه بعدی

از یک براش نرم برای کشیدن سایه استفاده کنید. کلیک کنید. یک براش نرم انتخاب کنید و با رنگ مشکی نقاشی کنید. یک براش نرم انتخاب کنید و در امتداد لبه های انتخاب نقاشی کنید. در نرم افزار های سه بعدی و در فتوشاپ شما میتوانید نرمال های یک جسم را تغییر دهید. به سربرگ Coordinates بروید و دومین ستون را به ۹۰ درجه تغییر بدهید. می توانید اشکال را به دلخواه خودتان ایجاد نمایید. این لایه را با لایه اشکال clip کنید. در ایجاد اشکال محدود نیستید. یک الگوی جدید ایجاد کنید. یک لایه جدید ایجاد کنید . زمانی که این کار را بکنید، فتوشاپ به صورت خودکار استایل ذخیرهشده را روی لایه دکمه جدید اعمال میکند و رنگ و شکل آن نیز حفظ میشود. حال مشاهده خواهید کرد که با انتخاب این ابزار نوار تنظیمات آن در پنل بالایی برنامه باز خواهد شد. تنظیمات blending را انجام دهید. تنظیمات زیر را اعمال کنید. برای اینکه متوجه منظور من بشوید بعد از انتخاب لایه متن از پنل لایه ها به منوی Edit رفته و سپس زیر منوی Transform را باز کنید.

این لایه را وارد پروژه اصلی کنید. Y را فشار دهید تا وارد حالت outline mode شوید. نقاشی را میتوان روی نردههای ساختمان، روی دیوار آجری، روی زمین آسفالت و هرجای دیگری پیاده کرد. یک سایه محو در پایین متن ایجاد کنید تا حسی شناور بودن از روی زمین را به متن بدهد . کاتالوگ های شطرنجی و مجموعه داده های موزاییکی حاوی تصاویر شطرنجی تک باندی نیز می توانند به عنوان سطوح زمین در ArcGlobe استفاده شوند. اگر نمونه های بیشتری می خواهید ، به Google مراجعه کنید و به جستجوی “Wireframe Object” یا “Wireframe Animal” و غیره بروید و تصاویر را مطالعه کنید. کیفیت و جزئیات بیشتری میتوان در آن ایجاد کرد.

حال در پانل Properties به اولین سربرگ بروید و روی Shape سایت 3dmark Presets کلیک کنید. اولین کاری که باید انجام دهیم کپی کردن یک لایه Background است. لایه های متن سه بعدی را در این گروه قرار می دهیم. ما مقدار آن را به 60% تغییر می دهیم. آنرا تغییر اندازه دهید. در پانل Options آنرا 150 درصد بزرگتر کنید. در این پنل تمام ابزارها برای نقاشی و رنگ آمیزی و سفارشی کردن یک شی فراهم شده است. این کار بسیار ساده است. کار کردن با سینما فوردی بسیار ساده و سریع است. دادههای سه بعدی جمعآوری شده برای طیف گستردهای از برنامههای کاربردی مفید است. در سالهای اخیر بیش از هر زمان دیگری شاهد رشد و توسعه طرحهای سه بعدی بودهایم؛ این موضوع سبب شده امروزه مردم درک قابل قبولی از طراحی سه بعدی داشته باشند؟

هنگام انتخاب پردازنده برای اسمبل کردن کامپیوتر خود، باید مواردی را به خاطر داشته باشید که به آنها اشاره میکنیم. Pathfinder را انتخاب کنید و دکمه Unite button را انتخاب نمایید. بر روی یک انتها کلیک کنید و دکمه shift را نگهدارید و انتهای دیگر را انتخاب کنید. هر فونتی که دوست داشتید انتخاب کنید. گاهی اوقات اتفاق میافتد که بعد expand کردن ، شی همچنان به حالت clipping mask باقی می ماند. با کلیک کردن در قسمت منوی بافت و Base Layer و انتخاب گزینه ی New Texture یک بافت جدید در پنل لایه ها ظاهر می شود که با دو بار کلیک کردن بر روی آن می توانید آن لایه را ویرایش کنید . شما میتوانید یک نور محیطی ایجاد و سپس آن را ویرایش کرده و رنگ و چگالیتی آن را تغییر دهید. شما نمادهایی از اجزای یک ساختان را میتوانید در طرحهای مختلف جابهجا کنید و با تغییر دادن شکلها بلوک CAD به صورت اتوماتیک انتخاب میشود.

در این دوره بصورت پیشرفته ابزار سه بعدی در نرم افزار فتوشاپ را معرفی و به معرفی تمامی قابلیت ها و امکانات سه بعدی این نرم افزار می پردازیم. این نرم افزار امکان انتخاب وسایل و لوازم مورد نیاز یک خانه رو میده. در این مرحله وجهای بالایی و پایین متن را انتخاب کنید و آنها را به selection تبدیل کنید. در پایین پالت دکمه Save Selection as Channel button را انتخاب کنید. پالت Path را باز کنید. 0 را فشار دهید و سپس path را پیست کنید. در لایه text-front بر روی تصویر کوچک متن دابل کلیک کنید تا متن به حالت انتخاب درآید سپس بر روی دکمه Add Layer Mask کلیک کنید.

از آن حالت ها استفاده کنید تا نمای دید حاضر (Current View) را به یک زاویه دلخواه مورد نظر خود تغییر دهید. بعد از تغییر دادن شکل ناحیه انتخاب روی آیکن Layer Mask که در پایین پنل لایه ها قرار دارد کلیک کنید. مدل های سه بعدی برای انواع رسانه ها از جمله بازی های ویدئویی، فیلم ها، معماری و طراحی داخلی، تصویرسازی، مهندسی و تبلیغات تجاری استفاده می شود. استیو از نوع شیشه مانند برای نشان دادن انواع مختلفی که با شفافیت ، انعکاس ، شکست ، نور و سایه روبرو می شوید استفاده می کند. ابزار Line tool را انتخاب کنید و یک خط مستقیم و نازک در تصویر رسم نمایید به طوری که از کل تصویر عبور کند. لایه شکل را انتخاب کنید.

سپس لایه Layer0 را انتخاب می نماییم. یک لایه Path ایجاد کنید و با ابزار Pen Tool خطوطی رسم کنید. و از طرفی خرید یک کارت گرافیک میان رده برای افرادی که با ادیت عکس یا ویدئو سر و کار دارند میتواند سودمند باشد و از شتاب بخشی گرافیکی برخوردار شوند. اگر با نرم افزار های سه بعدی کار کرده باشید میدانید که اغلب مواقع نور محیطی را باید ویرایش کرد تا نور از جهتی خاص به جسم بتابد و سایه های درستی ایجاد کند ، برای اینکار از Spot Lights استفاده میشود. با این حال، مبتدیان می توانند این نرم افزار را به صورت رایگان دریافت کنند و نسخه آزمایشی آن نیز به مدت 30 روز در دسترس است. به طور کلی سه مدل سیستم تابش نور وجود دارد که نام تکنولوژی بر اساس نوع نور مورد استفاده تغییر می کند.در صورتی که نور با استفاده از لیزر نقطه ای بر روی صفحه ساخت تابیده شود به آن پرینتر سه بعدی SLA گفته می شود.

باید ابتدا آن را Expand کنیم. باید تونهای مشکی را انتخاب و جدا کنیم. ناحیه انتخاب شده را Expand کنید. به ناحیه انتخاب شده stroke بدهید. J را فشار دهید تا از ناحیه انتخاب شده یک لایه جدید ایجاد شود. با انتخاب Gradient Overlay کادر محاوره ای Layer Style باز می شود که گزینه های مربوط به تنظیم طیف رنگ را نشان می دهد. یک طیف رنگی از سیاه به سفید را تنظیم کنید. یک الگوی سفید و سیاه متناوب ایجاد کنید. ابزار Bump یک نوع تصویر سیاه و سفید است که که برای برجستگی بافت ها در سطح مواد به کار می رود . خدماتی از قبیل کسب اعتبارهایی مانند دیده شدن در رسانهها و جوایز نقدی که حدود پنج تا ده هزار دلار است. قسمتهایی از رینگ را بصورت رندم ببرید تا تصویر زیر حاصل شود. به تصویر زیر نگاه کنید.

شرکت Maxon این نرم افزار را ارائه کرده و تمرکز خود را برای طراحی و مدل سازی های پیشرفته به طوری که می توان لایه های پیچیده را برای پروژه های هنری اختصاص دارد، منعطف کرده است. در این آموزش برای طراحی پوستر از دو نرم افزار فتوشاپ و ایلوستریتور به طور همزمان استفاده خواهیم کرد. ZBrush یک نرم افزار طراحی سه بعدی بسیار کامل است که برای کاربران حرفه ای طراحی شده است. این بسته به کاربر دارد که از این نرم افزار برای ساخت نقشه صنعتی استفاده کند یا طرح گرافیکی. این فرمان متن سه بعدی را به path تبدیل می کند. شما می توانید با توجه به هدفتان از طراحی سه بعدی و همچنین سخت افزار و سیستم عامل کامپیوترتان، بهترین تصمیم را در مورد این که کدام نرم افزار را برای پروژه های مدل سازی سه بعدی خود شروع کنید، بگیرید. همواره نکاتی وجود دارد که برای هر سبکی باید مورد توجه قرار بگیرد و در صورتی که این نکات رعایت نشود احساس راحتی به وجود نخواهد آمد و آسایش افراد خانه مختل خواهد شد.

ولی در دنیای امروز که روز به روز در حال پیشرفت است، متقاضی جراحی زیبایی میتواند با توجه به اسکن سه بعدی و طراحی سه بعدی صورت و بینی خود، از زوایای مختلف، نتیجه عمل خود را به صورت مجازی و سه بعدی مشاهده کند و نظرات خود را ترسیم شده به جراح خود اعلام کند و در خصوص هر نقطه از بینی خود، نتیجه حاصله از عمل بینی را به صورت مجازی مشاهده کند. بنابراین توجه داشته باشید که جهتها و مقادیر بر اساس رزولوشن 300ppi تعریف می شوند. از این تصویر بعنوان پایه طراحی استفاده می کنیم. در این تمرین با استفاده از فتوشاپ و یک پوستر جذاب طراحی میکنیم.

Phat مرجع ما در اینجا قرار دارد. شفافیت Fill را 0 قرار دهید. شفافیت Fill را بر روی صفر قرار دهید. شفافیت fill را صفر درصد قرار دهید. اگر دکمه Alt یا option در مک را فشار دهید هنگام کشیدن موس در جهات x یا y جابجا میشود. اگر شما در رزولوشن پایینتری طراحی می کنید مقادیر را متناسب با رزولوشن طراحی خود وارد نمایید. Space Designer 3D یک اپلیکیشن آنلاین است که به شما اجازه طراحی و شبیهسازی خانه مورد نظرتان را تنها با استفاده از یک مرورگر اینترنت میدهد. تا جایی که ممکن است خط افق را ساده ترسیم نمایید. هنوز چند کار خلاقانه ساده دیگر پیش رو داریم. این نرم افزار معماری سه بعدی توسط Nemetschek ساخته شده است و فقط با ویندوز کار می کند. یا حتی ایدههایی که با نرم افزارهای دیگر تولید شده است را تکمیل کرد. در طراحی مدل های سه بعدی برای چاپ بهتر است از سطوح صاف بزرگ دوری کرده و گوشه های مدلتان را نرم طراحی کنید.

در روش الگو کردن مانند اجرای نقاشیهای پرتره از عکسهای ابعاد کوچک استفاده میشود. با استفاده از این کمپینهای کوچک روابط عمومی طی مدت یک ماه محتوای زیاد و ارزشمندی خلق شد. توجه داشته باشید مثل هر محصول دیگری فایل های ارائه شده در سایت ما قیمت های متفاوتی دارند که مسلماً فایل های با قیمت بالاتر کیفیت بهتری نیز خواهند داشت.فایل موجود از جمله فایل های طرح های آماده CNC سایت STLCNC می باشد. هزینه پروژه اتوکد با توجه به حجم کار، پیچیدگی نقشه ها، دو بعدی یا سه بعدی بودن نقشه و زمان انجام کار بستگی دارد. بنابراین بهتر است برای پیشبرد بهتر روند طراحی هر دو نرم افزار فتوشاپ و ایلوستریتور باز باشند. هم افراد مبتدی و هم حرفهای به خوبی می توانند با این نرم افزار به انجام پروژه مورد نظر خود بپردازند.