کشور کلاغ – برای کسانی که به یاد دارند. نقد و بررسی / بازی

Если вдруг по названию вы еще не поняли, какая основная тематика парка, то вот

ژانر. دسته ماجراجویی، ترسناک
ناشر بازی های SFB
توسعه دهنده بازی های SFB
سیستم مورد نیاز پردازنده Intel Core i5-750S 2.4 گیگاهرتز / AMD Athlon II X4 559 3.4 گیگاهرتز، 4 گیگابایت رم، کارت گرافیک با پشتیبانی DirectX 9 و حافظه 1 گیگابایت، به عنوان مثال NVIDIA GeForce 7600 GS / AMD Radeon X1600، 2 گیگابایت حافظه ذخیره سازی Steam،
تاریخ انتشار 9 مه 2024
بومی سازی غایب
محدودیت سنی از 16 سالگی
بستر، زمینه

رایانه شخصی، ایکس باکس سری X|S، پلی استیشن 5

سایت رسمی


داشت بازی می کرد بر کامپیوتر

اگرچه تعداد پیروان رزیدنت اویل در صحنه مستقل به اندازه تعدادی از تیراندازان بوم نیست، هنوز تعداد زیادی از آنها وجود دارد – از Daymare معمولی “گران قیمت” گرفته تا Nightmare of Decay یا Heaven Dust (کشور کلاغ شبیه ترین به دومی با دیدگاه ایزومتریک آن). همه نتوانستند نوعی بینش نویسنده را بدون لغزش در کپی بی مزه حفظ کنند. اما SFB Games توانست این خط خوب را طی کند.

  اگر به طور ناگهانی هنوز از نام موضوع اصلی پارک متوجه نشدید، اینجاست:

اگر به طور ناگهانی هنوز از نام موضوع اصلی پارک متوجه نشدید، پس اینجا بروید.

#سرزمین اسرارآمیز کلاغ ها

یک فیلم ترسناک بازی ویدیویی خوب با محیط شروع می شود. وقتی در عمارت اسپنسر پشت سرتان به صدا در می‌آید، مه سایلنت هیل قهرمان را می‌پوشاند، یا صدای زنگ اولین قدم روی کشتی ایشیمورا سکوت را می‌شکند، در دل خود احساس اضطراب می‌کنید. شما هنوز چیزی در مورد قهرمانان یا هیولاها نمی دانید، اما یک فضای شوم قبلاً شما را فرا گرفته است. Crow Country به طرز ماهرانه ای همین احساس را ایجاد می کند.

پارک های جنگلی مارا در پارکینگ Crow Country، یک شهربازی که چندین سال است تعطیل شده است. پس از بررسی پرونده فرد گم شده (این ادوارد کرو، صاحب پارک است)، او به جستجو می رود. کمی قبل از آن، دختر ادوارد با درخواست کمک با پلیس تماس گرفت و به آنها توصیه کرد که تحقیقات در مورد تجارت خانوادگی را آغاز کنند. مارا با ویرانی و ویرانی روبرو می شود: باجه های بلیط بسته با پنجره های تخته شده، سواری کثیف، زباله و خاک همه جا.

در ابتدا به نظر می رسد که هیچ خطری وجود ندارد. اما مرد جوان زخمی که چیزی در مورد هیولاها زمزمه می کند، به سرعت قهرمان را به خود می آورد. نیازی به استراحت نیست – بیهوده نبود که او اسلحه خدمات خود را با خود برد. به زودی باید با مردم محلی روبرو شویم. علی‌رغم سبک‌سازی اوایل دوران پلی‌استیشن 1، زمانی که مدل‌های شخصیت از اشکال هندسی اولیه تشکیل می‌شدند، هنرمندان موفق شدند تصاویر منحصربه‌فرد و به یاد ماندنی از هیولاها را به تصویر بکشند. “کشور کلاغ” توسط آن آدم های عجیب و غریب زندگی می کند، از کرم های خزنده راه رفتن تا انسان نماهای عجیب و غریب با اندام های کشیده و نازک.

  دست ها هنوز دراز هستند

دست ها هنوز دراز هستند

آنها منزجر کننده به نظر می رسند (که در مورد فیلم های ترسناک، یک تعریف است)، اما آنها تهدید چندانی ندارند. هیولاها به آرامی حرکت می کنند، بنابراین فرار از دست آنها دشوار نخواهد بود – البته اگر محیط فضایی برای مانور باقی بگذارد. گاهی اوقات مارا مجبور است برای رسیدن به هدفش به معنای واقعی کلمه از سر خود عبور کند.

صادقانه بگویم، فیلم های ترسناک قدیمی با کنترل های بسیار ناخوشایند متمایز می شدند. این به عنوان داده ای از ژانر پذیرفته شد و آنها حتی مزایایی در آن پیدا کردند – آنها می گویند ، اگر قهرمان ماهر و ماهر بود ، تنش بلافاصله از بین می رفت. Crow Country موفق شد روی دو صندلی بنشیند. نمای ایزومتریک به شما این امکان را می دهد که آزادانه دوربین را بچرخانید و با انحراف چوب در هر جهتی بدوید. برای دوستداران کلاسیک، آنها همچنین کنترل های “تانک” را ارائه کردند، اما بیشتر به عنوان ادای احترام به سنت. در عین حال، محل قرارگیری دوربین و همچنین نور کم به شما اجازه نمی‌دهد خیلی جلوتر نگاه کنید – اگر با سر دویدن، خطر افتادن مستقیم در آغوش یک هیولا را دارید.

این بازی کاوش های آرام را تشویق می کند. بهتر است قبل از اینکه دشمن متوجه شما شود، متوجه شوید. و سپس باید تصمیم بگیرید که آیا خطر را دور بزنید یا از شر آن خلاص شوید تا مکان را ایمن کنید. می توانید سعی کنید از دور به هیولا شلیک کنید، اما یک نکته وجود دارد: هرچه فاصله بین شما و هدف بیشتر باشد، شلیک آسیب کمتری وارد می کند و هدف گیری دشوارتر می شود. با وجود پرسپکتیو، همچنان باید به صورت دستی، از جمله بررسی ارتفاع، هدف گیری کنید. برای صرفه جویی در مهمات با ارزش، سودمندتر است که اجازه دهید دشمن نزدیکتر شود. از سوی دیگر، خطر نیز افزایش می یابد. مارا هنوز یک دختر شکننده است و به معنای واقعی کلمه پنج ضربه برای رفتن به آخرین نقطه ذخیره کافی است – آنها در اینجا فقط دستی هستند (بدون پست های بازرسی خودکار) و فقط در اتاق های مخصوص تعیین شده در دسترس هستند. از شما سپاسگزاریم که به شما اجازه دادید بدون صرف اقلام خاص، مانند اولین Resident Evil، پس انداز کنید.

  آیا دراکولا به بالا خواهد پرید؟  شرط های خود را قرار دهید

آیا دراکولا به بالا خواهد پرید؟ شرط های خود را قرار دهید

Crow Country را نمی توان سخت نامید، اما به دلیل خطر از دست دادن چند دقیقه (اگر نه ده ها دقیقه) پیشرفت، باید دائماً مراقب خود باشید. آنها به اندازه کافی مهمات به شما می دهند تا با هر خطری کنار بیایید، اما شما را هم خراب نمی کنند. مهمات به سرعت تمام می شود، بنابراین من به شدت توصیه می کنم از محیط اطراف خود استفاده کنید. گاهی اوقات تنها چیزی که برای از بین بردن یک تهدید لازم است یک شلیک خوب به یک بشکه قرمز یا تابلوی برق است. با پیشرفت در سطوح، تله های بیشتری مانند تله ها و لوسترهای سنگین ظاهر می شوند. آنها می توانند و باید به نفع شما مورد استفاده قرار گیرند.

اما همچنان درگیری با هیولاها در پس زمینه است. حتی یک حالت دشواری جداگانه وجود دارد که در آن دشمنان ابتدا شما را لمس نمی کنند. به هر حال، دلیل اصلی شیرجه زدن در کشور کلاغ، رفع تشنگی شما برای اکتشاف است. راه رسیدن به فینال توسط اسرار زیادی مسدود شده است – به نظر می رسد که تعداد آنها تقریباً بیشتر از هیولاها است. همچنین یک جستجوی کلاسیک برای کلیدها و پازل های مختلف برای نبوغ وجود دارد.

دامنه دشواری از واضح تا “این بازی از من چه می خواهد انجام دهم” را شامل می شود. اغلب اکشن ابتدایی است، فقط یک بار در کل بازی اتفاق می افتد. در جایی می توان یک درب خاص را با شعله افکن سوزاند – و فقط یکی از آنها وجود دارد. یا در جای مناسب شلیک کنید. یا صدای خاصی را با گوش بگیرید. یادداشت ها با نکات سخاوتمندانه در سراسر جهان پراکنده شده اند، اما، به عنوان یک قاعده، آنها دور از اتاق قرار دارند که در آن توصیه ها واقعا مفید خواهند بود. اگر اوضاع واقعاً سخت شود، غرفه فال ده بار در طول گذر مرحله بعدی را به شما می گوید. اما هر چقدر هم که استفاده کردم، به همان تعداد هم مشخص شد که یک قدم با پاسخ صحیح فاصله داشتم.

  حتی جایی برای بازی های کوچک وجود داشت.  فراموش نکنید که اسباب بازی را با پنجه مکانیکی بیرون بکشید!

حتی جایی برای بازی های کوچک وجود داشت. فراموش نکنید که اسباب بازی را با پنجه مکانیکی بیرون بکشید!

هر چه بیشتر در پشت صحنه پارک شیرجه بزنید، بیشتر در اسرار تاریک آن گیر می کنید. جستجوی پیش پا افتاده برای یافتن یک فرد گم شده به سرعت چرخش بسیار پیچیده تری به خود می گیرد. در طول مسیر ما با شخصیت های متعددی در ذهنمان روبرو خواهیم شد. در نهایت، تحقیقات ما دلیل واقعی بسته شدن کشور، آنچه را که مالک پارک پنهان می‌کند و اینکه چگونه مارا به همه اینها متصل است، روشن خواهد کرد. فضایی که کارآگاهی و عرفان را با موفقیت ترکیب می کند، به شما اجازه نمی دهد خود را از صفحه نمایش جدا کنید.

* * *

به نظر می رسد ایجاد SFB Games ادای احترامی به کل ژانر ترسناک دوران اولین پلی استیشن باشد. او هم فرم و هم ماهیت فیلم های ترسناک آن سال ها را به تصویر می کشد و فقط گوشه ها را اینجا و آنجا صاف می کند. کمی راحت‌تر، کمی پاسخ‌گوتر، کمی بخشنده‌تر است – فقط به اندازه‌ای است که همین احساسات را ایجاد کند، اما با کهن‌گرایی‌های غیرضروری نترساند. با این تفاوت که همه نمی توانند ظاهر را بپذیرند.

مزایای:

  • یک پارک تفریحی جوی به عنوان محیط اصلی.
  • معماهای متفکرانه و متنوع؛
  • طراحی هیولا به یاد ماندنی;
  • یک داستان ساده اما نه پیش پا افتاده که به طرز ماهرانه ای کارت ها را در حین پیشرفت آشکار می کند.

ایرادات:

  • سختی پازل ها خیلی ناهموار است.
  • یک زرادخانه متوسط، و همه سلاح ها اختیاری هستند (به جز تپانچه شروع).

هنرهای گرافیک

سبک سازی دوران اولیه PS1 یکی از طرفداران بزرگ نوستالژی است. توجه به چیزهای کوچک، مانند چرخیدن برگ ها و گرد و غبار در هوا، خوشایند است، اما باید برای کمبود شدید چند ضلعی ها در مدل های عمدی ساده شده آماده باشید.

صدا

طراحی صدا وحشتناک است، اما موسیقی نسبتاً مالیخولیایی است.

بازی تک نفره

ترکیبی موفق از مکانیک‌های کلاسیک ترسناک بقا، کمی اصلاح‌شده برای مطابقت با واقعیت‌های مدرن.

زمان تخمینی تکمیل

6-8 ساعت – بستگی به سرعت حل مشکلات محلی دارد. و می توانید چند ساعت دیگر را صرف جستجوی تمام اسرار کنید.

بازی گروهی

ارائه نشده است.

برداشت کلی

برای برخی، Crow Country به آنها کمک می کند تا دوران جوانی خود را به یاد بیاورند و برای برخی دیگر دریچه ای به دنیای وحشت دهه نود باز خواهد کرد.

امتیاز: 8.5/10

اطلاعات بیشتر در مورد سیستم رتبه بندی

ویدیو:

اگر متوجه خطایی شدید، آن را با ماوس انتخاب کرده و CTRL+ENTER را فشار دهید.

منبع: https://3dnews.ru/1105346