گیمرها به طور فزاینده ای بازی های مستقل را انتخاب می کنند و نمی خواهند زمان خود را در جهان های باز بزرگ تلف کنند

Источник изображения: Sony

صنعت بازی از پروژه های بزرگ خسته شده است. بازی‌های کوچکی که در وقت کاربران صرفه‌جویی می‌کنند و گیم‌پلی به همان اندازه هیجان‌انگیز را برای آن‌ها فراهم می‌کنند، به میدان می‌آیند. نمونه ای از این روند پلتفرم سه بعدی Astro Bot سونی بود. این نشان می دهد که پروژه های ساده می توانند به اندازه فیلم های پرفروش بزرگ موفق باشند.

  منبع تصویر: سونی

منبع تصویر: سونی

در مقابل پس‌زمینه‌ای از شکست‌های برجسته با نسخه‌های بزرگ (به بسته شدن تیراندازی گران قیمت کنکورد، تنها دو هفته پس از انتشار نگاه کنید)، تیم Astro Bot تنها از 60 نفر تشکیل شده بود، اما این پروژه با جاه‌طلبی بسیار کمتر سرگرم‌کننده‌تر را به ارمغان می‌آورد. این بازی گیم پلی شدید و بدون گرافیک بیش از حد واقع گرایانه و دنیای باز بزرگ ارائه می دهد.

هر سطح در Astro Bot شامل توانایی‌های منحصربه‌فردی است، خواه مشت‌های فنری قدرتمند باشد یا توانایی انجماد زمان. با این حال، یکی از به یاد ماندنی ترین جنبه ها توانایی کوچک شدن به اندازه یک ماوس است که به شما امکان می دهد جهان را از منظری جدید و غیر معمول کشف کنید. بازی نشان می دهد که “کمتر به معنای بدتر نیست، کاملا برعکس

چگونه می نویسد فایننشال تایمز، سال 2024 ثابت کرده است که سال سختی برای صنعت بازی است، به طوری که بیش از 10000 کارمند شغل خود را از دست دادند، استودیوهای متعددی بسته شدند و پروژه ها لغو شدند. این نتیجه این واقعیت است که شرکت های بازی اغلب توانایی های خود را بیش از حد ارزیابی می کنند، در تلاش برای ایجاد پروژه های در مقیاس بزرگ و استخدام کارکنان بیشتر از حد نیاز هستند. علاوه بر این، بهبود گرافیک نیز به منابع بیشتری نیاز دارد که به دستگاه های بازیکنان فشار وارد می کند. در عین حال، تغییرات قابل توجه در گیم پلی به طور فزاینده ای نادر می شود.

به گفته یکی از نویسندگان فایننشال تایمز، جهان های بزرگ و تصاویر واقعی همیشه بازی ها را سرگرم کننده تر نمی کند. یک نمونه می تواند جدیدترین قسمت های Assassin’s Creed یا Starfield باشد. دومی به مدت هشت سال توسعه یافت و هزاران سیاره را در اختیار بازیکنان قرار داد، اما هیچ چیز واقعاً جالبی در آنها وجود نداشت.

همچنین، بسیاری از گیمرها که بزرگ می‌شوند، با کمبود زمان برای جلسات طولانی بازی مواجه می‌شوند و به طور فزاینده‌ای در مورد «Backlog» خود صحبت می‌کنند – بازی‌هایی که خریده‌اند اما هرگز به اتمام نرسیده‌اند. در این زمینه، بازی هایی که «به وقت خود احترام بگذارید

خوشبختانه، پروژه های کوچک تعداد زیادی از فرصت های جالب را برای کسانی که وقت آزاد زیادی ندارند، ارائه می دهد. بازی‌های مستقل در سال 2024 مطرح شدند، زیرا در دسترس بودن ابزارهای توسعه و پلتفرم‌های توزیع به سازندگان مستقل اجازه می‌دهد پروژه‌های منحصربه‌فردی ایجاد کنند و ایده‌هایی را تجربه کنند که به ندرت در پروژه‌های بزرگتر دیده می‌شوند. برخی از این بازی ها عبارتند از Balatro، یک بازی سرگرم کننده با موضوع پوکر، و Animal Well، یک سفر روانگردان در یک چاه مرموز.

با نزدیک شدن به تعطیلات زمستانی، فیلم‌های پرفروشی مانند قسمت‌های جدید مجموعه‌های Call of Duty، Indiana Jones و Dragon Age وارد بازار خواهند شد. همیشه جایی برای عرضه‌های بزرگ وجود خواهد داشت، اما حتی شرکت‌های بزرگ نیز شروع به درک ارزش پروژه‌های کم‌اندازه کرده‌اند: فقط به دیو غواص (نکسون)، شاهزاده ایرانی: تاج گمشده (یوبی سافت) و Tales of Kenzera نگاه کنید. : Zau (الکترونیک آرتس).

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1111904