آشنایی با سخت افزار روترهای سیسکو به زبان ساده

هر خط ISDN، نیاز به یک NT دارد (سرنامTerminator Network ) که در سمت مشتری نصب شده و تجهیزات خود را بعد از آن متصل می‌کند. رابطISDN S/T، فاقد دستگاه NT است، بنابراین برای استفاده از روتر، به یک دستگاه NT نیاز دارید. با این‌حال، یک رابط ISDN U دارای دستگاه NT است که در روتر تعبیه شده است.

در واقع اگر بخواهیم به شبکه اینترنت درست نگاه کنیم اینترنت چیزی نیست به جز ارتباط بین روتر های موجود در لبه شبکه های بزرگ که اینترنت را تشکیل داده اند. در بسیاری از شرکت ها و شعبات سازمان ها استفاده از روتر ها به شکل های متفاوت بسیار رایج است و ارتباط بین سازمانی و بین شعبات مختلف یک سازمان تنها از طریق روتر ها و پروتکل های مختلف مسیریابی امکان پذیر است. با توجه به گران بود دستگاه های VOIP Gateway بهترین استفاده ی این روتر ها می تواند استفاده از آن به عنوان VOIP Gateway باشد. در فاز بعدی این روتر می توان ارائه دهنده ی خطوط مخابراتی باشد همچون خطوط آنالوگ یا آی پی به عنوان خطوط داخلی .

آشنایی با سخت افزار روترهای سیسکو به زبان ساده

برای دریافت مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره درج شده در ابتدای صفحه تماس بگیرید. همچنین میتوانید از طریق منوی سایت و گزینه تماس با ما ، با مشاورین ما در ارتباط باشید. همانطور که میدانید اتصال به اینترنت نیازمند مودم است اما این مودم تنها میتواند یک دستگاه در شبکه را به اینترنت متصل کند. برای اتصال دستگاه های بیشتر نیاز به روتر دارید تا مسیر های هر یک از دیوایس ها را تعیین کند و از قطع ارتباط هر یک از آنها جلوگیری کند. روتر سیسکو را بدون شک می‌توان از جمله مدرن‌ترین روتر‌های دنیا شناخت و این برند برای تمامی شبکه‌ها، از نظر اندازه و نحوه اتصال، روتر‌های خود را در دسته‌بندی‌های مختلفی تولید و عرضه کرده است. سیستم عامل روتر های سیسکو IOS یا Internetwork Operating System می باشد که در اکثر روترهای سیسکو بکار رفته است.

این مدل از روترهای سیسکو، ابعاد کوچک اما قدرت پردازش سویچ سیسکو بالایی دارد. امنیت روترهای 1800 بسیار بالاست و سرعت پردازش اطلاعاتش نیز مناسب است. ویژگی مهم دیگر این روترها که آن‌‌ها را متمایز می‌سازد، سر و صدا و حرارت بسیار کم آن‌ها است. با توجه به قابلیت‌های این روتر، گزینه‌ی مناسبی برای شرکت‌های کوچک تا متوسط به شمار می‌آید. روتر Edge که به آن روتر دروازه ای یا به اختصار فقط “دروازه” نیز گفته می‌شود ، بیرونی ترین نقطه اتصال شبکه با شبکه‌های خارجی از جمله اینترنت است. روترهای Edgeبرای پهنای باند بهینه شده اند و برای اتصال به روترهای دیگر برای توزیع داده‌ها به کاربران نهایی طراحی شده اند.

مسیریابی در واقع یک تابع مربوط به لایه شبکه (لایه 3) در سیستم ارتباطات OSI می باشد. البته لازم به ذکر است که سوئیچ های Layer 3نیز تاحدی قادر به انجام توابع مسیریابی هستند. روترهای خدمات یکپارچه سری ۱۹۰۰ سیسکو اتصال شعب به یکدیگر را به ساده‌ترین شکل امکان‌پذیر کرده و علاوه بر اجازه برقراری ارتباط بین شعب مختلف، امکان تعامل چندرسانه‌ای را نیز فراهم می‌کنند.

  • با توجه به قابلیت‌های این روتر، گزینه‌ی مناسبی برای شرکت‌های کوچک تا متوسط به شمار می‌آید.
  • ارتباطاتی که روترها ایجاد می کنند بر مبنای جداول مربوط به مقاصد و کانکشن های لوکال می باشد.
  • استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی اوج گستران فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • روترها سیسکو اولین لایه دفاعی شبکه هستند و می بایست طوری تنظیم شوند که تنها ترافیک های مجاز را منتقل کنند.
  • به زبان بسیار ساده ، روتر وسیله ای است که در مرز شبکه های کامپیوتری قرار گرفته و بسته های شبکه را به مقصد مورد نظر هدایت می کند .
  • در بسیاری از شرکت ها و شعبات سازمان ها استفاده از روتر ها به شکل های متفاوت بسیار رایج است و ارتباط بین سازمانی و بین شعبات مختلف یک سازمان تنها از طریق روتر ها و پروتکل های مختلف مسیریابی امکان پذیر است.

اگر به صورت استاتیک باشند، تنها به صورت دستی تنظیم می شوند و در آن مسیر باقی می مانند تا تغییری رخ دهد. اگر به صورت پویا باشد با استفاده از سایر روترهای اطراف، اطلاعاتی برای ایجاد جدول های مسیریابی استفاده می کند. روتر سیسکو C2911-VSEC/K9از سری مجموعه روتر سیسکو سری 2900به همراه Voice Sec ، PVDM3-16 و پک لایسنس SEC می باشد. روتر سیسکو 2900 بر اساس نسل جدید معماری جهت مباحث کاری شعب های اداره ها و سیستم های چند رسانه ای و مجازی سازی طراحی شده است. مدل 1941 W به یک اکسس پوینت Wi-Fi 809.11n مجهز است که از طریق فناورى مایمو از اپلیکیشن هاى دسترسى مخصوص موبایل و صوت و تصویر با پهناى باند بالا پشتیبانى مى کند .

روتر سیسکو ۱۸۰۰

فروشگاه تجهیزات شبکه کام کالا علاوه بر ارائه تجهیزات شبکه سیسکو به ارائه تجهیزات شبکه HP، اعم از سرور HP، خدمات نرم افزاری سرور HP نیز مشغول به فعالیت می باشد. روترها براى انتقال هوشمندانه داده ها به پردازش کامپیوترى و تنظیمات نرم افزارى وابسته هستند. بر اساس میزان هزینه اى که صرف می کنید عملکرد هاى بسیار متنوعى در اختیارتان قرار می دهند. در مقابل، سوییچ شبکه ها براى دستیابى به بالاترین بازدهى ممکن به طراحى ثابت سخت افزارى متکى هستند. روتر Cisco یکی از معروف ترین و با کیفیت ترین روتر های موجود در بازار می باشد که اغلب در نقاط اصلی و حساس شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

روترهای Edge معمولاً Wi-Fi یا توانایی مدیریت کامل شبکه‌های محلی را ارائه نمی‌دهند. آن‌ها معمولاً فقط درگاه های اترنت – ورودی برای اتصال به اینترنت و چندین خروجی برای اتصال روترهای اضافی دارند . روتر و مودم Edge تا حدودی قابل تعویض هستند ، گرچه اصطلاح اخیر دیگر معمولاً در هنگام مراجعه به روترهای لبه توسط تولید کنندگان یا متخصصان فناوری اطلاعات استفاده نمی‌شود.

روترهای سیسکو با مهلت تست و گارانتی

پروتکلهای ارسال دیتای روتر سیسکو 1841 از نوع اترنت و فست اترنت است. پشتیبانی از فایروال، پورت گیگابیت و قدرت مناسب از نکات بارز در این سری می باشد. از مشخصات این سری روتر ها می توان به قدرت متوسط، پشتیبانی از سرویس های امنیتی و VPN اشاره کرد. برای مسیردهی به اطلاعات در بستر شبکه از روتر استفاده می شود، به عبارتی دیگر روتر چندین شبکه را با آدرس های متفاوت به هم متصل کرده و وظیفه آدرس دهی بین سیستم ها را بر عهده دارد. مدیر شبکه به کمک روتر به آسانی می تواند به مدیریت و مسیریابی اطلاعات در شبکه بپردازد.

اکسس پوینت سیسکو مدل Wap131