پرکاربردترین نرم افزارهای مهندسی عمران لیست جامع 2023 | معماری نواز

گسترش اپلیکیشن های تخصصی و حرفه ای به دست توسعه دهندگان منجر به این شده است تا پای اپلیکیشن ها و نرم افزارهای تخصصی همچون اتوکد به گوشی پروژه معماری همراه باز شود. سلام مهندس جان وقتتون بخیر این 2 نرم افزار در عین مشابهت هایی که با یکدیگر دارند تفاوت هایی نیز باهم دارند که همواره توصیه به یادگیری هر دو آن ها از طرف خبرگان BIM می شود. به جهت ورود به حوزه طراحی سازه اولین قدم یادگیری نرم افزارهای ایتبس و سیف است.

طراحی دوربین های مدار بسته شامل نقشه جانمایی دوربین مدار بسته، انتخاب دوربین، مقدار تجهیزات اکتیو و پسیو و بسیاری موارد دیگر توسط کارشناسان امور طراحی و مهندسی شرکت های مجری انجام می شود. عنصر تجربه در کنار دانش می تواند کمک شایانی به افراد بکند تا طراحی بی عیب و نقصی داشته باشند اما در این بین هستند تجهیزاتی که می تواند به کارشناسان کمک کند تا طراحی سامانه نظارت تصویری را به نحو مطمئن تری انجام بدهند. نرم افزار Auto CAD 360 که نام قبلی آن Auto CAD WS بوده است نرم افزاری ست که به صورت رسمی برای گوشی های هوشمند اندرویدی طراحی شده است و دارای قابلیت های فراوانی می باشد.

  • چیف آرشیتکت در حین اینکه شما در حال طراحی سازه هستید، مدلی سه بعدی از خطوط شما را ارائه می‌دهد.
  • با کشیدن نقشه و جانمایی دوربین ها می توانید گام بلندی در ارائه طرح دوربین مدار بسته با استفاده از نرم افزار نقشه کشی دوربین مدار بسته بردارید.
  • راه حل طراحی برق به منظور کمک به مهندسان در اصلاح کنترل های الکتریکی برای ایجاد نقشه ها، نمودارهای سیم کشی و شماتیک ها ایجاد شده اند.
  • بعضی از نرم‌افزارهای عمومی نیز در پروژه‌های کاربردهای فراوانی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مایکروسافت اکسل و Microsoft Project اشاره نمود.
  • لومیون محیطی کاربرپسند دارد و انیمیشن‌های معماری باکیفیت را با سرعت بالا برای ما تهیه می‌کند.
  • Simulink یک نرم افزار همراه مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی برای Matlab است.
گرچه ۳D رینو با توجه به پلاگینهای پارامتریک و ویژگیهای مدلسازی صاف، به سرعت نمایش داده می شود؛ با این حال، ۳D استودیو مکس هنوز محبوبترین نرم افزار سه بعدی در بازار است. علتش هم این است که برای انجام پروژه های معماری با تری دی مکس، شما هزاران آبجکت و متریال و پلاگین کاربردی بصورت آماده از بازار می توانید خریداری کنید یا دانلود کنید ولی برای راینو یا کورونا این ابزارها وجود ندارند. از آن روزهای اولویت گرافیک کامپیوتری و ۳D استودیو (نرم افزاری که تحت DOS اجرا می شود)، همه چیز تغییر کرده است. در طول دهه نود، ابزارهای ۳D استودیو مکس راه خود را در زمینههای بیشتری از زندگی کاری ما پیدا کردهاند که هر کسی تصور میکرد. در این مطلب سعی کردیم تا با موضوع و مفهوم طراحی ساختمان در علم معماری و ساخت سازه آشنا شویم و ویژگی ها و کاربردهای طراحی ساختمان را بیان کنیم تا علاقمندان به این زمینه بتوانند از راهنمایی های صورت گرفته کمال بهره را ببرند. جهت کار با انواع نرم افزار طراحی ساختمان برخی از این برنامه ها را که جزء محبوبترین و پرکاربردترین نمونه ها بودند را معرفی کردیم و با خصوصیات آنها آشنا شدیم.

۶. نرم افزار آرشیکد (Graphisoft ArchiCAD)

پرکاربردترین نرم افزارهای مهندسی عمران لیست جامع 2023 | معماری نواز به طراحی گرافیکی علاقمندید و می‌خواهید در زمینه طراحی لوگو، بنر و … حرفه‌ای شوید. می‌خواهید ویژوآل آرتیست و سی جی آرتیست شوید و بر پرزانته معماری تمرکز کنید، در این صورت نیاز به یادگیری فتوشاپ در حد تسلط دارید. به طراحی گرافیک، عکاسی و تولید محتوای گرافیکی مانند ساخت پست‌های اینستاگرامی علاقه دارید. نمونه فایل آماده برای فتوشاپ زیاد است و به راحتی می‌توانید از مجموعه فایل‌های آماده برای بهبود کارتان استفاده کنید. اگر می‌خواهید به سرعت یک پروژه مسکونی را تا حد قابل قبولی جلو ببرید و ایده‌های خود را در معماری داخلی با سرعت بالایی تست کنید.

بهترین نرم افزارهای مورد استفاده برای معماری

این نرم افزار یک محیط گرافیکی کاربرد پسند برای انجام تبدیلات و تحقیقات فراهم می آورد. این نرم افزار برای معماران، مهندسان ساختمان و طراحان داخلی مناسب است. کاربران با کمک فناوری ساختمان سازی هوشمند در چیف آرشیتکت به طراحی سازه‌ها، پلان‌های کف، بلندی‌ها، طراحی نما و طرح‌های گرافیکی با قابلیت دید 360 درجه می‌پردازند. طراحی‌های دیجیتال و نقشه‌های ساختمانی در حکم دارایی‌های یک معمار یا طراح هستند.

نقشه کشی(Drafting)