“یک پیکسل آیفون می تواند 50 پیکسل ویژن پرو را در خود جای دهد” – iFixit هدست اپل را با جزئیات بررسی کرد و قابلیت تعمیر آن را ارزیابی کرد

Источник изображений: iFixit

کارشناسان iFixit قسمت دوم جداسازی هدست واقعیت ترکیبی Apple Vision Pro را منتشر کردند. این بار کارشناسان بر روی دو صفحه نمایش این گجت تمرکز کردند و به این فکر کردند که آیا آنها واقعا از وضوح 4K پشتیبانی می کنند یا خیر. کارشناسان همچنین قابلیت نگهداری دستگاه را ارزیابی کردند.

  منبع تصویر: iFixit

منبع تصویر: iFixit

کارشناسان ابعاد هر پنل هدست ویژن پرو را تعیین کردند و همچنین با استفاده از میکروسکوپ اندازه هر پیکسل را در این نمایشگرها تعیین کردند. این در نهایت امکان تعیین وضوح صفحه نمایش هدست را فراهم کرد. 3660 × 3200 پیکسل است.

طبق تعریف، وضوح 4K 3840 در 2160 پیکسل است. بنابراین رزولوشن نمایشگر Vision Pro به صورت افقی کمی کمتر و به صورت عمودی به میزان قابل توجهی بالاتر است. با وجود این، متخصصان iFixit تحت تأثیر صفحه نمایش های Vision Pro قرار گرفتند که در ویدیوی خود توضیح دادند.

«این مقادیر طبق استانداردهای تجاری کاملاً با تعریف 4K مطابقت ندارند، اما همان تلویزیون‌های 4K نیز با آنها مطابقت ندارند. به طور خلاصه، هر یک از این پنل ها دارای پیکسل های بیشتری نسبت به یک تلویزیون 4K هستند، اما از نظر فنی نمایشگرهای 4K نیستند. ما همچنین تراکم پیکسل در هر اینچ (PPI) را محاسبه کردیم. به 3380 PPI رسید. به طور خلاصه، یک پیکسل از صفحه نمایش گوشی های هوشمند آیفون با 50 پیکسل ویژن پرو جا می گیرد.، ویدیو می گوید.

iFixit همچنین رزولوشن زاویه‌ای نمایشگرهای Vision Pro یا پیکسل بر درجه (PPD) را محاسبه کرد که برخی آن را معیار مهم‌تری برای هدست‌های VR نسبت به تراکم پیکسل در هر اینچ می‌دانند. هدست اپل ویژن پرو دارای PPD حدود 34 پیکسل در هر درجه در زاویه دید 100 درجه بود. در مقایسه با هدست متا Quest 3 VR زاویه دید ویژن پرو کمی کمتر است، اما کیفیت تصویر به طور محسوسی بالاتر است.

iFixit همچنین قابلیت تعمیر اپل ویژن پرو را ارزیابی کرد و به هدست 4 امتیاز از 10 داد، اما این رتبه بندی را مقدماتی خواند. هنگام جدا کردن هدست، مشخص شد که عملا از اجزای ترکیبی استفاده نمی کند و تمام عناصر موجود در هدست مدولار هستند، که قابلیت نگهداری آن را افزایش می دهد. کارشناسان رتبه پایین خود را به شرح زیر توضیح دادند:

«اگرچه ورود به داخل دستگاه دشوار است – به لطف دانشکده مهندسی چسب و شیشه اپل – من از اینکه متوجه شدم هدست اصلاً هیچ بخش اتصالی ندارد، شگفت زده شدم. حتی بلندگوها و باندهای گوشی نیز از نظر طراحی ماژولار هستند و به نظر نمی رسد با هم جفت شوند. بله، زمانی که سعی کردیم صفحه نمایش را از دستگاهی به دستگاه دیگر نصب کنیم، مشکلاتی داشتیم، اما فکر می کنم این مشکل بیشتر به موضوع تناسب شخصی دستگاه مربوط می شود تا پیچیدگی طراحی. هدبند و مهر و موم نیز کاملاً ماژولار هستند، که در هنگام فراخوانی هدست Valve Index با پد غیر قابل جابجایی هدبند عقب، نباید آن را بدیهی تلقی کرد. حالا در مورد معایب. شیشه جلو و پنل OLED قابل تعمیر نیستند. بسته باتری محکم بسته شده است و باز کردن آن بدون آسیب تقریبا غیرممکن است. و بعید است که اپل قطعات جایگزین و دفترچه راهنما را برای سلف سرویس این دستگاه صادر کند، مگر اینکه باتری اضافی و پدهای آب بندی محافظ نور را که جداگانه فروخته می شوند، در نظر بگیرید.بررسی iFixit می گوید.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1099977