کل خط تلفن های هوشمند Huawei Pura 70 سهم قطعات چینی را افزایش داده است

Источник изображения: Huawei Technologies

یکی از افشاگری های اصلی متخصصان iFixit که گوشی هوشمند Huawei Pura 70 Pro را باز کردند، کشف داخل یک تراشه NAND ساخت YMTC چینی بود. برخلاف مدل های قبلی خود در سری میت 60، این گوشی هوشمند توانایی هوآوی را برای تکیه بر تامین کنندگان چینی حتی هنگام انتخاب حافظه های حالت جامد نشان داد. به طور کلی، سهم قطعات چینی برای کل سری گوشی های هوشمند جدید هواوی افزایش یافته است.


  منبع تصویر: Huawei Technologies

منبع تصویر: Huawei Technologies

در این مورد همانطور که اشاره شد پست صبحگاهی چین جنوبی، به ما اجازه دهید در مورد اولین نتیجه گیری های متخصصان TechInsights پس از مطالعه پایه اجزای گوشی های Huawei Pura 70، 70 Pro، 70 Pro Plus و 70 Ultra صحبت کنیم. آنها قبلاً به دست محققان کانادایی افتاده اند و اکنون آنها در تلاش هستند تا بخش عمده ای از قطعات نیمه هادی مورد استفاده در تولید این دستگاه ها را شناسایی کنند. نتیجه کلی این است: هواوی نه تنها سهم اجزای چینی را در گوشی های هوشمند خود افزایش داد، بلکه آن را به حداکثر تاریخی رساند.

حداقل این را می توان در این مرحله از تجزیه و تحلیل پایه مؤلفه های تلفن های هوشمند ذکر شده قضاوت کرد، اگرچه هنوز تکمیل نشده است. در گوشی‌های هوشمند Pura 70 و Pura 70 Pro، از 69 قطعه موجود بر روی برد مدار چاپی، 33 جزء چینی بوده و تنها 5 جزء با اطمینان وارد شده است. با این حال، این نسبت ممکن است همچنان تغییر کند، زیرا همه 69 جزء برد مدار چاپی این تلفن های هوشمند در زمان انتشار مطالب شناسایی نشدند.

به هر حال، هواوی همچنان از تراشه های حافظه DDR5 برندهای کره ای استفاده می کند. اگر تلفن‌های هوشمند Pura 70 و Pura 70 Pro دارای تراشه‌های SK hynix مربوطه باشند، مدل‌های قدیمی‌تر این سری از رم ساخته شده توسط سامسونگ الکترونیکس استفاده می‌کنند. در عین حال، برد مدار چاپی تلفن هوشمند Pura 70 Pro Plus که بیشتر از اجزای آن اشباع شده است، حاوی محصولات کمتری با منشأ چینی است – فقط 22 قطعه در مقابل 33 برای تلفن های هوشمند مقرون به صرفه تر خانواده. تنها سه جزء از گوشی هوشمند Pura 70 Pro Plus در خارج از چین عرضه شده است. با این حال، کارشناسان TechInsights هنوز منشا 52 جزء دیگر در برد Pura 70 Pro Plus را مشخص نکرده اند، بنابراین برای نتیجه گیری نهایی خیلی زود است.

در طول مسیر مشخص شد که Pura 70 Ultra از حافظه 3D NAND 128 لایه ای شرکت چینی YMTC در نسخه 512 گیگابیتی استفاده می کند و این تلفن های هوشمند همچنین دارای یک NAND 3D 232 لایه پیشرفته تر در نسخه ترابیت هستند. به گفته تحلیلگران TechInsights، هواوی می‌تواند امسال بیش از 50 میلیون گوشی هوشمند را به بازار چین عرضه کند که 12 درصد بیشتر از سال گذشته است. این به این شرکت اجازه می دهد تا به هشتمین تامین کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان تبدیل شود و 5 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد. همانطور که منبع اشاره می کند، نسخه های صادراتی گوشی های هوشمند هواوی از سری جدید Pura 70 تنها از شبکه های 4G پشتیبانی می کنند.

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1105040